Információs iroda nyílt a lillafüredi ökoturisztikai centrumban

Húsvétkor nyitott a lillafüredi ökoturisztikai központban a TDM szervezet szezonális információs irodája az ÉSZAKERDŐ Zrt.-vel szoros együttműködésben.

Az irodában kiemelten a gyalogos és kerékpáros túralehetőségekről és a miskolci és Miskolc környéki turisztikai szolgáltatókról nyújtanak tájékoztatást, nem titkolt cél a túrázók, kirándulók körében nemcsak a Bükk, hanem a belváros attrakcióinak népszerűsítése is. Az első hét folyamán napi több mint 100 vendég fordult meg az infoponton, ahová a kapcsolódó új szolgáltatások bemutatása céljából a TDM szervezet szakmai napot szervezett.

Hybrid mozdonyok indultak

A szakmai napon Bózsó Gyula, műszaki osztályvezető mutatta be az ÉSZAKERDŐ Zrt. közjóléti fejlesztéseit, különös tekintettel a kisvonathoz kapcsolódó beruházásokra. Elmondta, hogy 2010-ben átadták a lillafüredi ökoturisztikai központot és elindult a hybrid mozdony, 2013- ban pedig több kocsit kerékpárszállításra is alkalmassá tettek. Egyebek mellett beszélt arról is, hogy az erdészeti társaságnál kiemelten fontosnak tartják a közjóléti tevékenységet. Ennek részeként több erdei iskolát és múzeumot működtetnek, a többi között erdei pihenőhelyeket, tanösvényeket tartanak fenn. Az osztályvezető kiemelte: a TDM-el létrejött szoros együttműködés egyik legfőbb célja, hogy a társaság által szervezett évi mintegy félszáz rendezvény minél nagyobb nyilvánosságot kapjon.

Kísérő kiadványok május végén

A TDM részéről Nagy Júlia TDM menedzser arról beszélt, hogy Miskolc adottságaira építve idéntől kezdve minden turisztikailag frekventált helyen működik turisztikai információs iroda Miskolcon, emellett pedig idén részben megújul a város turisztikai táblarendszere. A TDM szervezet a marketingmunkán túl ebben az évben két egyedi fejlesztésű kreatív eszközt is kidolgoz az újszerű és egyedi vendégtájékoztatás érdekében, amelyek kísérő kiadványai május végén jelennek meg.

Járja körbe Miskolcot egy applikációval!

A nap folytatásaként Somló András marketingkommunikációs szakember (Libri Media) beszélt a legújabb online marketing trendekről, majd Márkus Zsolt, az MTA SZTAKI eLearning osztályának vezetője, a Gudie@hand mobil applikáció fejlesztője tartott bemutatót a Guide@hand Miskolc applikáció előtt álló lehetőségekről. A programot élő bemutató zárta, a lillafüredi Függőkertekben a TDM és az SZTAKI szakemberei mutatták be a szolgáltatók számára az első miskolci mobil sétát működés közben. Nagy Júlia zárásként elmondta: az applikáció kiválasztásánál a legfontosabb szempont az volt, hogy minél sokoldalúbb kihasználást tegyen lehetővé. Az MTA SZTAKI fejlesztése ugyanúgy bizonyított már nemzetközi fesztiválok eseménynaptáraként, mint múzeumi vagy akár állatkerti hangos útikalauzként, a budapesti Ottlik-séta pedig bemutatta, hogy mLearning eszközként is kiválóan használható, akár osztálykirándulások kiegészítőjeként is. Az applikáció előnye – s ez Miskolcon, ahol sok a külföldi vendég, különösen fontos szempont -, hogy az első letöltés után offline is elérhető rajta minden információ.

Október végéig várja az iroda az érdeklődöket

Főszezonban több egyéb újdonság is várható. Lillafüred és a környék látnivalóiról készül kiadvány, illetve a közeli turistautakról térkép, mely segíti az erdőbe vágyók tájékozódását. Az iroda szezonális, október végéig tart nyitva, heti hét napon, a kisvonat menetrendjéhez igazodva.

Forrás: Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.