Hogyan lehet a céljaink szolgálatába állítani a Facebookot?

Klausz Melinda közösségi méda szakértő az Utazás kiállításon "Milyen hatékonysággal használják a turisztikai szolgáltatók a social media eszközöket?" címmel tartott előadást. A hallgatóság gyakolati tippekhez jutott a hirdetések és vendégelérések témakörében, és a turizmusonline.hu olvasói is megismerkedhetnek ezekkel.

A közösségi médiában nem csak az a tartalom, amit a cég meg akar osztani magáról, hanem ahogy a neve is mutatja, ez egy közösség által létrehozott információ halmaz. A megjelenéseket érdemes visszaforgatni (egy vendég posztját, amiben megjelölte a céget, újraosztani), mert szívesebben kattintanak a felhasználók a valódi emberek élményeire, mint a hirdetésekre. 

A Facebook felhasználók 76%-a megoszt a vakációja alatt valamilyen tartalmat, ugyanez az Y generációra vetítve 97%. Ráadásul ez utóbbi korcsoport 84%-a más utazási fotója alapján választja ki a saját utazási célpontját. Fontos szem előtt tartani, hogy hány felületen vagyunk valóban jelen. A regisztráció még nem jelenlét, a felületeket tudatosan, rendszerben kell használni. Fontos, hogy például egy poszt át tudjon navigálni a saját oldalunkra, ha nincs benne link, nagyobb eséllyel görgetik tovább a felhasználók.

Mintha elméletben mindenki tudná, de a gyakorlatban nem mindig kerül alkalmazásra, hogy a közösségi oldalnak mindig a lehető legfrissebbnek kell lenni. Ehhez hozzátartozik a történtek megfelelő kommunikációja: például, ha van egy díj vagy fontos visszacsatolás, érdemes megosztani, de még többet ér mérföldkőnek jelölni, hiszen erre külön felhívja a figyelmet a Facebook.

Tudjunk meg mindent

Az analitika sokat fejlődött az elmúlt években. Klausz Melinda beszélt arról, hogyan lehet jobban megismerni, és így személyre szabottabban, célzottabban elérni a (leendő) vendéget. Kettőt említett: a Facebook pixel, és a Google remarketing egy-egy analitikai eszköz, amelyekkel növelhető a hirdetés hatékonysága. Segítségével a vállalatok megtudhatják, hogy kik, mikor, mit csináltak az oldalon, és reagálhatnak rá. Például, aki csak nézelődik a honlapon, annak lehet hangsúlyozni, hogy a cég miben különleges, miért érdemes választani. Ha kosárelhagyó (foglalt, de nem véglegesítette) akkor vissza lehet csábítani az oldalra, ha viszont vendéggé vált a fogyasztó, újra meg lehet keresni ajánlatokkal.

Ezekkel fel lehet térképezni a rajongói követői bázis összetételét és az elért személyek számát. Akik látták a hirdetést, ők befolyásolhatóak ezzel. Az aktív felhasználók száma pedig azt mutatja meg, hogy kik a tényleges érdeklődők, akik megosztanak, lájkolnak és kommentelnek. Ezek segítségével könnyedén kiderül, hogy akit megszólítunk, el is érjük-e.

A Facebook pixel, a követő kód adatbázisnak minősül, be lehet vonni a hirdetésbe. A célcsoportot adatbázis alapján is meg lehet határozni. Ilyenkor az email cím alapján megy Facebookon a hirdetés. Ha látható, hogy a vendég mit foglalt korábban, az alapján lehet célzottan hirdetni. Például egy családosnak gyermekprogramot, egy párnak inkább romantikusat.

Milyen legyen a hirdetés?

Kérdés, hogy a tartalom megszólítja az embereket, vagy a felhasználó úgy érzi, hogy már megint csak el akarnak neki adni valamit. A hirdetési költséget úgy lehet optimalizálni, ha a cégek organikus módon szólítják meg a vendéget, és utána neki hirdetnek. Ráadásul a Facebook automatikusan hátrébb sorolja azokat a posztokat, amelyekben szerepel a százalék, kedvezmény vagy akció szavak.

Bejegyzés kiemelésére nem igazán érdemes költeni, mert az éjjel is fut, és a Facebook optimalizálja, nem pedig az adott cég dönti el, hogy kihez szóljon, és mikor. Ezzel szemben a hirdetéskezelő finomhangolható, például be lehet állítani, hogy éjfél és reggel 6 között ne jelenjen meg.

Rövidebb, 2-3 hetes kampányokban érdemes gondolkodni, mert akkor kevésbé unja meg a célközönség. Egy hirdetést futtatni hiba, a többféle jobban teljesít. Ráadásul szükség van hirdetésmentes időszakokra, mert ha valaki nem hagy szünetet, megnő a hirdetéseinek az egységköltsége. 

Hasznos lehet beállítani a hirdetésvariációkat, beállítani a hirdetés helyét és típusát. Itt azonban még nem lehet hátradőlni, egy utánkövetésből kiderül, hogy mi működik, mit kell megtartani, és mi nem, ezt pedig kidobni.

Végezetül érdemes belegondolni abba, hogy ma már szinte mindenkinek van a telefonján internet, legtöbben használnak Facebookot, vagy Googlet, éppen ezért talán még soha nem volt ennyire egyszerű megismerni" és elérni a vendéget, majd vissza is ellenőrizni a hirdetés hatékonyságát. A turizmus vált az egyik legdigitalizáltabb szektorrá, tehát ha eddig nem, mostmár igazán érdemes ezekkel a felületekkel tudatosan foglalkozni. Kalandra fel!


Emiatt marad el a tűzijáték Cegléden

Emiatt marad el a tűzijáték Cegléden 

Bár ellenérzések korábban is felmerültek a pirotechnikai bemutató kapcsán, ezúttal egészen más állt a háttérben.
Le kell bontani egy balatoni kilátót

Le kell bontani egy balatoni kilátót 

Életveszélyessé vált a faszerkezet.
Jönnek a Székesfehérvári Királyi Napok

Jönnek a Székesfehérvári Királyi Napok  

Székesfehérvár belvárosa idén nyáron ismét megelevenedik.
Nagyon alacsony a Duna! – figyelmeztet a vízi rendőrség

Nagyon alacsony a Duna! – figyelmeztet a vízi rendőrség 

Az alacsony vízszint miatt a fő hajózási útvonal jelentősen beszűkült.
Már várják a négylábú strandolókat Fonyódon

Már várják a négylábú strandolókat Fonyódon 

Megnyitotta az idei szezont a fonyódi kutyabarát fürdőhely.
Titokzatos Erzsébet-portré a Gödöllői Királyi Kastélyban

Titokzatos Erzsébet-portré a Gödöllői Királyi Kastélyban 

A Gödöllői Királyi Kastély egy eddig ismeretlen, különleges Erzsébet királyné-portréval gazdagította gyűjteményét.
Augusztusban PanyolaFeszt

Augusztusban PanyolaFeszt 

A tavaly nagykorúvá cseperedett PanyolaFeszt komoly missziót vállal évről évre, fontos ügyeket karol fel.
TKI: az ágazat szereplői romlónak látták helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői romlónak látták helyzetüket 

Az index értéke a múlt havi három pontos emelkedés után négy ponttal csökkent az év hatodik hónapjában.
Új fejezetet nyit a Zsolnay Fényfesztivál

Új fejezetet nyit a Zsolnay Fényfesztivál 

Elképesztő látványvilág költözik a Zsolnay Negyedbe.
MME: ne etesse a vízimadarakat!

MME: ne etesse a vízimadarakat! 

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) hétfőn közzétett lakossági felhívásában arra kér mindenkit, hogy semmivel se etessék a vízimadarakat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.