Organikus, bio, zöld, környezetbarát

A Bécsben tapasztaltak alapján bizton állíthatom, egyenes út vezet a kizárólag bio-, organikus és csupa természetes (alap)anyagok világába. Még a mosogatás is természetbarát granulátumokkal, kizárólag környezetbarát módon történik. A Hotel und Gast szakkiállításon jártunk, a Messe Wien területén.

 Ez a bemutató amúgy a mindig ősszel Salzburgban megrendezésre kerülő, hasonló témájú szakrendezvény „kisöccse”, és ugyan kisebb területben, valamint a kiállítók számát tekintve jóval kevesebb résztvevővel tartják, a trendek ugyanúgy pontosan jól láthatók, megfigyelhetők.

Elegáns megoldás, szellős elrendezés

185 kiállító vett részt az egytől egyig válogatottan szép kivitelezésű standokkal és a standokat összekötő, elegáns megoldású, könnyen átlátható „utcákkal” övezve. A téma: szállodai és vendéglátós beszállítók – élelmiszerek, kávék, teák, csokoládék, tejtermékek, tésztafélék, bármegoldások, rendezvényszervezés, textilek, munkaruhák, étlapok, konyhai és egyéb munkagépek, IT-kiszolgáló rendszerek. Mindössze két magyar kiállító standját fedeztük fel különben a 185 között – ők mindketten állandó szereplői külföldi bemutatóknak, és a hazai élelmiszeripari ágazat (FMCG) területről érkeztek.

Ha nem bio – akkor nem is jó

Lehetne másról is beszélni a kiállítás kapcsán, de felesleges: Ausztriában a szállodai és éttermi vendéglátás és más szolgáltatások terén ma szinte minden csak a bióról, az organikusról, a természetes alapanyagokról, a zöld megoldásokról szól. A teák, a kávék, a gyümölcslevek, az üdítők, a tésztafélék, a hús- és sajtkészítmények, a kenyérfélék, a fűszerek, a szószok, a pestók, a dzsemek, a mézek, a borok és a snapszok – mindegyiknél az alapanyag az első pillanattól kezdve visszakövethető, organikus vagy biogazdálkodásból kerül ki. Még a mosogatószerek terén sem kegyelmeznek: itt is a természetbarát granulátumokkal történő tisztítás a nyerő. Az egyik német cégnél az általuk bemutatott evőeszköz-mosogató készülékükből mesélik, nem győznek annyit gyártani, ahány a megrendelő. 

Két év múlva veled, ugyanitt

Végül álljon itt két kiállítói vélemény, ők hogyan látták a 2016. évi bécsi, Horeca-szakágazati bemutatót. „ Új ügyfeleket szereztünk, és a régiekkel ápoltuk a meglévő kapcsolatot. Jó lenne, ha még több sörfőzde jelenne meg a következő ilyen rendezvényen.” (Andrea Taussing, a Murau sörfőzde PR-felelőse) „Jó dolog, hogy a bécsi szakvásár még egy kezelhető, átlátható méretű rendezvény. Mi dupla standot béreltünk – és ezt tesszük majd két év múlva is, mert így be tudjuk mutatni termékeink elég széles skáláját.” (Marco Schárf, Alexander Schárf & Söhne GmbH, társtulajdonos) 


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?