Közösség és dinamizmus a weben

Ma már szinte közhely: az utazási szakmában egyre fontosabb szerep jut az internetalapú megoldásoknak. Azt viszont sokan nem tudják, esetleg csak a saját bőrükön érzik, hogy az utóbbi 2-3 évben megtorpanni látszik az internet száguldása, lassul a növekedés. Az utazók és az utazási szakma is új megoldásokat keres. Alakul a közösségi média, és jön a dynamic packaging.

Az utasok jelentős része már az interneten szedi össze az információt, kapcsolatba lép az utazások szervezőivel, közvetítőkkel és szolgáltatókkal, sőt más utasokkal is. A foglalások egy része is már a weben készül, de ma még nagyon sok a hibrid megoldás, e-mailt küld az utas, telefonál, ezután a folyamat manuális, jelentős emberi erőforrást is igényel. Ezekben az esetekben az internet nem foglalási eszköz, csak a kommunikáció terepe, nem több, mint egy telefon, amin képeket is mutathatunk. Az utazási szakma ugyan folyamatosan igyekszik alkalmazkodni a változó lehetőségekhez, de vajon jó eszközöket választ-e akkor egy iroda, amikor saját közösségeket próbál építeni, vagy amikor a saját katalógus ajánlatait teszi fel a webre? Erre a kérdésre kerestük a választ, külföldi tapasztalatokat böngészve és hazai szakemberekkel beszélgetve.

Horváth Ákos, az idegenforgalomi IT-megoldások fejlesztésével foglalkozó Amadeus magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója szerint az utazók oldaláról egyértelműek az igények, de az utazási irodák nem minden esetben értik és szolgálják ki azokat.

„Magyarországon az utazási iparág egyelőre még lépéshátrányban van az online értékesítés általános tendenciáihoz képest, de láthatók a jelek, hogy ez hamarosan megváltozik, és a magyar irodák is felcsatlakoznak a nyugati irányhoz. Sokan nincsenek tisztában az online értékesítés módszereivel, pedig magától nem működik egy oldal sem. A vásárlói oldalon az individuális megoldások iránti érdeklődés növekszik, és az ilyen fejlesztésekhez szükséges informatikai háttér is biztosított.”

A néha suta, koncepciótlan próbálkozások ellenére is folytatódik a webes eszközök népszerűségének növekedése, ezt bizonyítja Tóth Adrián, a szállodai férőhelyek nagykereskedelmi értékesítésével foglalkozó Go Global Travel területi referense. Szerinte az elmúlt egy-két évben jelentősen nőtt az utazási irodák online foglalások iránti hajlandósága. „Az utóbbi időszakban jelentősen nőtt a last minute foglalások száma. Ami nem csoda, hiszen az online rendszernek, nagy adatbázisnak köszönhetően ez méginkább lehetővé válik és egyben gazdaságosabb felhasználást jelent mindkét fél (utas, utazási iroda) számára.” Molnár Judit, az OTP Travel igazgatója szerint a jövő egyértelműen a személyre szabott online megoldásoké, ők hamarosan bele is vágnak egy komoly fejlesztésbe. „A mostani rendszerünkben az utasoknak lehetőségük van online repülőjegyek és komplett utazási csomagok foglalására és vásárlására, de még az idén tervezünk egy dynamic packaging technológián alapuló rendszert bevezetni, ami nagyobb hatékonyságot jelent a felhasználói oldalon.” Az igazgatónő optimista, a webet nemcsak kommunikációs csatornának tekinti, hanem az üzlet terepének, piactérnek is: „Az a tapasztalatunk, hogy a magyarországi ügyfelekben van egyfajta aggodalom az internetalapú bankkártyás fizetésekkel szemben, de a szemléletváltás egyértelműen elkezdődött, és reményeink szerint a jövőben egyre többen fogják támogatni ezt a fizetési módot, és online zajlik majd a vásárlás teljes folyamata.” Juhász Vera, az YToN által kifejlesztett TraBase termékmenedzsere szerint „a turisztikai szakmát kiszolgáló informatikai cégeknek fontos szem előtt tartaniuk az utazási irodák igényeit. Az elmúlt időszak fejlesztéseit igyekeztünk úgy koordinálni, hogy maximálisan eleget tegyünk az irodák internet felé irányuló törekvéseinek.

Egy olyan, a meglévő weboldalba egyszerűen integrálható, az oldal megjelenésébe belesimuló dynamic packaging eszközt dobtunk piacra, amely megfelelő az irodák elvárásainak, és segítségével az internetre nem mint fenyegetésre, hanem mint egy új értékesítési csatornára tekintenek, amely új utasokat jelent számukra.

” Mi itt, a Turizmus Trend szerkesztőségében igyekszünk lépést tartani a gyorsan fejlődő világgal, érzékeljük, hogy az internet naponta kopogtat az ajtónkon, és úgy döntöttünk, hogy kinyitjuk neki: elindítjuk internet rovatunkat, amely mostantól folyamatosan része lesz az újságnak, tanuljuk meg együtt, hogyan kell utazást „csinálni” az interneten!

A dynamic packaging

Internetalapú technológia, amely lehetővé teszi utazási csomagok valós idejű felépítését. Az árazás is valós idejű, a csomag elemeinek elérhetőségén alapul. Az ajánlatok azonnal foglalhatóak, a repülőjegyek, egyéb részvételi jegyek automatikusan, emberi beavatkozás nélkül készülnek.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?