Európa legerősebb gyűjtő-elosztó repülőtere

Párizs Charles de Gaulle repülőterén az Air France működteti Európa legerősebb gyűjtő-elosztó pontját, ahol több mint 25 ezer átszállási lehetőséget kínál a légitársaság az utasoknak két órán belül. A Párizs-CDG repü- lőtéren naponta hat hullámban érkeznek és távoznak a járatok, lehetővé téve, hogy az utasok a legrövidebb időn belül a lehető legtöbb járatra tudjanak átszállni. 2012-ben adták át a legutóbbi fejlesztést, a 2-es terminál új szatellitjét, ahol 16 parkolóhelyet alakítottak ki.

EGY CSOPORT, KÉT KÖZPONT

Az Air France–KLM légitársasági csoport másik gyűjtő-elosztó pontja Amszter- damban található. Párizs-CDG és Amsz- terdam Schiphol között naponta tizenkét légi járat biztosít gyors és kényelmes to- vábbutazási lehetőséget. A két központi repülőtérről az Air France és a KLM ösz- szesen 254 úti célt kínál világszerte. A két légitársaság hálózata hatékonyan egészíti ki egymást: a hosszú távú útvonalaknak a 70, a középtávúaknak pedig a 60%-át csak az egyik légitársaság repüli.

ÚJRA VAN REGGELI JÁRAT

Az Air France ismét indít járatot Budapestről a párizsi Charles de Gaulle légikikötőbe a reggeli órákban. Így tovább bővült az Air France-járatokkal elérhető desztinációk listája, az átszál- lók pedig lényegesen kevesebb vára- kozással érhetik el a francia fővárosból a tengerentúlra közlekedő, fontos csat- lakozásokat.

„Nagyon örülünk, hogy utasainknak ismét biztosítani tudjuk ezt a rendkívül fontos reg- geli járatot. Ezzel az átszervezéssel nem- csak azoknak kedvezünk, akik Amerikába vagy Afrikába utaznak tovább, hanem azoknak az üzletembereknek is, akik egy napra, üzleti céllal utaznak a francia fővárosba” – összegezte Melles Botond, az Air France magyarországi igazgatója.

Az Air France új járata 2014. március 30- tól üzemel. A felújított párizsi Charles de Gaulle légikikötőbe az új menetrend szerint Budapestről járatok indulnak reg- gel 6.50-kor, 10.10-kor és 15.50-kor, Párizs- ból Budapestre pedig 7.15-kor, 12.45-kor és 20.20-kor. Míg a kora reggeli és délelőtti órákban utazókat egy 131 férőhelyes A318- as repülőgép szállítja, addig azok, akik a délutáni indulást választják, a nagyobb, 200 férőhelyes A321-es típusú géppel utazhatnak.

Az új menetrendnek köszönhetően az Air France–KLM–Delta Alitalia vegyesvállalat immár három, Budapesten éjszakázó járattal büszkélkedhet, amelyek a világ legnagyobb transzatlanti hálózatához biztosítanak csatlakozást Párizs–Amsz- terdam–Róma központi repülőterein keresztül.

 

ELÉGEDETTEK AZ UTASOK

Párizs-CDG repülőterén fel lehet szállni a Brüsszel felé közlekedő TGV gyorsvasút- ra és a francia főváros környéki vonatjára- tokra egyaránt. Egy friss nemzetközi felmérés szerint a külföldi utazók túlnyomó többsége elé- gedett a párizsi repülőtér szolgáltatásaival, szinte minden kérdésben 90% feletti volt a megkérdezettek elégedettsége. A meg- kérdezettek 77%-a mondta azt, hogy jobb benyomásokkal távozott a repülőtérről, mint ahogy oda megérkezett. 580 millió eurós beruházással tavaly jú- niusban adták át a 2E terminál új M be- szállócsarnokát, itt található az Air France hálózatának legnagyobb alapterületű váró- terme. Az M beszállítócsarnok csak hosszú távú járatokat szolgál ki, és akár 7,8 millió utastképesfogadniévente. A további fejlesztések végeztével a Párizs- CDG repülőtér évi 42 millió utas kezelé- sére lesz alkalmas. A bővítés révén az Air France összes járata a reptér keleti feléből (2E, 2F, 2G) indul, illetve ide érkezik majd.

PIHENÉS ÉS SZÓRAKOZÁS

A CDGrepülőtéren számos szórakozási lehetőség várja az átszálló utasokat, így például több száz ingyenesen használha- tó Playstation-konzol, illetve olyan inter- aktív táblák, amelyeken sakkozni vagy dámázni lehet. Aki relaxálni szeretne, az nyugtató masszázsra is befizethet, de új frizurát is csináltathat a repülőtéren. Az e-maileket is megnézheti az ember a multimédiapontokon – az első öt perc használat ingyenes. Több ingyenes zene- hallgató lounge-ot és videofilmes sarkot is kialakítottak, és több helyen ággyá dönthető székek szolgálják az utasok pi- henését. Időt és sorban állást spórolhatnak meg azok, akik ingyenesen regisztrálnak a Parafe rendszerében, és leadják ujjle- nyomatukat: útlevelük felmutatásával külön sorban, gyorsabban haladhatnak át az útlevél-vizsgálaton.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.