hirdetés
hirdetés

Bővülés és fejlesztések a Budapest Airporton

2019-ben a várakozások szerint elérheti a 16 milliós utasszámot a Budapest Airport forgalma, ami a korábbi évekhez képest ugyan visszafogottabb, „csak” 9 százalékos bővülést jelent, ám még ez is az európai átlag kétszeresének megfelelő növekedési ütem – derült ki a repülőtér október 10-i szakmai workshopján.

hirdetés

A kereskedelmi igazgatóság által szervezett találkozón azt is megtudhattuk, hogy idén csupán februárban nem érte el az utasszám az egymilliós határt (igaz, akkor is csupán 25 ezerrel maradt el), de a folyamatos útvonal-bővítéseknek és sűrítéseknek köszönhetően jövőre további növekedés várható. A legnépszerűbb városok toplistáját még mindig London vezeti, őt követi Frankfurt, Párizs, Brüsszel, Tel-Aviv, Amszterdam, Róma, Moszkva, Milánó és Berlin, és ez a tíz desztináció az utasforgalom nagyjából 40 százalékát adja.

Ugyanakkor idén 46 légitársaság 192 járata 145 úti célt szolgál ki, és immár a hosszú távú (3500 kilométert meghaladó) járatokon is évi egymillió ülés foglalható. Az idei év két interkontinentális újdonsága Sanghaj és Szöul, de jövőre az American Airlines májusban indítandó chicagói járatával bővül a kínálat. 2019-ben számos további új úti cél vált elérhetővé, többek közt a Transavia nantes-i vagy a LOT London City összeköttése segítségével, és a téli menetrendben debütál például a Ryanair luxemburgi, Tel-Aviv-i, portói és lisszaboni járata. A jövő évi nyári menetrendben pedig a LOT vezeti be brüsszeli, prágai, bukaresti, belgrádi, szófiai, stuttgarti járatát, a Ryanair és a Wizz Air Lviv-be, és szintén a Wizz Air Harkovba indít járatot. Eközben az Iberia heti hatra sűríti a madridi, a LOT pedig napi 6-ra a varsói összeköttetéseket.

A Budapest Airport csapata immár hatodszorra vehette át a Skytrax-től a Kelet-Európa legjobb repülőterének járó elismerést, nemrégiben pedig a World Routes konferencián a legjobb repülőtéri marketingért járó díjat.

Digitalizáció és kínaiak

A hálózat bővítésével folyamatosan persze számos fejlesztés is zajlik a repülőtéren. A terminálokban immár információs kollégák segítik az utasok tájékozódását, bővül a poggyászkiadó területe (és a várakozási időt itt 10 perc alá szeretnék szorítani), két új utasbiztonsági ellenőrző csatorna nyílt és fix kordonrendszerek segítik a sorok rendezését a check-in pultok előtt. Új járatinformációs kijelzőket szereltek fel és immár 12 kapu elektronikusan végzi az útlevelek ellenőrzését, miközben a buszmegállóban is megjelentek az utastájékoztató kijelzők (és ezek hamarosan a parkolóban is segítik majd az eligazodást). Néhány légitársaság már teszteli az automata poggyászfeladást, és a tervek szerint januárban további szolgáltatók is becsatlakoznak.

A Kína-barát repülőtér projekt keretében a duty free boltokban bevezették az ázsiai vendégek körében nagyon népszerű Alipay és UnionPay elfogadását, és a reptéri információk kínaiul is elérhetőek.

A car-sharing cégek közül elsőként a MOL Limo debütált a repülőtéren, épül az új közúti körforgalom, és három légitársaság (a Ryanair, a Wizz Air és a Lufthansa) korai utasfelvételt kínál.

 

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai