A második hullám utazói jönnek hozzánk Délkelet-Ázsiából

A délkelet-ázsiai turisztikai piacépítés idei harmadik állomásaként a visegrádi partnerországok a közelmúltban road show-n vettek részt a Fülöp-szigeteken, Malajziában, Szingapúrban és Thaiföldön, ahol közösen irányították Közép-Európára a potenciális utazók figyelmét. A példamutató turisztikai együttműködés célja a forgalom élénkítése az ígéretes távoli piacokról. 

A délkelet-ázsiai országok utazói mind jelentősebb szerepet játszanak a világ turizmusában, a növekvő létszámú tehetős középosztály egyre szívesebben költ külföldi utazásokra. Ezt nagyban segíti, hogy vízum nélkül utazhatnak az EU területére, amit az Európa nagyvárosaival létrejött kiváló légi összeköttetések is támogatnak, elsősorban a Turkish Airlines, az Emirates, a Thai Airways és a Qatar Airways járatainak köszönhetően.

Magyarország és V4-es partnerei együtt szólítják meg ezeket az ígéretes távoli piacokat, ahol éves marketingterv szerint közösen promotálják Közép-Európa kínálatát. Idén márciusban délkelet-ázsiai újságírókat, áprilisban neves utazásszervezőket fogadtak tanulmányúton a visegrádi turisztikai együttműködés országaiban, október végén pedig közös szervezésű road show keretében „vitték házhoz” régiónk ajánlatait.

A „Discover Central Europe” szlogenre épülő országbemutatókra, a közép-európai szolgáltatók bemutatkozására és a helyi turisztikai szakmával és üzletemberekkel való találkozókra október 24-én Szingapúrban, október 25-én a malajziai Kuala Lumpurban, október 27-én a thaiföldi Bangkokban, 28-án pedig Manilában, a Fülöp-szigetek fővárosában került sor. A rendezvényeknek kiemelt hangsúlyt és rangot adott a visegrádi országok nagyköveteinek jelenléte.

A négy visegrádi ország bemutatkozásán összesen közel 120 délkelet-ázsiai utazási iroda, tour-operátor, desztinációs marketing irodai specialista vett részt. A Magyar Turisztikai Ügynökség asztalát mind a négy helyszínen összesen közel száz délkelet-ázsiai szakember kereste fel.



MICE-, gyógy- és vallási turizmusunk iránt is érdeklődtek

A helyi turisztikai szolgáltatók részéről nagy volt az érdeklődés a visegrádi négyek és ezen belül Magyarország turisztikai attrakciói iránt. A road show-n a Magyar Turisztikai Ügynökséget képviselő Vincze Zsuzsanna tapasztalatai szerint régiónk az ún. „második hullám” utazói körében különösen vonzó, akik első európai útjuk alkalmával már felfedezték a hagyományos nyugat-európai turisztikai célpontokat. Budapest látnivalói jól ismertek sok délkelet-ázsiai tour-operátor körében, érdeklődésük főként a szervezett egyéni körutazásokra és a MICE-ajánlatokra koncentrálódott. A beszélgetésekből egyértelművé vált, hogy a gyógy- és borturisztikai, valamint a kastélytúra-kínálattal – helyszíntől függően – szintén érdemes őket megszólítani. Számos iroda érdeklődött az egyedi programlehetőségek iránt; Malajziából például több túraszervező jelezte, hogy keresik a muszlim emlékhelyeket, ugyanakkor fontos szempont számukra a vallásuknak megfelelő halal étkezés biztosítása. A Fülöp-szigetekiek számára a keresztény zarándokhelyek felkeresése lehet új elem a visegrádi országok turisztikai termékkínálatában.


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?