„Az idei csakis a túlélés éve lehet”

Csupa „H” betű: Hajdúszoboszlón találkozunk, ahol épp Hotelstars védjegyet kap az egyik Hunguest ház, és beszélgetés közben az is kiderül, Hajdúszoboszló mellett Hévíz a másik igencsak kedvelt magyarországi desztinációs helye. A tavalyi év eredményeiről és az idei lehetőségekről beszélgetünk a Hunguest első számú emberével, és arról, látszódik-e a hazai szállodaiparban az alagút vége?

- Vágjunk a közepébe: idei tervek? Mármint nem az álmok, hanem amelyek a valóságban majd elérhetők?

- Ha a 2012. évi szintet, a tavalyi eredményeinket elérjük – már jónak mondható az idei évünk. Bár az az igazság, aggodalommal nézek a megvalósítás elé, hiszen a belföldi kereslet, vendégforgalom finoman fogalmazva is kockázatosan alakul. Sok a megszorítás, a vállatoknál, cégeknél limitált a keretösszeg, ami cafeteriára fordítható, és szerintem a SZÉP-kártya hátrányára az Erzsébet-utalványra költik majd inkább ezt a keveset is el. A jelenlegi gazdasági körülmények nem engedik, hogy beruházásokat indítsunk, nagy fejlesztésekbe kezdjünk.

- Pedig tavaly, a szintén nehéz év ellenére előre indultak el…

- A zalakarosi MenDan Hotel üzemeltetését a CIB Lízing megbízásából valóban átvettük, Hunguest Hotel Damona néven üzemeltetjük, és a hévízi Hotel Mirage üzemeltetésére is megállapodást kötöttünk a tulajdonossal, amit januárban ki is nyitottunk. Igen, valóban előre léptünk 2012-ben, de a határhoz közeli nyugat-magyarországi vidéken, és elsősorban Hévízen és környékén nem olyan kockázatos új vállalkozásokba fogni, mert a szovjet utódállamok egyre növekvő vendégforgalmának köszönhetően (amiben jelentős szerepet játszik a sármelléki repülőtér idegenforgalmi szerepe) Hévíz egy külön világ a magyarországi turisztikai térképen.

- Hévíz tehát egy más világ. És Hajdúszoboszló, ahol most beszélgetünk?

- Ki kell mondanunk: innen elment, és úgy tűnik, egyhamar nem is csalogatható vissza az a német vendégkör egy jelentős része, amely meghatározó volt a város idegenforgalmi bevételében, ezt kell pótolni más desztinációból. A mai gazdasági helyzetben a hotelek esetében általánosságban elmondható, hogy nagyon szigorú gazdálkodás mentén lehet csak biztosítani a stabilitást, amely kizárólag a hiányzó eszközök pótlását, a meglévő HR-munka működtetését, a házaink zavartalan üzemeltetését jelenti. Azonban rendkívül fontos, hogy folyamatosan dolgozunk új vendégkör megszerzésén.

- Az ön megítélése szerint ezzel borítékolható a siker?

- Egy bizonyos pontig igen, azontúl nem. Azonban én most csak az idei évünkről beszélek, jövőre, nagyon remélem, megváltoznak a feltételek, megindul a gazdasági növekedés, és újra elindulhatunk előre.

- Most a hajdúszoboszlói Hunguest Hotel Aqua-Sol éttermében ülünk, ahol egy elegáns ünnepi fogadáson vagyunk túl, és ahol a séf és helyettese egy rollupon köszöntik a bejáratnál a betérőt, és nemcsak a fotójuk, a nevük szerepel, hanem személyesen is megjelennek a vendégek közt.

- Minden egységünkben nagy hangsúlyt fektetünk a gasztronómiára. Hiszen a szállodai szobán kívül ez az a másik terület, amelyet biztos felkeres a vendég, és meghatározó lehet. Meggyőződésem: a gasztronómiát nem lehet kiadni egy üdülő-, wellness-, gyógyszálloda esetében másnak, mert akkor nem lesz rálátásunk erre a fontos vendégtérre, és ha rossz, hozzá nem értő kézbe kerül, az a vendégforgalom terén jelentős csökkenést eredményezhet.

- Nyárra, nincs mese, a vendéglátás területén is forgalomba kell helyezni az adóhatósághoz bekötött pénztárgépeket.

- Megmondom őszintén, ennek csak örülünk. Mivel idáig is fehér számlázással történt esetünkben minden egységben a vendéglátás, nagy változást ez nálunk nem jelent. És az is biztos, hogy ez a versenyhelyzetet mindenképp javítja majd, ugyanis akik eddig ügyeskedtek, mostantól az új szabályozás alapján büntetlenül nehezebben tehetik meg. Itt a problémát kizárólag a szűkös határidő jelenti, remélem zökkenőmentesen fogják a szükséges eszközöket az erre szakosodott cégek biztosítani. Ez ügyben komoly félelmeink vannak.

- 2013-ról tehát összességében elmondhatjuk: a hazai idegenforgalom nagykönyvében nem a legsikeresebb évként jelenik majd meg. És az azt következő esztendő?

- Mint tudjuk, az a választás éve lesz. A választási hétvégék a szállodák esetében sosem generálnak nagy forgalmat, mindenki igyekszik lehetőség szerint odahaza, a lakhelyén tölteni ezt a fontos időpontot. De természetesen ez éves szinten nem meghatározó, remélem, hogy az idei év fordulópontot hoz a jövőt illetően.


KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.
Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett

Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett 

A Minaro Hotel Tokaj MGallery Magyarországon másodikként megszerezte a Green Key minősítést.
MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén

MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén 

Erős forgalom jellemezte a turisztikai szezonnyitónak is tekinthető március 15-i hosszú hétvégét, írták friss közleményükben.
Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya? 

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett 

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben 

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.