A Világörökségek éve 2014. Németországban

A DZT az „UNESCO-világörökségek – Fenntartható kulturális és természeti turizmus” tematikus évvel erősíti a kultúrturizmust - közölte a DZT, Német Turisztikai Hivatal.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) évtizedek óta sikeresen elemzi az utazók globális viselkedési mintáit, és ezáltal időben észleli az ebben rejlő potenciált a németországi turizmus számára. A DZT hosszú távon ezekre a piackutatási eredményekre alapozva tervezi meg nemzetközi kampányait és tematikáit. Ezeken belül az évente változó központi témák az úticél Németország márkának különböző oldalait helyezik előtérbe: itt a németországi beutazás sikere két fontos pilléren, a városi és a természeti turizmuson áll.

A külföldi vendégek számára különösen a számos kulturális és természeti világörökségi helyszín jelent nagy vonzerőt. Ebből az okból kifolyólag a DZT 2014-ben „UNESCO-világörökségek Németországban – Fenntartható kulturális és természeti turizmus” mottóval saját tematikus évet szentel a világörökségi helyszíneknek, amelyek így a média érdeklődésének központjába kerülnek.

A fenntarthatóság a kultúrturizmus központi faktora

A tematikus év középpontjában a fenntarthatóság áll: az UNESCO-világörökség tematikájának erőteljes jelenléte erősíti a gazdaságot – különösen a vidéki területeken – és elősegíti a turisztikai infrastruktúra kulturális sokszínűségét és fejlődését. „A németországi UNESCO-világörökségek nagy vonzerővel rendelkeznek a külföldi vendégek körében. Ezen felül pedig az UNESCO státusz fontos minőségi mércét jelent a nemzetközi turizmusban – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. –Stratégiai partnereinkkel, a Deutsche UNESCO-Kommission e.V.-val és az UNESCO-Welterbestätten Deutschland e.V.-val közösen intenzív marketingtevékenységgel erősítjük a németországi UNESCO-világörökségek ismertségét a nemzetközi piacon, hogy ezzel is növeljük a Németországba látogató kultúrturisták számát” – mondja Petra Hedorfer. A 2014-es tematikus év keretein belül a nemzetközi kommunikációs kampány a DZT és a Deutsche UNESCO-Kommission e.V. közös logója alatt fut.

A DZT világszerte 700 millió partnerénél népszerűsíti az UNESCO tematikus évet
Az úticél Németország világszerte nagy népszerűségnek örvend mint kulturális és természeti desztináció, kulturális látnivalói pedig számos indokkal szolgálnak a külföldi vendégek számára, hogy németországi utazás mellett döntsenek. Annak érdekében, hogy ezek a német látványosságok a nyilvánosság figyelmének középpontjába kerüljenek, a DZT és két stratégiai partnere, a Deutsche UNESCO-Kommission e.V. és az UNESCO-Welterbestätten Deutschland e.V. 2014-ben egy külön tematikus évet szentel a 38, az UNESCO által elismert világörökségi helyszínnek „UNESCO-világörökségek – Fenntartható kulturális és természeti turizmus” mottóval. „Az értékesítési és kommunikációs tevékenységünk átfogó csomagja, illetve az ebből adódó sokszorosító hatás miatt arra számítunk, hogy világszerte több mint 700 millió partnerünket érjük el az UNESCO tematikus év népszerűsítésénél” – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke.

Marketingtevékenység a 2014-es tematikus évvel kapcsolatban

A DZT a marketing- és értékesítési tevékenységének keretén belül megszólítja a kiemelt nemzetközi médiát, a tömegmédiát, az utazási szakmát és a végfelhasználókat minden online és offline médiacsatornán keresztül. A világörökségi helyszínek ismertségének növelése érdekében a nemzetközi médiában a DZT átfogó médiatevékenységet tervez, így például 30 sajtókonferenciát, számos PR-eseményt és kiemelt sajtóutat. A DZT emellett sajtóközpontjában a www.germany.travel/presse oldalon 30 nyelven átfogó információval, illetve képanyaggal szolgál a németországi UNESCO világörökségi helyszínekkel és ezek fontosságával kapcsolatban. A téma értékesítése a nemzetközi utazási szakmán belül mindenekelőtt értékesítési rendezvényeken zajlik: a DZT összesen 45 vásárt, roadshowt és workshopot tervez világszerte. A végfelhasználókat nemzetközi szinten a DZT egy minőségi kulturális utazási magazinnal szólítja meg, amelyet magas példányszámú napilapok, szakmai lapok és életmódmagazinok mellékleteként juttat el célcsoportjához, illetve cross-média marketingkampányokkal is népszerűsíti a tematikát. Az online rész központi kommunikációs platformja a DZT weboldala, ahol a www.germany.travel/unesco2014 linken átfogó tartalom található az úticél Németországban lévő UNESCO világörökségi helyszínekkel kapcsolatban. Az utazók itt is 30 nyelven kapnak információt a témában.

Online marketing a tematikus évben

A DZT által létrehozott microsite-on (www.germany.travel/unesco) keresztül a felhasználók egy képgalériába jutnak, ahol az összes UNESCO-helyszín fotói mellett egy interaktív térkép, egy DZT-Instagram-feed, rendezvények és piacspecifikus akciók is találhatók. Az okostelefonokra és táblagépekre optimalizált oldal ezen felül közvetlen hozzáférést biztosít az Everplaces interaktív útikönyvhöz és az ezen a platformon kifejlesztett „Világörökség-alkalmazáshoz”, amely iOS és Android alapú készülékeken is elérhető. A felhasználók ezzel az alkalmazással például felfedezhetik a nyolc regionális UNESCO-útvonalat Németországon belül.

A célcsoport különleges megszólítása a közösségi média által

A tematikus év keretén belül a DZT közösségi médiakampányt is tervez a fontos célpiacokon. A DZT 2014. első félévében megrendezi a „My German Zeitreise” Facebook-nyereményjátékot, amely az egyik központi közösségi akció lesz. Ezzel kapcsolatban a DZT egy saját Facebook-alkalmazást is kidolgozott. A Facebook-felhasználók úgy vesznek részt a nyereményjátékban, hogy az alkalmazás segítségével létrehozzák saját időutazásukat az UNESCO-helyszínek mentén. A játékban utazásokat lehet nyerni az UNESCO-útvonalak és -világörökségek mentén.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.