hirdetés
hirdetés

A hazai utazásszervezők top 3-jába készül a Wizz Tours

Még egy év sem telt el azóta, hogy a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) regsiztrálta a Wizz Air Holdings Plc utazásszervezői leányvállalatát, a Wizz Tours Kft-t, a cég nem kevesebbet tűzött ki maga elé, minthogy a hazai utazásszervezői társadalom előkelőségei közé kerüljön. Barits János ügyvezető szerint erre hónapokon belül esélyük nyílik - derült egy kedden, a budapesti Korona szállóban annak apropóján tartott sajtóbeszélgetésen, hogy a cég megújította és továbbfejlesztette utazási csomagokat kínáló online platformját.

hirdetés

Optimizmusát a légitársaság korábban útvonaltervezését és a repülőtéri fejlesztéseket felügyelő vezetője a közelgő nyári szezonnak köszönhetően megugró foglalások mellett abban látja, hogy csak Magyarországról 3,5 millió utast fuvarozott a Wizz Air, akik ha nem is mind potenciális utasok, merítésnek nem rossz. Hasonló okokból regisztráltatta magát utazásszervezőként 10 másik országban is a Wizz Tours, illetve fontolgatja további európai országok „bevételét”. Az egyéni, online foglalási platformokat igénybe vevő, 25 évtől induló korosztályt célzó cég a Wizz Air teljes járathálózatát használva kínál ki- és beutat. De mint azt Barits János kifejtette, nem az utazási iroda határozza meg az útvonalfejlesztést, hanem lehetőségként tekint rá. Charterezni sem tervez az egyébként a nem charterező irodák közt, a 12%-os csoportban 750 milliós vagyoni biztosítékával a második helyett elfoglaló Wizz Tours.

Bár a Wizz Holding pénzügyi éve március 31-én lezárult, tőzsdei cég lévén az auditált adatok híján Barits János még nem kívánta elárulni, hogy pontosan hány utasuk volt, illetve hogyan alakul Magyarország esetében a ki- és beutazók aránya. Utazási szokásokról azonban kiderültek érdekességek. A magyarok legkedveltebb városlátogató úticéljai Barcelona, Lisszabon, London, Nápoly és Róma. A nyaraló desztinációk listáját Málta és Tenerife vezetik. Kettejüket Ciprus, Dubaj, a görög szigetek és Bulgária követik. Városlátogatással átlagosan 3,7 napot tölt 2,5 fő, költésük összesen 540 eurót tesz ki. Ugyanez a nyaralások esetében 6,6 nap, 2,4 fő 834 eurós költés. Az inkább városlátogatást vásárló küldőpiacok közül Svédország, Izrael, Egyesült Királyság, Hollandia viszik a prímet. Átlagosan 3,7 éjszakát töltenek nálunk 2,5-en a magyarokénál magasabb, 610 eurós költéssel. A különbség a szállodakategória-választásból adódik. A küldőpiacok közül különösen a svéd fejlődött ugrásszerűen. Ennek is köszönhető, hogy az utazásszervező honlapja október elejétől (az olasz mellett) svédül is elérhetővé válik.

Nem a semmiből robbant be a Wizz Tours a hazai utazásszervezői piacra. 2013-ban indították kísérleti jelleggel egy svéd utazásszervező hátterével az akkori weboldalt. Ekkor még csak repülőjegy-szállás kombóban gondolkodtak, majd látva a termék sikerét és az ebben rejlő kiaknázatlan lehetőségeket, úgy döntöttek, hogy a svéd partnerrel szakítva saját céget grundolnak. Így - meséli Barits János - teljes kontroll alatt tartható az összes szerződő partner. Számuk csak a szállodák esetében 30 ezerre tehető, de szaporodik az egyéb szolgáltatást nyújtó - repülőtéri transzfer, autóbérlés stb. - partnerek száma is, melyeket a honlap további fejlesztésével hamarosan nem aloldalon, hanem az út foglalásával azonos felületen intézhető.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai