Alsógatya a laptoptáskában és megpakolt mellényzsebek

A fapados légitársaságok zöme szigorúan meghatározza a kézi- és a feladott poggyászok méretét, súlyát és darab számát. Ha valaki ettől eltér, néha a tarifa sokszorosát fizeti ki poggyász túlsúlyként. Mint minden légi ipari változásra a kapcsolódó iparágak és az emberi találékonyság erre is gyorsan reagált.

Elsőnek a nagy bőröndgyártók léptek: a Samsonite belga gyár eltért a korábbi elpusztíthatatlan keménységű, ámde nehéz kofferok gyártásától és pihe könnyű, de erős, húzózáras kivitelben készíti termékeit.

Előtérbe kerültek a laptoptáskák is, mivel a legtöbb szállító azt írja elő, hogy az ülés alá kell beférnie a kézi poggyásznak, a laptoptáska pedig erre pont jó. Ebben ügyesen hajtogatva néhány ing, zokni és más fehérnemű simán elfér, akár még a gép mellett is.

Hűvösebb időben egy-két kardigán, pulóver fel sem tűnik a kabát alatt. Valószínűleg ez adta az ötletet azoknak a kínai gyártóknak is, akik ujjatlan, sokzsebes mellényeikkel célozzák a fapados utazóközönséget. Ezek közül is a legkedveltebb az utasok körében az a változat, amelyiknek a hátán a mellény teljes hosszában egy nagy cipzáras zseb van. Ebbe vidáman belefér 2-3 pár cipő, papucs, tisztasági felszerelés, néhány könyv. Az elöl lévő számtalan zseb még egy sor kisebb dolgot is elrejthet (összecsukható esernyőt, fényképezőgépet, kamerát) a nélkül, hogy mindezek bármelyik poggyász súlyába beszámítanának. Az utas ugyan néhány órára egy kicsit molettebb lesz a szokásosnál, de nem nagy ár ez a kis kellemetlenség, ha cserébe nem kell plusz pénzt fizetnie.

De nem csak a szabadidős, hanem az üzleti utasok is trükköznek: akik sokszor repülnek ugyanabba a városba és szállnak meg ugyanabban a szállodában, nem ritka, hogy a hotelben hagyják öltönyüket, cipőjüket, toalettszereiket és az utazás alkalmával csak a legszükségesebb dolgokat viszik magukkal.

Trükközés ide vagy oda, egy biztos, a fapadosoknak sikerült az, ami a hagyományos menetrend szerinti légitársaságoknak korább sok évig nem, következetes ellenőrzésekkel és árakkal rendet teremteni a kézi poggyászokra vonatkozó szabályok zűrzavarában.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?