10 dollárért az USA-ba Ryanairrel?

A hetvenes években volt egy Freddy Laker nevű angol-amerikai repülésbarát gazdag ember, aki elhatározta, hogy közelebb viszi egymáshoz Angliát és az USA-t.

Ezt úgy kívánta megoldani, hogy nagyon olcsón lízingelt, nem egészen új, egyosztályos, szűkre székezett repülőgépeket szerzett be és ezekre (három gépről beszélünk) egységes 25 dolláros szuper turista tarifát hirdetett. Cégét szerényen magáról nevezte el Laker Airwaysnek. Özönlöttek a járatokra az „alacsony igényű” utasok Európából és az Államokból is, akiknek a poggyász túlsúlyukkal probléma soha nem volt, mert amijük volt, az egy hátizsákban is elfért. Hetekkel előre megteltek a járatok főleg a fiatalabb korosztály képviselőivel, és az utasok néha napokig ültek a repülőtéren remélve, hogy lesz néhány no-show és a felszabadult helyeken ők utazhatnak el. Így ment ez évekig, míg az előrelátható csőd be nem következett. A bukás után pedig olyan dolog történt, ami a történelemben sem korábban, sem azután nem fordult elő: az utasok köszönetük és lojalitásuk jeléül gyűjtést rendeztek a légitársaságnak, amit sajnos a szép gesztus sem tudott már megmenteni.

Nem valószínű, hogy a Laker megható története indíttatta a Ryanairt arra, hogy fontolóra vegye egy tengerentúli fapados járatsor elindítását. A Ryanair az elmúlt évben 79.649 utast szállított főleg Európában és a Lufthansán kívül olyan légitársaságokat utasított maga mögé, mint a világ első 10 szállítójának rangsorában szereplő Easyjet, Emirates, Air France, British Airways, KLM, Air Berlin vagy a tengerentúli United Airlines. Nem beszélve a rangsorban a tőle jócskán lemaradt többi fapadosról: Norwegianről, Wizz Airről. Bár a cégnek újabban komoly konkurenciát jelentenek az átalakult „menetrendszerű fapadosok” számos desztinációban azonban ezeknél előnyösebb pozícióval állják a versenyt. Sőt, idén is egészen biztosan jelentősen bővíteni fogja hálózatát a Ryanair.

Terveik szerint két európai pontról indulnának nagy forgalmú USA célállomások felé, heti több alkalommal. Bevezető tarifájuk valószínűleg 10 dollárról indulna - legalább is az első néhány hétben. Az USA-ba repülni ma már nem annyira egyszerű, mint volt néhány éve. Különféle engedélyek, igazolások, jóváhagyások az USA Légügyi Minisztériuma részéről nehezítik az indulást. A cég gépbeszerzései a bejelentett 175 darab Boeing 737-800-as, opciók nélküli rendelésen túl nem ismertek. Azt nem lehet pontosan tudni, hogy a szakmának és a nagyközönségnek is gyakori meglepetéseket okozó Michael O’Leary hová szeretné reptetni a beszerezni tervezett 30-50 nagy távolságra üzemelő gépét. (Utóbbiak pontos típusa még nem ismert.) Az USA és a Távol-Kelet mint célállomás, azonban majdnem biztos. Ahogy azt is tudni lehet, hogy a gépeken prémium fedélzeti osztály és kiszolgálás is lenne, amelynek tarifái valószínűsíthetően jócskán a hagyományos európai légifuvarozók árai alatt maradnak.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.