Az Aerosvit teljes nemzetközi járathálózatát átveszi az UIA

Átszervezési fázisba jutott a tavaly december végi csődkérelem után az ukrán AeroSvit légitársaság, amelynek keretében szinte teljes nemzetközi járathálózatát az ukrán UIA (Ukraine International Airlines) veszi át - írja a CAPA Centre for Aviation szakmai hírportál.

Az UIA legalább 30 nemzetközi desztinációra tesz szert, az AeroSvit pedig - ha túléli a csődeljárást - valószínűleg elsősorban, vagy teljes egészében belföldi légitársaságként működik tovább.

Az AeroSvit öt középtávú és öt távolsági nemzetközi desztináció megtartásával az üzleti eredményesség helyreállítását célzó átszervezés alatt is folytatni kívánja működését. Ezt azonban nehezíti, hogy az ellene indított eljárások keretében számos repülőgépét lefoglalták különböző repülőtereken.

Az AeroSvit a 2012. december 27-i állás szerint 4,27 milliárd hrivnya (403 millió dollár) tartozást halmozott fel hitelezőivel szemben. A 2012. szeptember 30-i állás szerint pedig aktíváinak összértéke 1,47 milliárd hrivnya (138,7 millió dollár).

Az AeroSvit 2012-ben indított, majd túlzottan ambiciózusnak bizonyult terjeszkedési programba bukott bele.

Az AeroSvit még 2012. december 28-i csődkérelme előtt bejelentette számos nemzetközi járatának átadását az UIA légitársaságának. Eredetileg 24 járat került volna át az UIA-hoz a 2013-as nyári menetrend kezdetével március végén. Az UIA azóta bejelentette, hogy további hat nemzetközi járatot vesz át az AeroSvittől januárban és februárban.

Az eredeti felállás szerint az UIA elsősorban nyugat-európai, az AeroSvit pedig főként kelet-európai célállomásokra repült. Kivétel a koppenhágai és a stockholmi AeroSvit-járat volt, ami szintén az UIA-hoz kerül át.

Az AeroSvit öt középtávú járatot kíván megtartani, a Kijevből induló moszkvai, szentpétervári, isztambuli és taskenti járatokat, valamint az Odesszából induló isztambuli járatot. Az öt legkifizetődőbb távolsági célállomás, Bangkok, Peking, Goa, Ho Si Minh-város és New York JFK megtartása azonban veszélybe kerülhet, mihelyt az UIA szert tesz első nagyhatósugarú repülőgépére.

Az UIA nem üzemeltetett távolsági járatokat, de tervezi járathálózata kiterjesztését távol-keleti célállomásokra. Ennek keretében öt Boeing 777-es géppel bővíti flottáját, melynek első példányát az idén márciusban állítja szolgálatba. Az AeroSvittől átvett Boeing 767-es gépeket pedig a 777-esek érkezésével párhuzamosan adja majd le.

Az AeroSvit légitársaság férőhely kapacitása jelenleg 84-16 százalékban oszlik meg a külföldi és a belföldi járatok között, az UIA esetében pedig az arány 79-21 százalék. Az AeroSvit külföldi járatain a férőhely kapacitás 64, 12 és 10 százalékban oszlott meg a kelet-európai, közel-keleti és délkelet-ázsiai desztinációk között. A csődeljárás után az AeroSvit esősorban a belföldi hálózatra összpontosít majd, míg az UIA szinte egyeduralkodó lesz a külföldi desztinációk kiszolgálásában.

Forrás: MTI


Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.