Nem ül babérjain az airberlin a 2012-es februári indulása óta. Tavaly a Malév leállását követően egyik napról a másikra lépett be a németek valaha charterezőként indult második legnagyobb légitársasága a Budapest-Berlin viszonylatra. Az utasokon azóta három légitársaság - airberlin, easyJet és Lufthansa - osztozik.
2013. május 6-tól hétfőtől péntekig napi két járat közlekedik az útvonalon, így heti 12 járat repül majd a két főváros között. Az útvonalon Boeing 737-es, és Q400-as típusok üzemelnek majd. A menetrend elsősorban az üzleti utazóknak illetve az átszálló utasoknak kedvez. Különösen, hogy a tavalyihoz képest 44%-kal növelte csatlakozási lehetőségeit a légitársaság düsseldorfi és berlini bázisain.
Gergye Ottó, az airberlin kereskedelmi elnökhelyettese elmondása szerint az airberlin büszkélkedhet Budapestről indulva a legrövidebb - egy órányi - New York-i átszállási idővel. A Berlinből idén hetente tizenhétszer, Düsseldorfból tízszer repült New York mellett megnövelt járatszámmal közlekedik idén az ab Chicago-ba (hetente ötször), Miami-ba (heti 12), Los Angeles-be (heti 3). De az American Airlines-szal kötött codeshare-egyezmény révén további 56 észak-amerikai város érhető el.
A skandináv piacból
is rendesen kiveszi a részét az airberlin napi 4 Berlin-Stockholm járatával. Utóbbi piac igencsak nagy versenynek lesz terepe idén. A fapadosok mellett - Ryanair, Wizz Air, Norwegian - idén visszatér Budapestre a nemrég még kis híján tönkrement SAS. A skandináv az a piac, melyen a Malév, azaz a közvetlenül repülő full service fuvarozó eltűnése igen negatívan jelent a beutazó üzleti és MICE-turizmusban. Kelet felé az airberlinben 2011-ben 29,21 százalékos részesedést szerzett Etihad jelenti az elsődleges kapcsot.
A jól teljesítő magyar,
egyben a lengyel piacért Hanyi Tamás felel majd, de az z értékesítésért továbbra is Saly Sándor lesz a felelős. Hanyi Tamás elmondta: a piacokon pozitív változások lesznek csak, hiszen ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani. Eladásaikból származó bevételeiket az utasai 30-40%-át kitevő corporate utasok jelentik.
A lengyel piacról szólva tájékoztatott: a magyarhoz hasonlóan ígéretes piac. Idén március 23-tól repül a társaság a Varsó-Berlin útvalon. Így az egy éve működő Gdansk és Krakkó mellett háromra bővül az airberlin lengyelországi célállomásainak száma. Tavaly 68 ezer Budapestről induló utasa volt az airberlinnek, a járatok átlagos 87%-os kihasználtsággal üzemeltek.
Megtudtuk, bécsi indulással szintén jelentős magyar utazóközönsége van a légitársaságnak a nyugat-magyarországi régióból. Nem véletlen, hogy a légitársaság az Utazás Kiállításon a bécsi repülőtérrel együtt állít ki.