Balatoni reptércsata: Siófok megtorpedózta az engedélyt

Nem kaphatja meg az előzetes környezetvédelmi engedélyt a szentkirályszabadjai reptérfejlesztő cég – állapította meg a környezetvédelmi hatóság. Ennek részben az is oka, hogy a szükséges szakhatósági hozzájárulást sem Balatonalmádi, sem Siófok önkormányzata nem adta ki.

A volt katonai légibázis polgári repülőtérré alakítása heves tiltakozást váltott ki az almádiak és a siófokiak részéről is. Néhány hete a köztársasági elnök is a helyszínen tájékozódott, és azoknak a tiltakozóknak adott igazat, akik nyugalmukat és a Balatont féltik a tó keleti medencéje felett elszálló napi ötven nagygép zajától, környezetszennyező hatásától.

Siófok polgármestere sem rejtette soha véka alá véleményét a szentkirályszabadjai reptérügy kapcsán. Állítja: a nagygépek megjelenésével a város, az üdülőterület békéje, a siófokiak megélhetése kerül veszélybe. A fejlesztést támogató túlpartiak támadják Balázs Árpádot, mondván: mi köze Siófoknak a szentkirályszabdjai reptérhez? Egy veszprémi civil szervezet nemrégiben azt is felvetette, hogy a siófoki tiltakozás „a konkurencia megsemmisítésére irányuló startolás”. Balázs Árpád ezt visszautasítva leszögezte: – Nem ellenezzük a beruházást, csak a városunk feletti légtérhasználatot, amelynek szándékát nekünk soha nem jelezték. Ha a fel- és leszállás irányát megváltoztatják, a repülőtér ellen nem emelünk kifogást.

Balázs Árpád ugyanakkor azt mondta, hogy Siófok rendelkezik olyan adatokkal, amelyek a szentkirályszabadjai reptérügylet furcsaságaira mutatnak rá. Ilyen például, hogy míg Veszprém és Szentkirályszabadja ingyenesen kapta meg az államtól a reptér tulajdonjogát és ezzel az öt és fél milliárd forint értékűre becsült vagyont, addig Siófok és Ságvár hiába szeretett volna ugyancsak igyenesen hozzájutni a kiliti reptér tulajdonjogához. Ők nem kapták meg a mintegy kétszázmilliót érő ingatlant.

– Siófok forgalmi értéken megvásárolta a repteret. Annyi kedvezményt kaptunk, hogy nem hirdették meg versenytárgyaláson, hanem közvetlenül megvehettük – mondta Balázs Árpád, és így folytatta: – A szentkirályszabadjai beruházó egymilliárd forintért jutott a területhez, amely a forgalmi érték 20 százalékát sem éri el. Nyilvános versenytárgyalásról nem hallottunk, de az egész ügylet lefolytatásáról sincs információnk. Az államháztartási törvény és az egyes önkormányzatok vagyongazdálkodási rendeletei mindenképpen tartalmaznak ilyen eljárásjogi szabályokat, amelyeket nem biztos, hogy betartottak. (sonline.hu)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.