Startol a berlini ITB
Idén március 8. és 12. között rendezik meg Berlinben az Internationale Tourismus Börsét, a világ legnagyobb turisztikai vásárát, ahol a Magyar Turisztikai Ügynökség új kiállítási arculattal debütál.
Az idei ITB-n 184 ország több mint 10.000 kiállítója 1092 standon várja a 120.000 szakmai és 60.000 nagyközönségi látogatót a kiállítás 160.000 négyzetméterén Berlinben, március 8. és 12. között. A szakmai napok desztinációs szegmensében kiemelt szerepet kap a biztonság és védelem témája, a mesterséges intelligencia turizmusra gyakorolt hatása - többek között a robotok alkalmazása a turisztikai szolgáltatásokban -, az egészségturizmus, valamint a technológiai fejlődés a turizmus tükrében.
A 2017-es ITB díszvendége Botswana. A dél-afrikai ország 1983 óta állandó kiállító a vásáron, az idei évben 39 vállalattal képviseltetik magukat, fókusztémájuk pedig az ökológiailag fenntartható turizmus, de a látogatók az ország tradicionális táncelőadásaikat és kézműves termékeiket is megtekinthetik.

Március 8-án az ITB Future Day elsősorban az iparág jelenlegi és kialakuló megatrendjeire fog fókuszálni.
Miután a Turisztikai Világszervezet - UNWTO - a 2017-et a fenntartható turizmus fejlesztésének nemzetközi évének nyilvánította, ez a téma az ITB-n is kiemelt szerepet kap mind gazdasági, mind ökológiai és társadalmi szempontból. A kiállításon innovatív koncepciókat, jógyakorlatokat ismerhetnek meg a résztvevők.
Kína is kiemelt szerepet kap az ITB-n, a kínai kiállítók mellett networking céllal megrendezik az ITB Chinese Night elnevezésű rendezvényt, ahol az érdeklődők a kínai turisztikai piac szereplőivel találkozhatnak.
Ezen kívül a kiállításon belül egy új területen, az úgynevezett Presentation Cornerben mutatkozhatnak be az LGBT-turizmus képviselői.
Villámtalálkozók az ITB-n
Március 9-én kétszer tartanak úgynevezett "Speed Dating-napot", amely során villámtalálkozókon egyeztethetnek a kiállítók és a szakmai résztvevők. Egy nap alatt így körülbelül 2800 üzleti találkozóra fog sor kerülni.

Megújul a magyar kiállítási arculat
Még januárban számoltunk be arról, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség teljes márkakommunikációja, így a kiállítási arculata is megújul, az új márkaüzeneteket tükröző standformátum az ITB-n mutatkozik be. Az MTÜ ekkortól indítja ugyanis útjára a 2017. évi kiállítási aktivitásait, épített standos és mobil installációs megjelenéseit.
Az ITB weboldalán található információk szerint a Magyar Turisztikai Ügynökség négy termékkel jelenik meg a kiállításon: Budapest, Sopron-Fertő kultúrtáj, a Tokaji borvidék és a Balaton.
A kiállítók között szerepel az Aktív Tours Kft., a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, a Budapest Airport, a Contact Travel Service Kft., a Continental Travel, a Danubius Zrt., a Dynamic Tours Kft., az Euroguide Kft., a Hunguest Hotels Zrt., a Hungária Koncert Kft., a Hévinvest Spa-Golf Zrt. / Hotel Európa Fit, az IBUSZ, a Joy Hotels Kft., a Nyugat Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft., az OTP Travel, a Quality Tours Hungary Kft., a Silverline Cruises Kft., a Tour East Tour Hungary és a Visit Hungary Travel Agency Kft.
Bár a kiállítási arculatról még nem kaptunk információkat, az ITB weboldalának MTÜ-s aloldalán az alábbi kép található:

2030-ig megvannak az időpontok
Az ITB weboldalán egészen 2030-ig bezárólag megtalálható, hogy az egyes években mettől meddig kerül sor a kiállítás megrendezésére.

Figyelmeztetés
Az ITB oldalán felhívják a látogatók figyelmét arra, hogy egyes cégek - melyek nem partnerei az ITB-nek - nem hivatalos kiadványokat jelentettek meg a kiállítással kapcsolatban, valamint két olyan szállásszolgáltató is kapcsolatba lépett már mind kiállítókkal, mind látogatókkal, amelyek nem az ITB hivatalos partnerei. Ezzel kapcsolatban bővebb információ ide és ide kattintva érhető el.

