2,2 millió euró külpiaci borkampányokra

Közel 2,2 millió euró támogatást igényelhetnek hegyközségek, szőlészeti, borászati termelők a borászati termékek harmadik országokban 2015 és 2017 közötti promóciójához, a földművelésügyi miniszter erről szóló rendelete a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A támogatás olyan programhoz igényelhető, amely az oltalom alatt álló, eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza. A célországok között van az Amerikai Egyesült Államok, Fehéroroszország, Japán, Kanada, Kazahsztán, Kína, Mexikó, Oroszország, és Svájc. 

A Fazekas Sándor miniszter aláírásával megjelent rendelet szerint az akció időtartama a három évet nem haladhatja meg, a meghatározott célországok valamelyikére, vagy ezek közül több célországra kell irányulnia, és legalább 10 akcióból kell állnia. Az akció olyan tevékenységek összessége, amely egy borpiaci éven belül valósul meg, és megfelel a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról szóló európai parlamenti és tanácsi rendeleteknek. A program időtartama nem lehet rövidebb, mint egy év, illetve amennyiben annál kisebb időtartamú, akkor legalább három különböző intézkedéstípust meg kell valósítania. 

A rendelet szerint a programot a borpiaci éveknek megfelelő éves időszakokban kell megvalósítani. A megvalósítás idén május elsejétől a 2016/2017-es borpiaci év végéig tarthat.  

A támogatási keretösszeg a 2014/2015-ös borpiaci évben 724 000 euró, a 2015/2016-os borpiaci évben 458 500 euró, a 2016/2017-es borpiaci évben 1 millió euró. A támogatás mértéke a támogatásra jogosult költségek 50 százaléka. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 ezer euró, legfeljebb 250 ezer euró.  

Programjavaslatot benyújthat hegyközségi tanács, valamint hegyközség, szőlészeti termelő, borászati termelő, szőlészeti és borászati felvásárló, továbbá olyan civil szervezet, amely tagjainak legalább 75 százaléka szőlészeti termelő, borászati termelő, szőlészeti és borászati felvásárló, valamint a szervezet szőlészeti és borászati tevékenységet végez. Kérelmező lehet még gazdasági társaság, amelynek legalább egy tulajdonosa hegyközségi tag.

A program megvalósítása során a promóciós anyagokon a Magyar Bor arculati kézikönyv elemeinek alkalmazása szükséges, amely a Magyar Turizmus Zrt. honlapján érhető el. A rendelet részletesen meghatározza az elszámolható költségeket, és szabályozza az akciók megvalósítását is.


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.