Sokszínű Németország

A Német Turisztikai Hivatal új beutazó kampánya szokásokkal, hagyományokkal és kulturális sokszínűséggel inspirál.

A  koronavírus  által  okozott  járvány  miatti  visszaesések ellenére 2020-ban továbbra is a városi desztinációk voltak a németországi beutazás vezető szegmense 5,2 millió utazással Európából, ezt követte a körutazások piaci része 1,6 millió utazással.  A  2021-es  év  utazási  terveinél  szintén  a  városok  jelentik  az  első  számú turistamágnest – ezt támasztják alá az IPK International World Travel Monitor legfrissebb felmérései,  amelyekre  a  Német  turisztikai  Hivatal  (DZT)  adott  megbízást.  Ugyanakkor megnőtt az érdeklődés a fenntartható turizmus formái iránt: a megkérdezettek 80 százaléka valószínűnek tartja, hogy a koronavírus több fenntarthatóságot hoz a turizmusban. A   DZT   az   ügyfelei   ezen   kívánságaira   reagál   German.Local.Culture. cross-médiás inspirációs  kampányával,  és  a  német  városok  izgalmas  oldalait  mutatja  be,  mint  a hagyományok, a kézművesség, a manufaktúrák, a gasztronómia, a kultúra és az építészet, illetve  a  tájakat  és  a  természetet  a  városi  központok  kapuinál.  A  kampány  ezáltal  a felfedezés  azon  számtalan módjaira  irányítja  a  figyelmet,  amelyekre –a  koronavírus prevenciójára   irányuló   érvényes   korlátozások   figyelembevételével   és   az   utazási korlátozások feloldása után –lehetőség nyílik az úticél Németországban.

Ezen felül pedig közép- és hosszútávon erősíti az úticél Németország imázsát olyan desztinációként, ahol a kínálat és a hagyományok széles spektruma várja a látogatókat. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „A városi desztinációk autentikus élményeinek,  a  városok  regionális  hagyományainak és a környezetük sokrétű turisztikai ajánlatainak  együtteséből  a  pandémia  ellenére  nagy  lehetőségek  adódnak  az  úticél Németország számára. A városi élet rajongói a European Travel Commission (ETC) 2021. februárjában végzett tanulmányai szerint 33,9 százalékkal a legnagyobb csoport, amely az elkövetkező hat hónapon belül újra úton szeretne lenni. Ezeket a potenciális vendégeket szeretnénk meglepni és inspirálni érdekes információkkal.” A  kampány  alapját  négy  tematika  alkotja,  amelyek  az  utazók  legfontosabb  motivációi alapján áttekinthetőséget szolgáltat a turisztikai kínálatok terén.

"Flair" -tematika: A fagerendás házaktól a street artig: a német városok hangulata

A  „Flair”  tematika  bemutatja  a  különböző  építészeti  stílusokat,  a  helyi  hangulatot  a városokban  és  a  régiókban,  amelyekben  fejlődtek,  illetve  a  kulturálisan  érdekes  és különleges  helyszíneket  a  street  art  helyektől  egészen  az  érdekes  történelemmel rendelkező  városrészekig.  A  kampányban  ugyanúgy  bemutatásra  kerülnek  a  kiemelt turisztikai látnivalók, mint azok a kisvárosok, amelyek regionális beágyazódásuk, történetük vagy  aktuális  kulturális  kínálatuk  miatt  felkelthetik  a  potenciális  németországi  utazók figyelmét.

„Craft” –Kézművesség tematika: Átélni és élvezni a kézműves hagyományokat

A kampány a Kézművesség tematikájának segítségével bemutatja, hogy Németország milyen sok kinccsel rendelkezik az évszázados hagyományok és a népszokások terén. A manufaktúrákban és a céhekben még ma is ápolják a fennmaradt hagyományokat. Ezáltal életben  marad  a  regionális  kultúra  és  a  hozzátartozás  élménye.  Az  utazók  számos helyszínen  betekinthetnek  a  kézművesek  és  dizájnerek  kulisszatitkaiba,  ezáltal  pedig Németország egyeredti szereltét ismerhetik meg.

Taste” – Ízélmények tematika: Élvezet és ízélmény: regionális és nyitott a világra

Az úticél Németország élménye helyi és regionálisan jellemző ételeivel és italaival együtt –ez  a  vendégek  több  mint  a  felénél  hozzátartozik  a  németországi  üdüléshez.  Erre  az érdeklődésre alapoz a kampány „Ízélmények” tematikája, amely bemutatja a vendéglátók és  a  szakácsok  egy  fiatal  generációját,  akik  a  hagyományos  konyhaművészet  új interpretációját  prezentálják.  Ehhez  hozzá  tartoznak  azpasszoló  borok  a  13  német bortermelő vidékről vagy a sörök a több mint 1500 sörfőzde valamelyikéből.

„Green” –Zöld élmények tematika: A városok és a természet fenntartható élvezete

A  fenntarthatóság  egy  óriási  trendtéma  világszerte –az  utazás  megtervezésénél  ez  azt jelenti,  hogy  a  nemzetközi  vendégek  fenntartható  ajánlatokat  keresnek  a  városokban  és összekötik a kulturális kínálatot a környék zöld kirándulási lehetőségeivel. Vagy pedig a vidéki régiókban üdülnek és környezetbarát közlekedési eszközöket használva fedezik fel a városok kínálatát. A „Zöld élmények” tematika azt a sokszínűséget mutatja be, amelyet Németország ezen a téren kínál vendégeinek.

{youtube|id=zFZNwxGtDr4}

 


Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?