Nyílik az égbolt Izrael felett

Az Izrael és az Európai Unió között megszületett Nyitott Égbolt megállapodás új helyzetet teremt az izraeli légitársaságok számára. 

Az El Al légitársaság 1948-as megalapítása óta az izraeli állampolgárok büszkeségének számít, és mindig is domináns szerepe volt az ország légiközlekedésében. Izrael állam az évek során mindent meg is tett a dominancia fenntartásáért, hiszen a leszállási jogok oroszlánrészét ez a légitársaság kapta. Az Európai Unióval kötött Nyitott Égbolt megállapodás következtében azonban változik a helyzet.

Jönnek a fapadosok?

A megállapodás okán az El Al – és persze a többi helyi szállító, az Arkia és az Israir is – a legnagyobb európai légitársaságokhoz hasonlóan kénytelen lesz átstrukturálni költségvetését és működését a fapadosok előrenyomulásával. Az El Al jövője tisztán látszik, hiszen elkerülhetetlen lesz működésük gyökeres átalakítása - állítja elemzésében a BBC.

Alacsonyabb jegyárak várhatók

A változás következtében várhatóan fokozódik a versenyhelyzet, csökkennek az árak, új útvonalak nyílnak meg és fellendül Izrael turizmusa, akár plusz félmillió utazó is érkezhetne Izraelbe az elkövetkező öt évben. A Polgári Légiközlekedési Hatóság úgy ítéli meg, hogy az El Al Ben Gurion repülőtéren való dominanciájának megtörése átlagosan 20%-kal mérsékelné a jegyárakat. Mindez azt jelenti, hogy mindhárom izraeli légitársaságnak alkalmazkodnia kell az új irányhoz, ám talán az El Alnak van a legtöbb vesztenivalója – de ők azok, akik a legtöbb hasznot is húzhatják ebből.



A El Al elnöke, Eliezer Shkedi elmondta, hogy tisztában vele, hogy a vállalatnak változásra van szüksége. „A legelső dolog a költségek csökkentése lesz az összes létező területen. Ezen túl további repülőgépekkel bővítjük a flottánkat és új desztinációkat keresve az interkontinentális járatok számát is növelni fogjuk” – mondta Shkedi. Hogy a rövidtávú járatokon milyen megszorításokat, változtatásokat kívánnak eszközölni, arról a légitársaság elnöke egyelőre nem nyilatkozott.

A verseny előnyös is lehet

John Strickland repülésügyi tanácsadó szerint komoly előnyökkel járhat a Nyitott Égbolt megállapodás az El Al számára. „Ha új légitársaságok – főleg fapadosok – lépnek be egy olyan területre, ahol eddig korábban ez nem volt jellemző, az a piac óriási növekedését eredményezheti. Az alacsony árak miatt egyre több izraeli fog külföldre utazni és egyre több turista jön be az országba. Az új résztvevők új piaci feltételeket teremtenek. És ha az El Al képes ehhez igazítani az árait, akkor akár a saját forgalmuk is jelentősen megnőhet. Ám ehhez gyorsan lépniük kell.”

Forrás: BBC


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.