Hosszú távú fejlesztési tervek hajtják a magyar hotelpiacot

A pandémia okozta kihívások még éreztetik hatásukat, azonban a magyarországi piacon – adottságainak köszönhetően - további fellendülés várható 2022-ben - fejtette ki a CBRE Hotel üzletágának vezetője. Régiós szinten Budapesten a legmagasabb az egy szállodai szobára jutó bevétel, a főszezon eseményei pedig serkentően hatnak a magyar piacot érintő nemzetközi turizmusra. A szegmenst a hosszú távú befektetési és fejlesztési tervek jellemzik, a folyamatosan növekvő tervezett kapacitással hamarosan megközelíthetőek lesznek a pandémia előtti értékek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kihívások és kilátások a pandémia kitörése után két évvel
A világjárvány számos kihívás elé állította a hotelpiacot világszerte, a személyi erőforrások tekintetében a tapasztalat azt mutatja, hogy azok az üzemeltetők jártak jól, akik anyagi ráfordítással megtartották állományukat, mivel ők kedvezőbb helyzetbe kerültek a szállodák megnyitását követően. Azon üzemeltetők, akik – részben vagy teljesen – leépítették személyi állományukat, rendkívül kedvezőtlen helyzetbe kerültek, mivel a munkaerőhiány mellett lényegesen magasabb költségszintekkel kell tervezzenek, mivel az energia és közműdíjak a járvány előtti időszakhoz viszonyítva közel háromszorosára nőttek.

A növekvő költségek és az infláció hatásai a szobaárak emelkedésében is megfigyelhető: míg a telítettségi szintnek több időre van szüksége a 2019-es szintek eléréséhez, a szobák átlagárai már elérték, illetve bizonyos esetekben felül is múlták a pandémia előtti árakat. A magyar állam által biztosított banki moratóriumot számos hoteltulajdonos igénybe vette, ők várhatóan már a nyár folyamán szembesülni fognak a megnövekedett költségekkel, illetve a magasabb kamatokkal.



Régiós viszonylatban kedvezőbb helyzetben a hazai piac
Magyarországon az élénk belföldi turizmus valamelyest kompenzálni tudta az üzemeltetőket és a szállásadókat. A magyar piac alapvetően nyitottabb volt más, (regionális- vagy tengerentúli) piacokhoz viszonyítva, ebből adódóan 2021 júniusa és 2022 februárja között régiós viszonylatban Budapesten volt a legmagasabb az egy elérhető szobára jutó bevétel, jelentősen meghaladva a prágai és varsói értékeket. Az előrejelzések szerint az élénk belföldi turizmus 2022-ben is meghatározó lesz hazánkban, így a vidéki szálláshelyek tekintetében további emelkedés várható.



„Az idei évben Magyarország számos, nemzetközi érdeklődésre számot tartó eseménynek ad otthont: a legnagyobb magyar zenei fesztiválok a pandémia óta először nyitják meg kapuikat a látogatók előtt, és számos nagyszabású sportrendezvényt is hazánkban rendeznek meg, amely nagyon jó kilátásokat biztosít a szállodák üzemeltetői számára” – fejtette ki Tóth Csaba, a CBRE Hotel divíziójának vezetője. „A főszezonban várhatóan rendkívül magas lesz a Magyarországra érkező repülőgépek telítettsége, legyen szó üzleti, -hétvégi, vagy -szabadidős turistákról. A tapasztalatok alapján egyedül a konferenciaturizmus kapcsán nem figyelhető meg számottevő növekedés, ebben az ágazatban várhatóan az őszi időszakra várható fellendülés.”  

Hosszú távra terveznek a befektetők, évről évre növekszik az átadott szobák száma
A járvány alatt a fejlesztési kedv nem hagyott alább számottevően, amit hűen tükröz a 2020 óta átadott és folyamatban lévő fejlesztések aránya: a pandémia első évében összesen 9 szálloda nyílt meg 966 szobával, 2021-ben pedig már 16 szálloda nyitotta meg kapuit, összesen 1969 kiadható szobával. 2022 első negyedévében két négycsillagos szálloda nyílt meg 286 szobával, a fejlesztés alatt álló hotelek közül várhatóan további 19 nyílik meg a naptári év hátralévő részében, összesen 1750 szobányi kapacitással, és a jelenlegi adatok alapján a 2023-as évben az ideihez hasonló nyitási arányra és szobakapacitásra lehet számítani. „A tapasztalatok azt mutatják, hogy a pandémia nem törte meg a fejlesztői hangulatot Magyarországon: a befektetők láthatóan előre terveznek, és a projektek lezárására már a vírushelyzet előtti, 2019-es szintek elérését tűzték ki célul.” – tette hozzá Tóth Csaba.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.