EGY CSOPORT, KÉT KÖZPONT
Az Air France–KLM légitársasági csoport másik gyűjtő-elosztó pontja Amszter- damban található. Párizs-CDG és Amsz- terdam Schiphol között naponta tizenkét légi járat biztosít gyors és kényelmes to- vábbutazási lehetőséget. A két központi repülőtérről az Air France és a KLM ösz- szesen 254 úti célt kínál világszerte. A két légitársaság hálózata hatékonyan egészíti ki egymást: a hosszú távú útvonalaknak a 70, a középtávúaknak pedig a 60%-át csak az egyik légitársaság repüli.
ÚJRA VAN REGGELI JÁRAT Az Air France ismét indít járatot Budapestről a párizsi Charles de Gaulle légikikötőbe a reggeli órákban. Így tovább bővült az Air France-járatokkal elérhető desztinációk listája, az átszál- lók pedig lényegesen kevesebb vára- kozással érhetik el a francia fővárosból a tengerentúlra közlekedő, fontos csat- lakozásokat. „Nagyon örülünk, hogy utasainknak ismét biztosítani tudjuk ezt a rendkívül fontos reg- geli járatot. Ezzel az átszervezéssel nem- csak azoknak kedvezünk, akik Amerikába vagy Afrikába utaznak tovább, hanem azoknak az üzletembereknek is, akik egy napra, üzleti céllal utaznak a francia fővárosba” – összegezte Melles Botond, az Air France magyarországi igazgatója. Az Air France új járata 2014. március 30- tól üzemel. A felújított párizsi Charles de Gaulle légikikötőbe az új menetrend szerint Budapestről járatok indulnak reg- gel 6.50-kor, 10.10-kor és 15.50-kor, Párizs- ból Budapestre pedig 7.15-kor, 12.45-kor és 20.20-kor. Míg a kora reggeli és délelőtti órákban utazókat egy 131 férőhelyes A318- as repülőgép szállítja, addig azok, akik a délutáni indulást választják, a nagyobb, 200 férőhelyes A321-es típusú géppel utazhatnak. Az új menetrendnek köszönhetően az Air France–KLM–Delta Alitalia vegyesvállalat immár három, Budapesten éjszakázó járattal büszkélkedhet, amelyek a világ legnagyobb transzatlanti hálózatához biztosítanak csatlakozást Párizs–Amsz- terdam–Róma központi repülőterein keresztül. |
ELÉGEDETTEK AZ UTASOK
Párizs-CDG repülőterén fel lehet szállni a Brüsszel felé közlekedő TGV gyorsvasút- ra és a francia főváros környéki vonatjára- tokra egyaránt. Egy friss nemzetközi felmérés szerint a külföldi utazók túlnyomó többsége elé- gedett a párizsi repülőtér szolgáltatásaival, szinte minden kérdésben 90% feletti volt a megkérdezettek elégedettsége. A meg- kérdezettek 77%-a mondta azt, hogy jobb benyomásokkal távozott a repülőtérről, mint ahogy oda megérkezett. 580 millió eurós beruházással tavaly jú- niusban adták át a 2E terminál új M be- szállócsarnokát, itt található az Air France hálózatának legnagyobb alapterületű váró- terme. Az M beszállítócsarnok csak hosszú távú járatokat szolgál ki, és akár 7,8 millió utastképesfogadniévente. A további fejlesztések végeztével a Párizs- CDG repülőtér évi 42 millió utas kezelé- sére lesz alkalmas. A bővítés révén az Air France összes járata a reptér keleti feléből (2E, 2F, 2G) indul, illetve ide érkezik majd.
PIHENÉS ÉS SZÓRAKOZÁS
A CDGrepülőtéren számos szórakozási lehetőség várja az átszálló utasokat, így például több száz ingyenesen használha- tó Playstation-konzol, illetve olyan inter- aktív táblák, amelyeken sakkozni vagy dámázni lehet. Aki relaxálni szeretne, az nyugtató masszázsra is befizethet, de új frizurát is csináltathat a repülőtéren. Az e-maileket is megnézheti az ember a multimédiapontokon – az első öt perc használat ingyenes. Több ingyenes zene- hallgató lounge-ot és videofilmes sarkot is kialakítottak, és több helyen ággyá dönthető székek szolgálják az utasok pi- henését. Időt és sorban állást spórolhatnak meg azok, akik ingyenesen regisztrálnak a Parafe rendszerében, és leadják ujjle- nyomatukat: útlevelük felmutatásával külön sorban, gyorsabban haladhatnak át az útlevél-vizsgálaton.