hirdetés
hirdetés

„Nem minden tőlünk függ”

A lengyel légitársaság vezetője szerint a budapesti működésük az elvárásoknak megfelelően alakul, folytatják, amit elkezdtek, de a siker nem csak rajtuk múlik.

hirdetés

Hanem például műszaki tényezőktől is. A Dreamlinereket is hajtó Rolls Royce hajtóművek utóbbi időkben történt meghibásodásai miatt a típusból világszerte épp 40 darab a földön van. (Ne kezdjenek el otthon a monitorok előtt pánikolni: a légi közlekedésben semminek sem tréfa még a fele sem, mindent gondosan kivizsgálnak!)  „Továbbra is biztonságos az üzemelés” — igyekezett Milczarski is megnyugtatni a hazai utazóközönséget.

Ami nem is annyira hazai. Még. Arra a kérdésünkre, hogy a New York-i és chicagói járatot milyen arányban töltik Magyarországról, valamint a Ferihegy vonzáskörzetébe még beleférő szomszédos országokból, a LOT-vezérigazgató azt felelte: inbound értékesítünk a legtöbbet. Ezen minden bizonnyal sokat változtathat, ha budapesti Dreamlinerükre ráhordanak a környező országokból.

„Gondolkodunk a valódi bázissá válásonm amihez ráhordó járatok szükségesek, hálózati légitársaság vagyunk” — magyarázza Milczarski. Talán ehhez szükséges a magyarországi működési engedély megszerzése? — merül fel a kérdés. Az ún. AOC-vel már kapcsolatba hozták a LOT-ot, de a vézerigazgató érdeklődésünket azzal hárítja, hogy „korai még erről beszélni.”

Március végén munkatársunk Rafal Milczarski társaságában repülte haza a LOT első Boeing 787-9-esét. A fedélzeten készített interjú során hangzott el, hogy a lengyelek örömmel vették volna, ha elnyerik a nyugat-balkáni járatokra kiírt tendert. „Továbbra is ebből a régióból szeretnének ráhordani?” — faggatózom. „Indulunk, ha ismét kiírják a pályázatot” — így a sejtelmes válasz. Hozzáteszi: „Budapestnek minden esélye megvan komoly gyűjtő-elosztó reptérré válni.” Milczarski szerint a fejlesztések egyre inkább igazodnak a long haul üzemeltetéshez. „Remek az együttműködés a Budapest Airporttal” — jelenti ki. Nem mellesleg, a hamarosan saját lounge-ot nyit a LOT a Ferihegyen.

„Nem váltunk szövetséget” — cáfolta Rafal Milczarski azokat a folyosói pletykákat, melyek szerint a LOT agyőt intene a Star Alliance-nek és átnyergelne a oneworld-be. A pletykák okaként sokan a Lufthansa Csoporttal való konkurálást látják, Milczarski azonban azzal nyugtatott, hogy a szövetségi tagok nemcsak partnerei, de versenytársai is egymásnak. Szintén igyekezett eloszlatni azokat az aggályokat, melyek szerint ritkulna a Budapestről induló tengerentúli járataik sűrűsége. „Alapvetően nem változik, marad a frekvencia, sőt újabb útvonalak nyílhatnak” — feleli. Esetleg a Távol-Keletre? — érdeklődünk. Egyértelmű választ nem kapunk: majd a piac, vagy a kétoldalú légügyi megállapodások alapján a politika eldönti. Ez esetben jól jöhet egy magyar AOC…

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai