hirdetés
hirdetés

Együttműködési nyilatkozatot írt alá Bécs és Budapest turisztikai szervezete

Az osztrák Wien Tourismus és a hazai Budapest Brand nZrt. vezetői, Norbert Kettner és Faix Csaba 2022. március 25-én együttműködési nyilatkozatot írtak alá Budapesten, a két szomszédos főváros turizmusának javítása és fejlesztése érdekében. 

hirdetés

A koronavírus okozta világjárvány hatása miatt sok dolog átértékelődött a turizmus területén, hiszen a járvány ezt az ágazatot sújtotta leginkább. Ezáltal a turizmus-menedzsmenttel foglalkozó szervezetek feladata is változik: a turistaáramlás menedzselése és a turisztikai fogadóterület társadalmi- és gazdasági hatásainak optimalizálása a jövőben fokozottan előtérbe kerül majd. A minőségi élménytér megszervezése, valamint a vendégforgalom optimalizációja a jövő kulcsfogalmai: a turisztikai versenyképesség új fundamentumai, amelynek hajtóerői a digitalizáció és a körforgásos-, karbon-semleges gazdaság megteremtésének fontossága.

(balról jobbra) Faix Csaba és Norbert Kettner
(balról jobbra) Faix Csaba és Norbert Kettner
 

Bécs és Budapest egyaránt felismerték a turizmus és szabadidő-gazdaság területén jelentkező kihívásokat és lehetőségeket. Az osztrák főváros látogatógazdasági (visitor economy) stratégiája, valamint Budapest formálódó újturizmus stratégiája egyaránt nagy hangsúlyt helyez a régión belüli kapcsolatok előmozdítására. 

 

Az együttműködés céljai

 

-        kölcsönös szinergiák mentén a két város lakói között a turisztikai interakciók számának növelése, összehangolt termékfejlesztéssel és akciókkal

-        a visitor economy jegyében olyan lehetőségek megteremtése, amelyek a látogatószámok és minőségi turisztikai költés kölcsönös növelését eredményezik

-        az esetlegesen ismétlődő, a turisztikai keresletet visszavető globális válságokkal szemben Bécs és Budapest turisztikai ellenálló képességének növelése

-        a városi turizmust általánosságban sújtó kihívások megoldása érdekében, - mint pl. a munkaerőhiány orvoslása - a megoldási javaslatok összehangolása

-        a Duna-menti regionális együttműködés érdekében a két város turizmusfejlesztési elképzelésiről szóló információk időközönkénti megosztása, esetlegesen közös kutatások végzése, piaci információk cseréje. 

 

Az együttműködés tartalma - főbb és kiemelt területei

 

-        a két város közötti minőségi turisztikai interakciók növelése

-        a turizmus globális válságokkal szembeni ellenállóképességének növelése

-        annak a vizsgálata és fejlesztése, hogy a népszerű városkártyák, közlekedési bérletek és digitális applikációk miként kapcsolhatóak össze különböző turisztikai akciókkal

-        a két város közötti smart mobilitási eszközök népszerűsítése, ezek promóciója, termékfejlesztésbe való bevonása

-        a fenntartható turizmus melletti elköteleződés mindkét város részéről

-        a digitális fejlesztések összehangolása a kölcsönös átjárhatóság érdekében

-        a városi lakosság életminőségének javítását célzó jó gyakorlatok kölcsönös megismerése, fejlesztése.

(forrás: Budapest Brand nZrt)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk