A kormány teljesítené az Air France-pilóták követelését, a légitársaság nem

Jóllehet a francia kormány már teljesítené az Air France pilótáinak követelését, ők folytatják a sztrájkot, mert a légitársaság és a kormány ellentmondásosan nyilatkozik a céghez tartozó fapados társaság, a Transavia fejlesztéséről. Csütörtökön az Air France járatoknak várhatóan csak a 47 százaléka közlekedik.

Alain Vidalies közlekedési államtitkár szerda reggel bejelentette, hogy az Air France teljesíti a sztrájkolók kérését és visszavonja a Transavia fejlesztéséről szóló projektjét.
"Nem három hónapra felfüggeszti, hanem teljesen visszavonja" - fogalmazott az RMC rádióban az illetékes kormánytag. Néhány órával később Manuel Valls miniszterelnök megerősítette, hogy a teljes visszavonásról és nem felfüggesztésről van szó.

"Megerősítem ezt a javaslatot, a két félnek a következő órákban meg kell találnia a megoldást a válságból való kiútra. Nem a következő napokban, hanem a következő órákban" - fogalmazott a kormányfő a nyugat-franciaországi Le Havre-ban. "A Transavia franciaországi fejlesztését folytatni kell, de ha az európai Transavia feladása vagy elhalasztása megoldást jelent a válságra, akkor az a jó megoldás" - tette hozzá.

Frédéric Gagey, a francia légitársaság elnöke azonban cáfolta a miniszterelnök bejelentését: "Tényleg visszavontuk azt, hogy most létrehozzuk az európai leányvállalatot, de az egyértelmű, hogy a tervet újra kell gondolni és főleg meg kell vitatni a szociális partnerekkel azért, hogy megfelelő feltételeket találjunk a megvalósításhoz" - mondta az Europe 1 kereskedelmi rádióban.

A miniszterelnök kedden még a sztrájk azonnali befejezésére szólított fel és azt állította, a pilótáknak nincs okuk sztrájkolni, s a napi 15-20 millió eurós veszteséget termelő munkabeszüntetés veszélyt jelent a vállalat és Franciaország imázsa szempontjából.
A francia állam 16 százalékos tulajdonosa a francia-holland Air France-KLM-nek, amely a német Lufthansa mögött a második legjelentősebb európai légitársaság.

A szakszervezetek szerdán nem kívánták az ellentmondó nyilatkozatokat kommentálni. Annyit közöltek, hogy várják a vezetőség írásos ajánlatát. Addig pedig biztosan folytatják a munkabeszüntetést.

Az Air France elmúlt 15 évének leghosszabb munkabeszüntetése szeptember 15-én kezdődött, azóta átlagosan a járatoknak a fele közlekedik.

Az átmeneti felfüggesztés nem elég a pilótáknak

A vezetőség hétfőn a fejlesztési terv átmeneti felfüggesztését javasolta, a pilóták ezt azonban nem fogadták el. A teljes visszavonást, s azt követelik, hogy a Transaviánál és az Air France-nál azonos feltételekkel foglalkoztassa az anyavállalat a pilótákat.

Kedden először mintegy 200-300 pilóta utcára is vonult: egyenruhában követelték a nemzetgyűlés előtt a "francia munkahelyek megmentését". Attól tartanak ugyanis, hogy az Air France fapados légitársaságának, a Transaviának a fejlesztésével az európai bázisokhoz átkerülő francia pilótáknak ezentúl külföldi munkaszerződése lesz, amely a hazaiaknál kedvezőtlenebb munkafeltételeket és fizetést biztosít.

Szerdán viszont a sztrájkot ellenző Air France dolgozók tartottak szimpátiatüntetést a légitársaságnak a párizsi Roissy repülőtéren található igazgatósága előtt.

Forrás: MTI


Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.