Csak melegvíz legyen és nyugalom!

A Danubius Hotels újra megkérdezte a vendégeit a nyaralási és wellnessezési szokásaikról. Az online felmérésben több mint 5000 fő fejtette ki véleményét a hagyományos fürdőbe járástól a gyógyszolgáltatásokon át a fitneszgurukig. Az eredmények magukért beszélnek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén átlagosan 165 ezer forintot szánunk a szállásra, aminek a kiválasztásánál a legfontosabb szempont a melegvizes medence (73 %) és a nyugalom (58%). A wellness hétvége és a félpanziós ellátás a favorit, lazításnak pedig tökéletes egy jóleső masszázs, ami a válaszadók 78%-nak a kedvence.

Itt van a lábunk alatt, és mégis a külföldiek gyógyulnak tőle!

Hazánk területének 80%-a alatt található termál- illetve gyógyvíz. Míg az orosz turistákat külön repülőjárat szállítja Hévízre, addig a magyarok nagy része vajmi keveset tud vizeink sokrétű felhasználhatóságáról valamint gyógyító erejéről. Még ha fel is keressük a gyógyvizeinket, akkor is pihenni megyünk (78%), és csak a válaszadóknak 16 %-a használja ki Földünk kincseit gyógyulási vagy rekreációs céllal. Szerettük volna kideríteni, hogy a válaszadóink mennyire vannak tisztában azzal, hogy milyen betegségek esetén használhatók vizeink. Még a legjobban köztudott mozgásszervi és reumatikus betegségeket is csak a megkérdezettek valamivel több, mint a fele jelölte meg, de a keringési zavarok gyógyításáról már csak a válaszadók 23%-nak volt tudomása. Ez azért is elszomorító, mert 2016-ban a halálozások több, mint feléért (54%) a szív- és érrendszeri megbetegedések feleltek. A harmadik leggyakoribb halálozással végződő betegség az emésztőszervi rendellenességek. Gyógyvizeinknek erre a problémára gyakorolt jótékony hatásáról csupán a válaszadók 24%-a van tisztában.

Hihetetlen gyógyerő, amit a magyarok negyede sosem használ

Hazánkban jelenleg 207 gyógyvíz van, de egy átlagos honfitársunk jó esetben 10-15-öt tud belőlük felsorolni. Gyógyvíznek nevezzük az olyan természetes ásványvizet, amelynek bizonyított gyógyhatása van, és hatóságilag is bevizsgált. Ide tartoznak az ismert, és kevésbe ismert gyógyfürdők és források, illetve az ivókutak is. Vizeinket nem aknázunk ki eléggé a gyógyulásunk, egészségünk érdekében. A lakosság fele évente 1-2 alkalommal jut el hagyományos fürdőbe, és 4 emberből 1 soha. Ráadásul a felmérés szerint ez nem pénz kérdése, a magasabb jövedelműek 25%-a soha nem keresi fel Magyarország folyékony kincsét, a termálvizet. Akik mégis látogatják a gyógyvizes fürdőinket, azoknak a 78%-a csak pihenést és kikapcsolódást keres, de a stresszoldás ezen formáját is csak a válaszadók 20%-a teszi havi rendszerességgel vagy annál gyakrabban. Nem meglepő adat, hogy megelőzési célzattal inkább az idősebb korosztály érkezik (55%), erre a középkorúak és fiatalabbak közül csak 38%-uk gondol.

A két legfontosabb szempont: csak melegvíz és nyugalom legyen!

A wellnesst mindenki inkább a téli időszakhoz köti, de a felmérés alapján ez nem lényeges, mivel az emberek zömének (55%) mindegy, mikor wellnessezik. Bár a téli csobbanást kétszer annyian preferálják, mint a nyárit, mégsem az időpont a fontos szempont. A lényeg, hogy lehessen lazulni a meleg vízben (73%), és ebben lehetőleg ne zavarjon minket senki (58%). Amennyiben jobban boncolgattuk ezt a kérdést, akkor a válaszadók a legfontosabb tényezőnek a fürdőhely kiválasztásánál a melegvizes medencét tartották. Utána nem sokkal a gyógyvizes medence futott be. Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy sima meleg vizes medence megelőzte a gyógyvizet, de ha picit belegondolunk, akkor mégsem olyan meglepő. A kisebb gyerekkel érkezők nem tudják a gyógyvizes medencét kihasználni, illetve a melegebb víz egész napos ücsörgésre sem alkalmas. Ha már az ücsörgésnél tartunk: a jacuzzi majdnem olyan közkedvelt, mint az úszómedence. Egy szó, mint száz: minden jöhet, ami ellazít és relaxál.

Mediterrán nemzet a magyar – távol áll tőlünk az északi mentalitás!

A szaunák még mindig távol állnak a magyar közönségtől: még a kültéri napozás lehetősége is mérvadóbb egy wellness szálloda választásakor. Pedig a szaunák pozitív élettani hatásai vitathatatlanok: immunerősítő, meghűléses betegségek kezelésére kiváló, és hatékonyan alkalmazhatjuk allergiás problémák és ekcémás bőr állapotának javítására. A masszázs-szolgáltatás kedveltsége nem meglepő, tökéletesen illik a lazulást, pihenést kereső fáradt vendég programjába. A fitneszterem a legkevésbé érdekes a válaszadók szerint, így az kullog az utolsó helyen. Vajon miért nem szeretünk izzadni Se szauna, se sport, még a tornából is az aqua fitneszt szeretjük jobban a hagyományos gyógytorna helyett. Ilyen stresszben élünk? Ennyire el vagyunk fáradva? Vagy csak egyszerűen lusták volnánk? A magyarok biztosra mennek:

Nem bízunk a privát szállásokban

Mindenki maradjon a kaptafánál! Ez olvasható ki abból az adatból, hogy a megkérdezettek 99%-a hivatásos szállásadókban (pl. Szállodák, Motelek, Vendégházak) bízik jobban. S hogy kinek a szavára adunk? Erre kerestük a választ, és magasan vezet a barátok ajánlása. Ismerőseink véleményére és tapasztalataira hagyatkozunk, sokkal jobban bízunk ebben, mint az interneten található forrásokban. Ha mindenképpen a netet bújva választunk, akkor a fiatalabbak szkeptikusak a szállásadó saját weboldalával, inkább hagyatkoznak a véleménygyűjtő vagy az online szállásfoglaló oldalak véleményeire. Ez nem jellemző az idősebb korosztályra, ők a szállásadó saját weboldalának szavaznak nagyobb bizalmat a barátok véleménye után.

Mégsem a hasunk a lényeg?

Nem sajnáljuk a pénzt a wellness hétvégére, de mégis próbáljuk olcsóbban kihozni. Csak reggeli és vacsora: félpanzióra esküszik a megkérdezettek háromnegyede! Pedig sok esetben olcsóbban jönnének ki a vendégek az all inclusive ellátással, mint a városban sétálva egy jobb étterembe betérni. Kor szerinti bontásban az ellátási kép árnyaltabb. Bár az idősek körében a félpanzió (78%) megingathatatlan, addig a férfiak (17%), a fiatalabbak (17%), és a tehetősebbek (25%) azért kezdik felfedezni az all inclusive ellátás kényelmét.

Mézesen, olajosan, svédesen: erre a luxusra költenek a magyarok!

Felmérésünkből kiderült, hogy ha már valaki eljutott a wellness szállodába, akkor bizony megenged magának egy jóleső masszázst. A megkérdezettek körében toronymagasan vezet ez a szolgáltatás, 78%-uk erre tette le a voksát. Jóval utána kullog a torna szárazföldi és vízi változata: Aqua fitnesz (47%), gyógytorna (41%), persze ebből is a könnyebbet preferálva. Kevesen ismerik a súlyfürdőt (14.5%), ami pedig egy remek magyar találmány. A nyújtás hatására lehetővé válik a gerincoszlop porckorongjainak eredeti, egészséges állapotának visszaállítása. A kezelés a magyar reumatológia egyik legnagyobb gyakorlati jelentőséggel bíró felfedezése, mégsem szalad senki gyógyfürdőbe, ha becsípődött a háta.

Itt a bizonyíték: a kor bölccsé tesz!

Ha találtunk egy jól bevált szálláshelyet, miért kockáztassunk? Így gondolják a válaszadók is, akiknek több mint fele szeret visszatérni a megkedvelt helyekre. Ez amúgy egy pénztárcakímélő szokás is lehet, hiszen több szállodában várják a törzsvendégeket egyedi ajánlatokkal. A tendencia a korral még meghatározóbb. Az idősebbek 57%-a szívesen választja ugyanazt a szállodát, míg a fiatalabbak 67%-a szeret új helyeket felfedezni. Meglepő, hogy a válaszadók 75%-a nem külföldön nyaralt múlt évben, hanem belföldön választott szállást. Ugyancsak meglepő, hogy a sportolási lehetőségek minden korosztálynál a legkevésbé fontos szempont, és hogy a nyaralás alatt milyen kevés hangsúlyt kap az egészség megőrzése, vagy a rehabilitáció.

Úgy tűnik, hogy a wellness hazánkban összeforrt a jóleső semmittevés hétvégéjével, amibe már nem fér bele az aktív pihenés. Gyógyvizeinket sem aknázunk ki eléggé, a lakosság fele évente 1-2 alkalommal jut el hagyományos fürdőbe, ráadásnak 4 emberből 1 soha. Ha el is jutunk olyan helyre, ahol lehetőségünk van a gyógyító vizeinkben megmártózni, akkor is a kikapcsolódás és pihenés vezérel minket, és nem aknázzuk ki eléggé a természet adta lehetőségeket a gyógyulásunk, egészségünk érdekében.

*** A teljes kutatási anyag a http://www.danubiushotels.com/magazin/kutatas-2 oldalon található meg.

A kutatást online kérdőíves módszerrel a Danubius Hotels megbízásából a webformance Kft. végezte 5064 résztvevő bevonásával 2018. január és február között.

Forrás: Vendég & Hotel


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.