Ízig-vérig szállodás

Januárban, hét év után közös megegyezéssel távozott az Accor-Pannóniától, és új kihívásokat keresett Fejér Péter, a társaság Magyarországért és Szlovákiáért felelős értékesítési igazgatója. A Mellow Mood Group március elsejével kinevezett új értékesítési igazgatója terveiről nyilatkozott lapunknak.

 

ttrend • A szakmai életraja alapján úgy látom ritkán szokott váltani.

Hét év után búcsúztam az Accor-Pannóniától, ahova a szintén pannóniás érdekeltségű Hyattból kerültem. Világéletemben szállodás voltam. 1980-ban kezdtem pályafutásomat Tihanyban a HungarHotels egységeinél. Azután 1982-ben a nyitó csapat tagja voltam a Hyattben Budapesten, ahol kezdetben a front office-ban tevékenykedtem különböző pozíciókban. Közben egy rövid kitérőt tettem a Petneházy Country Clubba, ahol általános igazgatóhelyettesként a nyitás előkészítésében és a piaci bevezetésben vettem részt. Egy év után visszamentem a Hyattbe, ahol Kovács István igazgató jóvoltából több területen is kipróbálhattam magam: voltam corporate sales menedzser, a szobafoglalás vezetője, revenue menedzser, majd 1997-ben kineveztek értékesítési és marketingigazgatónak. Érdekes volt, hogy ugyanoda mentem vissza, csakhogy közben teljesen megváltozott a világ, megtörtént a rendszerváltás, jelentősen átalakult a korábbi, keresleti piac. Új fogalmakkal és módszerekkel kellett megismerkednem. Innen kerültem 2000-ben az Accor-központba, ahol épp akkor vezették be a központi értékesítést. Az Accornál rengeteget tanultam, elsajátítottam az értékesítésben egy nemzetközi szállodai nagyvállalat know-how-ját.

ttrend • Gondolom, nem volt túl könnyű az elválás…

Korrekt volt minden szempontból. El kell mondanom, hogy amikor aláírtam a kilépő papírjaimat, még nem tudtam, hol folytatom. Amint elterjedt a híre, hogy a „piacra kerültem”, többen is konkrét ajánlatokkal kerestek meg. Több lehetőséget végignéztem, több befektetővel, szállodatulajdonossal tárgyaltam, míg végül döntöttem. Megfogott a kihívás: hasonló a feladatom, mint az Accornál volt hét évvel ezelőtt: komplett értékesítési struktúrát és stratégát kell kialakítanom.

ttrend • Kívülről milyennek látta az új céget?

Körülbelül másfél éve mondogattam már a kollégáimnak, hogy ne csak a hagyományos hazai versenytársainkra figyeljünk oda, hanem a Mellow Moodra is, mivel félelmetes tempóban erősödik a cégcsoport. Márkáival hamarosan lefedi a szállodai piacot az ifjúsági szállásoktól egészen a luxusszintig. Láttam a profin elkészített marketinganyagaikat, jártam a stílusosan kialakított Atrium Hotelben, figyeltem a Taverna egykori panzióinak átvételét, és meg kellett állapítanom, hogy ez egy dinamikusan fejlődő, profi cég. Amikor leültem tárgyalni a cégcsoport vezetőségével, kiderült, hogy ez a lendület a jövőben is folytatódik, hiszen egy éven belül négy további szállodát kívánnak átadni. Ezek között kifejezetten érdekes, egyedi projektek is vannak, például a Klotild Palota épületében jelenleg kialakítás alatt álló Buddha-Bar Hotel Klotild Palace, amely a második lesz Európában. Korrekt a termék, a cég az online kereskedelemben nagyon jó helyen áll, ráadásul folyamatosan újítja fel a csoporthoz tartozó szállodákat. Fiatal dizájnereket foglalkoztat, érdekes, egyedi megoldásokat alkalmaz. Ez a lendület, a fiatal csapat elhivatottsága ragadott meg. A cég vezetősége úgy gondolja, hogy a növekedés során eljött az a pillanat, amikor már szükség van egységes vállalati struktúra kialakítására.

ttrend • Milyen konkrét lépések szükségesek?

Mielőtt világmegváltó terveket emlegetnék, első lépésként meg kell ismernem a terméket és a vendégkört, az értékesítés folyamatát. Az már egyértelmű, hogy ez a folyamat minden szállodában máshogy működik, ezért egységesíteni kell. Fontos azonban, hogy nem uniformizálásról van szó, hanem harmonizálásról. A lényeg, hogy a cégcsoport egészének javuljon az eredményessége. Ehhez az egyes házaknak a korábbinál sokkal szorosabban kell együttműködniük. Egy jól működő rendszert kell kreálnunk. Természetesen nem akarjuk a hotelek önállóságát korlátozni, de a hatékonyságon javítani kell. A lényeg, hogy a Mellow Mood mint cégcsoport még versenyképesebb legyen. Az egyik legfontosabb konkrét feladatom proaktív értékesítési rendszer megteremtése. Kiemelten fontosnak tartom, hogy a stratégiailag fontos értékesítési partnerekkel, ide tartoznak az online szállásfoglalási portálok is, közös koncepció alapján történjenek a megállapodások.

ttrend • Eddig nem volt a cégnél központi értékesítési részleg. Tervezi egy ilyen csoport felállítását?

Igen, szükség lesz egy értékesítési tapasztalattal és gyakorlattal rendelkező, négy-öt fős csapatra. A cél egy olyan értékesítési szervezet kialakítása, amely biztosítja az üzletet a cégcsoport házaiban. A corporate szegmensben is óriási lehetőségek rejlenek, ez javíthatná szállodáink hét közben némiképp alacsonyabb forgalmát. Az Európa Kongresszusi Központ esetében is a megfelelő piaci pozicionálással és a célcsoportok proaktív elérésével az eddiginél is jobb eredmények érhetők el a jövőben.

ttrend • A magánéletben is szereti a kihívásokat?

Imádok egzotikus helyeket felfedezni, és sohasem megyek kétszer ugyanoda.

 

Végzettség:

Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari

Főiskola szálloda-vendéglátó szaka

Különböző továbbképzések Svájcban,

Londonban

 

Nyelvtudás

Angol, német

 

Család

Nős, két felnőtt lánya van

 

Hobbi

Zene, film, színház, utazás


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.