hirdetés
hirdetés

MTÜ: nyárértékelő felmérés

A nyár eleji kijárási korlátozások, a külföldi desztinációk kockázata és a sorra elmaradó programok módosították az utazási hajlandóságot, a felkapott úti célokat és a külhoni nyaralások kérdését is, derül ki egy nyár eleje óta tartó kutatásból, amelyet a Lounge Group készített a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) részére.

hirdetés

A megkérdezettek fele a családjával szokott utazni, közel harmaduk pedig párjával tölti a vakációt. A kijárási korlátozás feloldása óta minden második válaszadó vett részt valamilyen turisztikai célú utazáson, akik mind egyetértettek abban, hogy a biztonság az elsődleges szempont.

Csúcs: július, szállodában

Előnyben részesítették a belföldi desztinációkat, 55 százalékuk ráadásul olyan úti célt tervezett meglátogatni, ahol még nem járt azelőtt. Mivel az idei vakációszezon később indult, így a szállásfoglalással kapcsolatos informálódás is csak július második felében kezdett tetőzni, külföldi és belföldi desztinációk esetén is a szállodák voltak a legnépszerűbb szállástípusok.

Fontos volt a közösségi médiából szerezhető info

A biztonságosabb és gyorsabb cselekvési lehetőségeknek köszönhetően felértékelődtek a belföldi úti célok, amit mi sem mutat jobban, minthogy a belföldi nyaralással kapcsolatos közösségi média tartalmak mennyisége a tavalyi évhez viszonyítva, mintegy háromszorosára nőttek, illetve az idén méltán népszerű 1 napos utazások is meghaladták a tavalyi adatokat, számolt be a Neticle, a nyilvános közösségi média posztokat és hozzászólásokat elemző startup. A szabályozásokról aktív kommunikáció folyt az online térben, de a családi és tengerparti nyaralások, valamint az utazási irodák lehetőségei foglalkoztatták igazán a felhasználókat. A rugalmasság még mindig vitte a prímet: a hozzászólások gyakran említették a lemondható szállások fontosságát.

Minőség, lokáció, biztonság

Az úti cél kiválasztása során az ár mellett meghatározó tényezővé vált a szállás minősége, lokációja, járványügyi szempontból való megbízhatósága, a környéken található látnivalók listája, illetve a már megszállt vendégek által megosztott fotók és értékelések.

Az idei nyár kedvezett hazánk rejtett kincseinek, amelyek kevésbé voltak zsúfoltak, mint felkapott társaik. Emellett a városlátogatások, a kiránduló élménypontok, a gyógyfürdők és az aktív kikapcsolódás volt a fő, sokan keresték fel hazánk kerékpárútvonalait, tekerték körbe a Tisza-, a Velencei tavat, vagy a Balatont.

Népszerű volt továbbá a Dunakanyar, Börzsöny, Göd és Bodrogkeresztúr is, emellett sokan látogatták meg Harkányt, Nyíregyházát, Szarvast és Paloznakot is. A legnépszerűbb úti cél természetesen a Balaton volt, augusztusban a magyar tengert említették az online felhasználók a legtöbbször.

Külföldi adatok: közel legyen és ismert

Azok közül, akik külföldre terveztek utazni, főként Horvátországot és Görögországot részesítették előnyben, az Isztriai félszigetet a vakációzók 40 százaléka azért választotta, mert itt található a legközelebbi tengerpart, 23 százalékuk pedig megszokásból vette számításba ezen úti célt.

Szinte csak belföld

Egy átlagos évben, turisztikai céllal a magyarok 69 százaléka belföldre, 28 százaléka pedig külföldre utazik. Idén ez lényegesen másképpen alakult.

Azok közül, akiknek volt leszervezett turisztikai utazása 80 százalék számolt be arról, hogy meghiúsult a koronavírus-járvány következtében, azonban szerencsére jellemzően ezek nem jártak jelentős anyagi kárral. Az utazások elmaradása mögött döntően a járvány miatti félelem és a célországokba életbe léptetett utazási korlátozások álltak. Bíztató jelnek tekinthető, hogy azok közül, akiknek utazása a fentebb ismertetett okból meghiúsult, 48 százalék azt tervezi, hogy bepótolja, vagy már be is pótolta az elmaradt utat. 

 

 

(forrás: MTÜ / Lounge Group)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk