hirdetés
hirdetés

Elkészült a Cargo City előtere

Hat focipálya is elfér azon a sziklaerős betonból készült forgalmi előtéren és gurulóúton, amely a Budapest Airport hamarosan elkészülő logisztikai bázisához, a BUD Cargo Cityhez tartozik.

hirdetés

A világszínvonalú logisztikai bázis üzembehelyezését követően itt zajlik majd a teherszállító repülőgépek kiszolgálása; akár egyszerre két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing B-747-8F típusú repülőgép is parkolhat ezen a masszív betonon.

Egyszerre két Jumbo, vagy négy keskenytörzsű teherszállító repülőgép rakodását és kiszolgálását lehet végezni azon a hatalmas bazaltbeton területen, amely a Budapest Airport új logisztikai bázisa mellett épült. Az új forgalmi előtér és a hozzá tartozó gurulóút 15 000 köbméter bazaltbeton felhasználásával készült – összehasonlításképp ugyanennyi vízzel hat olimpiai úszómedencét lehetne megtölteni. A forgalmi előtér egyébként 65 cm vastagságú bazaltbetonból készült, és rendkívül nagy teherbírású: akár nyolcvan afrikai elefánt is biztonságosan álldogálhatna ezen a területen.

Habár arra meglehetősen kevés az esély, hogy ez utóbbi megtörténik, az elmélet jól mutatja a forgalmi előtér teherbírását: az itt kiszolgálható legnagyobb géptípus 440 tonna felszállósúllyal büszkélkedhet, és akár száz tonna áru szállítására is alkalmas – ráadásul ebből a típusból egyszerre kettő is tartózkodhat az új forgalmi előtéren. Egy forgalmi előtér azonban nem csupán betonból és egyéb építőanyagok ötvözetéből áll: komoly fénytechnikai és optikai kábelhálózat is elengedhetetlen az üzemeléshez – ha egyenes vonalat szeretnénk húzni a felhasznált kábelekkel, hatvan kilométert kellene sétálnunk hozzá.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai