Dolgozik a Bangkok-Budapest járatnyitáson az Air Asia

Még mindig tervezik a thai és a magyar főváros közötti légi kapcsolatot, folyamatban van az engedélyek intézése – közölte az Air Asia holding vezetője. Tony Fernandes a korábbi híreket megerősítve arról beszélt, hogy kelet-európai és skandináv célpontokra repülne a Thai Air Asia X leányvállalat, de szólt a fapados hosszútáv életképességéről is - írja az AIRportal.hu

Interjút adott Tony Fernandes, az Air Asia holding vezérigazgatója a minap egy New York-i szakmai eseményen a Flightglobal portálnak, amelyben beszélt a hosszú távú fapados útvonalakról szóló terveikről is. Tony Fernandes közölte, hogy a thaiföldi leánycégük, a Thai Air Asia nem tett le a kelet-európai, köztük budapesti útvonal megnyitásáról, jelenleg is dolgoznak az engedélyek megszerzésén. Megjegyezzük, vélhetően a szélestörzsű gépekkel hosszabb távú járatokat üzemeltető Thai Air Asia X-ről lehet szó, amelynek fő bázisa a thai főváros régebbi, Don Mueang repülőtere. Így valószínűleg Bangkok-Budapest útvonalra gondolnak, amelyről azonban már többször is szóltak hírek, és rendre elmaradt a “nagy bejelentés”. Lehetséges, hogy az idén októberben érkező A330neo-gépeikre vár a cég, amelyek üzemanyag-takarékosabbak és nagyobb a hatótávjuk a jelenlegi A330-300-asaiknál.

 

Fernandes most megemlítette, hogy Budapest mellett Prágába, Bécsbe és skandináv országokba is repülnének Thaiföldről. A cégvezető szólt arról is, hogy kitartanak a közepes- és hosszú távú fapados járatok életképessége mellett. Szerinte a titok nyitja az, hogy a megfelelő repülőgép kell ehhez, és fontos minél több kiegészítő bevétel megszerzése az utasoktól, valamint a költségek csökkentése az új technológiák révén. A cégvezető hangsúlyozta: pusztán a jegyárakból nem lehet fenntartani a fapados hosszútávot. Az, hogy évekkel ezelőtt meg kellett szüntetniük az európai járatokat, bár úttörői voltak a fapados hosszútávnak, Fernandes szerint a megfelelő együttállás hiánya miatt következett be. Ezért lett végül a több országban jelen lévő Air Asia X egyelőre közepes távú, hat-hét órás járatokra fókuszáló márka A330-300-asokkal. Az igazi hosszú távú útvonalak nyereséges üzemeltetésére az új generációs gépek, mint az általuk is nagy számban megrendelt Airbus A330neo vagy a Boeing 787-es alkalmasabb – tette hozzá.

Az A330neót egyébként először a maláj leánycégnél vetik majd be, az Egyesült Államok nyugati parti nagyvárosai, San Francisco és Los Angeles a tervük, korábbi információk szerint Japánon keresztül. Az ehhez szükséges úgynevezett ötödik szabadságjogon alapuló engedély megérkezésére várnak Fernandes közlése szerint. Jelenleg is repülnek az USA területére, Oszakán át Hawaiira: a cégvezér azt mondta, rendkívül kedvezők a tapasztalataik, az emberek szeretik a terméküket. Kitért arra is, hogy az olajárak őket is érzékenyen érintik, az emiatt bekövetkezett tavalyi kerozinköltség-növekedés 48 százalékot tett ki az Air Asiánál, emiatt a profit is jelentősen esett.

Forrás: AIRportal.hu


Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.