hirdetés
hirdetés

Zöld lámpát kapott a bizottságtól a normafai sícentrum

Vita a Normafánál tervezett sí-és sportcentrumról, és két elfogadott módosítás a bizottság II. féléves munkatervét illetően – így összegezhető az Országgyűlés Sport-és turisztikai bizottságának hétfői ülése.

hirdetés

Ellenzéki honatyák módosító javaslatot terjesztettek be a normafai nagyberuházással kapcsolatban. Közismert, hogy három-négy sípályát, hóágyúkat, sífelvonókat, víztározót, parkolókat, nyári bob pályát, a Libegő alatt extrém kerékpárutat, futópályákat, továbbá autóparkolókat és a Fogaskerekű meghosszabbítását tartalmazó terv került a parlament elé. A természetvédők is tiltakoznak, míg a kerületi polgármester, Pokorni Zoltán lelkesen támogatja az elképzelést.

Wikimedia Commons/kispados

A természetvédelem alatt álló terület eddig sem volt megkímélt, ugyanis a 80-as évekig jelentős sí élet folyt, és a fővárosi lakosság jelenleg is igen nagy számban keres télen-nyáron kikapcsolódást itt. Az új történelmi sportterület megépítése azonban kétségtelenül 3-4 hektárnyi erdő kivágásával jár majd, ugyanakkor egyedülálló lehetőséget nyújt Budapest lakosságának. Az ellenzéki képviselők – némileg ironikusan megfogalmazott - módosítási javaslatait mind a kormány képviselője, mind a bizottság többsége elutasította. (Majdnem) zöld lámpa tehát a beruházásnak.

Az OSTB II. féléves munkatervéhez több módosítás érkezett: elfogadták, hogy munkatervükbe illesztik a Sólyom Airways helyzetéről szóló beszámolót és kellő időben foglakoznak a Turizmus Törvénnyel is. A stadionépítések természetesen szerepelnek a II. féléves munkatervben, noha a tárgykörhöz javasolt ellenzéki finomításokat a tartózkodó többség nem fogadta el. 

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Ez lesz a Főváros soha meg nem térülő beruházása! A Normafa túl alacsonyan van ahhoz, hogy akár még hóágyúkkal is tartósan síelhető hó legyen. Nem beszélve
arról, hogy a megépítése az egy egyszeri költség, de a fenntartása (hóágyúzás, vízdíj, őrzés, üzemeltetés) horribilis éves költséget jelent. Ha ezt költség
alapon kiszámított jegyért lehet igénybe venni, rögtön nem lesz tömeges igénybevétel!

Azt végképp nem értem, hogy a Bizottság miért tárgyalja a Sólyom Airways helyzetét. Mi köze egy magánvállalkozáshoz? Vagy ez egy bújtatott állami szerepvállalásos
projekt?
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai