„A kiéheztetett ügyfél harap a kedvezményekre”

Két éve alakult a www.szallasoutlet.hu, ahol a magyarországi szállásadók (többségében szállodák) főleg 2 éjszakás, 2 fő részére szóló akciós ajánlataira, vagy ha úgy tetszik, utalványaira csaphat le az érdeklődő. A köznyelvben ezt nevezik kuponnak, kuponozásnak, ami futótűzként söpör végig nálunk is.

Az indulhatunk.info cégcsoport kiemelt üzletágai között szereplő SzállásOutlet üzletág nem az egyetlen a cégcsoport szálláshely-értékesítést célzó projektjei között: a Last Minute Szálloda és az indulhatunk.hu termékek mindegyike más-más megoldást kínál a szabad férőhelyek értékesítésére. Ezen kívül a cégcsoport számos más fejlesztéssel is rendelkezik.

Forró Tamás még a kuponos „ősrobbanás” előtt vágott bele ebbe az értékesítési formába. Az elmúlt évben több mint 200 000 vendégéjszakát értékesített és több mint 1,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított.

Nehéz lehet kitűnni a tömegből. A SzállásOutlet miben más a versenytársakhoz képest?

Számos fejlesztésünk, projektünk, melyek a felmerülő igényekkel összhangban készülnek, az adminisztrációs felületünk, a hozzáállásunk és az ügyfelek és partnerek kiemelt és gondos kiszolgálása különböztet meg minket.

A szállásadókat az értékesítés folyamán teljes körűen támogatjuk, minden adminisztratív feladatot mi végzünk. Szálláshely-partnereink bármikor elérnek minket, összhangban tudunk velük együtt dolgozni. Ha bármilyen kérdés vagy probléma merül fel a vásárlók részéről, azt igyekszünk a legrövidebb időn belül, mi magunk megoldani. Nálunk 17 fő dolgozik azon, hogy a partnereinknek mindössze a vendéget kelljen fogadniuk. A legtöbb szállásadó partnerükkel szinte baráti viszonyt ápolunk. Mi végigkísérjük ügyfeleinket a vásárlás folyamatán. Minden nap reggel héttől este tízig mi válaszoljuk meg a kérdéseket, vonatkozzon az a szállásra, a szabad férőhelyekre, felárakra. Mindenki számára elérhetőek vagyunk telefonon, e-mailben, személyesen. Hiszünk a személyes ügyfélkiszolgálásban, szeretettel látunk mindenkit a Váci utcai irodánkban. A vásárlókat nem csalogatjuk, nem írjuk ki, hogy mennyit adtunk el az adott utalványból, vagy hogy hány darab van még belőle.

Kiemelten fontos számunkra ügyfeleink véleménye: a szállodai tartózkodás után minden esetben ki is kérjük azt. A st abil minőség biztosítása érdekében évente 2-3 alkalommal végigjárjuk partnereinket - az „Outlet garancia” valós garancia, ennek értelmében nálunk csak ellenőrzött, megbízható szállodákkal találkozik a vásárló.

Ezek szerint komolyan megszűrik a honlapjukra felkerülő szállodákat?

Csak azzal a hotellel kötünk szerződést, amelyet meleg szívvel ajánlanánk saját barátainknak is. Nem mindegy, mit adunk el - ha a vendég rossz tapasztalatot szerez, bennünk csalódik, és többet nem vásárol nálunk. Ez persze nem kis kockázat a részünkről, ezért is fontos ismerni a szakmát, a szállásadókat, adott esetben még a hotel konyháját, vagy takarítónőjét is. Az esetleges panaszok kezelésére kiemelt hangsúlyt fektetünk: értékes és fontos számunkra minden vélemény, hiszen elkötelezettek vagyunk ügyfeleink felé, ezért célunk a magas minőség fenntartása. Köszönhetően odafigyelésünknek, az eladott mennyiséget alapul véve a panaszok száma szinte alig kimutatható, nem számottevő.

A szakma egy része antikrisztusként, másik része megváltóként tekint a „kuponosokra”. Hogyan ápolják a jó partnerkapcsolatot a szállodákkal?

Önmagában az a tény, hogy mi jóval olcsóbbak vagyunk, még nem elég. A jut alékért cserébe az a minimum, hogy korrekt, megbízható, professzionális partnerek vagyunk. Partnereink minden igényére igyekszünk megfelelő megoldási alternatívákat ajánlani, és maximálisan, rugalma - san alkalmazkodni elvárásaikhoz értékesítési és egyéb kérdésekben is. Figyelünk igényeikre. Pontosságra törekszünk értékesítési, és egyszerűségre, követhetőségre az elszámolási kérdésekben. Csak így lehet optimális az együttműködés.

Mit gondol, mi a jó „kuponozás” titka?

Ügyesen és okosan kell élni vele! Fontos a jó stratégia: az a tapasztalatunk, hogy ha egy szálloda a folyamatos hirdetés helyett „kiéhezteti”, és csak kampányszerűen örvendezteti meg a vásárlókat, illetve ha a megfelelő partnert választja erre, kiemelkedő marketingtámogatással, akkor a vásárlók harapni fognak az utalványára, persze, csak ha kellemes élmények fűzik őket oda. Nem szabad belemenni egy spirálba, és egyre olcsóbb kuponokkal teleszórni a világhálót. Mi azt is tud - juk, hogyan juthat a szálloda különféle felárakkal az alapárnál 20-30%-kal nagyobb árbevételhez. És azt is fontosnak tartom kiemelni, hogy az időszakos hirdetés, ha jó időben, jó helyen jelenik meg, a saját árképzést sem befolyásolja. Ehhez persze a szállodának kell, hogy legyen egy jó marketinges csapata is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?