Bemutatkozott a luxus borpiac

Az Alagút tetején lévő divatos étteremben rendezett újdonságaiból bemutatót a WineAge, amely a hazai luxusszegmens egyik legnagyobb beszállítója. Elsősorban az amerikai borokra helyezték a hangsúlyt, ahogy a tavalyi Borfesztiválon is ez volt a fő céljuk.

Mint a tájékoztató alkalmával elhangzott, az átlag magyar borfogyasztó nem túl sokat tud az Újvilág nedűiről, legfeljebb a Napa-völgyről hallott, amelyet előszeretettel választanak forgatási helyszínül az amerikai romkom filmek rendezői. 

Ma természetesen Amerika is nagyon széles saját borkínálattal rendelkezik, miközben óriási mennyiséget importálnak Franciaországból, Olaszországból és Spanyolországból is.

 

A WineAge célja, hogy ismeretlenebb borvidékek különlegességeit is elhozzák Magyarországra. Ahogy a honlapon fogalmaznak, „folyamatosan bővítjük a ritkaságok választékát, és világszerte kutatjuk fel a bemutatásra érdemes prémium termékeket, az újdonságokat, köztük a biodinamikus és organikus borokat.”

A bio és organikus borok egyre divatosabbak

Van egy jelentősebb réteg Magyarországon, amelyik a jelenlegi gazdasági helyzetben is meg tudja fizetni a drágább italokat? Amint az egyik szakértőtől elhangzott, a legolcsóbb és legdrágább borokra, pezsgőkre mindig van igény.

A legfontosabb vevők főleg a Michelin-csillagos éttermek, az elegáns bárok, igényes szaküzletek. A bio és organikus borok egyre divatosabbak, tegyük hozzá, valójában ezek már évtizedekkel ezlőtt jelen voltak a világ borászatában, főleg azért, mert sok termelőnek nem volt annak idején pénze a különféle adalékanyagokra, speciális kezelési eljárásokra.

Árakban irány a csillagos ég

Az amerikai termékek mellett dél-amerikai, új-zélandi, olasz, spanyol és francia borok és pezsgők várták a prezentáción a hazai nagykereskedőket, viszonteladókat és szakújságírókat. Ami az árakat illeti, nagy szóródás: a négyezer forintos prosecco-tól a százezer forintos francia pezsgőig – ezek nettó nagyker árak – de szinte mindegyik palack vevőre talál.

A pezsgők között a valódi champagne, a prosecco és a nálunk kevésbé ismert spanyol cava is egyre népszerűbb itthon, főleg különleges alkalmakra vásárolják. Sokszor esküvőkre rendelik, hogy emlékezetes legyen a nap mellett a koccintás is.

A bemutatón szereplő vagy 250 féle termék közül az Uruguay-i és új-zélandi palackok iránt is élénk volt az érdeklődés, ezeket ismerik talán legkevésbé a hazai igényes fogyasztók.

 

 

 

Forrás: mfor.hu


Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.