A MUISZ nem szokott névtelen levelekre válaszolni

A FACEBOOK Utazásközvetítők(magyar tulajdonú) Érdekvédelmi csoportjának 105 tagjának nevében írtak levelet a MUISZ-nak. A levél írói nem látják biztosítottnak a magyar tulajdonú utazásközvetítők érdekeit minden téren biztosítottnak, cselekvésre szólítják fel a MUISZ-t.

A levélírók szerint a Green Holidays csődje, „nagyon súlyos bizalmi válságot” okozott az utazásközvetítőknek és az utazásszervezőknek egyaránt. A Facebook-on formálódó közös álláspont értelmében a szövetségen belül nem biztosított az érdekvédelem, mert az „Utazásközvetítő Bizottság elnöke az ország legnagyobb külföldi tulajdonú irodájának egyik vezetője (NUR), a további 5 tag közül 2 (Utazom.com, Vista) utazásszervezéssel foglalkozik döntően, 1 tag az online külföldi pénzügyi befektetők által birtokolt lánc utazási irodájaként működik (Invia), és mindössze 2 tag (Summertime, Multigo) magyar közvetítő.” Utóbbi elsődleges célja a csoport szerint a közvetítők „maga alá gyűrése” révén „az agresszív terjeszkedés.”

A szerintük alacsony arányú képviseltségnek ellentmond, hogy a „majd 1000 utazásközvetítő az utazásszervezők árbevételének 60-80 %-át generálja.” A levélírók sürgetik a következő MUISZ-közgyűlésen egy új bizottság megválasztását.

Aggályosnak tartják versenyjogi szempontból a részvételi díj meghitelezést. Szintén tartanak attól, hogy az Invia franchise-rendszere felemészti a kis irodákat. A Green Holiday csődje apropóján szerintük felmerült „biztosítéknövelési és egyéb rendszabályozó eszközök bevezetése”, valamint a közvetítőket sújtó esetleges szigorítás kapcsán kifejtik, hogy a nagy csődöket jellemzően utazásszervezők okozzák. Szeretnék felülvizsgáltatni a jutalékfizetés közvetítők számára akár kedvezőtlenül változó alakulását. Üdvözölnék, ha a tartós közvetítői szerződés alapelvei esetükben is maradéktalanul érvényesülnének.

Nem támogatják a közvetítők kauciófizetésre kötelezését. Szívesebben látnák, ha „egy államilag kidolgozott vismajor jellegű felelősségbiztosítás kötésére köteleznék a jogalkotók az utasokat, mely kötelező része lenne a részvételi díjnak.”

A levélírók szerint a 24. órában vannak a problémák orvoslásához. Azzal riogatják a szövetséget, hogy amennyiben „most nem teszik félre az utazásszervezők is a rövidtávú érdekeiket, és készek megérteni és elfogadni a magyar utazásközvetítők helyzetét, a hosszú távú stabil együttműködésünk felborulhat, és egy rendkívül egészségtelen és instabil piac alakulhat ki.” A szerintük kedvező fogadtatás esetén a nem tag közvetítők megfontolnák a szövetségbe történő belépés lehetőségét is.

Válaszul a MUISZ ezt írta: 

„A MUISZ nem szokott névtelen levelekre válaszolni, de természetesen véleményét ezúttal is megosztja a nyilvánossággal.

Megtisztelő, hogy a MUISZ-ban vélhetően tagságot és feladatot nem vállaló hazai utazási vállalkozások is figyelemmel kísérik az utazási irodai éves összforgalom 83%-át képviselő szervezet működését, sőt, felnéznek rá, meghatározó tényezőnek tekintik – talán túlzóan is, hiszen jogalkotói, néha hatósági szerepkörben látják szervezetünket, holott nem az.

Azokat a vállalkozásokat, amelyek többet szeretnének tenni a szakmáért és saját érdekeik érvényesítéséért, s kilépve egy facebook csoport névtelenségéből, a MUISZ tagjaivá szeretnének válni, tisztelettel várjuk – tagként választóvá és választhatóvá válva pedig aktívan tehetnek azért, hogy az egyes bizottságok összetétele még reprezentatívabb legyen.

A MUISZ elsődlegesen saját tagjainak érdekvédelmi szervezete, mindamellett a MUISZ elnöksége tisztában van azzal, hogy a szövetség működése az utaztatással foglalkozó szakma minden résztvevőjére hatással lehet.
A közelgő jogszabályi változásokról a MUISZ tagsága folyamatosan értesül, s a téma a december 7-ei közgyűlésen is napirendre kerül az addig rendelkezésünkre álló információk és az EU irányelv alapján.

Ezúton is javasoljuk, hogy tagjaink minél nagyobb létszámban vegyenek részt a téli közgyűlésen, hogy első kézből értesülhessenek a szakmát érintő változásokról.”

Erdei Bálint
Budapest, 2017. november 14.

 

 

 

 

 

 


Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus 

Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.
Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup 

A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.
Forgalomban vizsgázott az új magyar busz

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz 

Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.
Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.