A cég kedden ismertetett közleménye szerint a tavalyi utolsó negyedévben a vállalat 468 millió dolláros, részvényenként 1,42 dolláros adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 164 millió dolláros, részvényenkénti 50 centes veszteség után. A december végével záródott három hónapban az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,3 dollár volt, felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 1 dollárt.
A Marriott bevétele a tavalyi utolsó negyedévben több mint kétszeresére, 4,45 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest. A szakértők átlagosan 3,99 milliárd dollárra számítottak. A társaság egy kiadható szobára jutó nettó szobaár-bevétel mutatója (revenue per available room, RevPAR) a negyedévben éves viszonylatban 124,5 százalékkal emelkedett világszerte, míg az Egyesült Államokban és Kanadában 143,6 százalékkal nőtt. A Marriott International mintegy 8000 szállodát kezel 139 országban 30 márkanév alatt. A cég legismertebb szállodaláncai közé tartozik a Ritz-Carlton, a Courtyard, a Residence Inn, a Marriott, a St. Regis, Le Meridien, Sheraton, Four Points.
Forrás: MTI