Egységes európai marketingre épít Tunézia
Tunézia az idei Utazás kiállítás díszvendége volt, sajtótájékoztatójukon beszámoltak többek között az ország egységes marketingkoncepciójáról.
Tunézia magyarországi nagykövete, Abderraouf Betbaieb elmondta, hogy sokat köszönhetnek hazánknak, mivel a demokratikus átmenet során Magyarország támogatásáról és segítségéről biztosította őket, és azt is hozzátette, hogy Tunézia biztos lépésekkel halad a változás útján. A nagykövet úr kiemelte, hogy – amint azt megígérték – az igazságon és átláthatóságon alapuló tájékoztatást fognak nyújtani.
A sajtótájékoztatón szó esett arról is, hogy a demokratikus átmenethez szükség van gazdasági fellendülésre, ami nagy részben a turizmusban keresendő, hiszen az ország devizabevételének 19%-a az idegenforgalomból származik, és közel 400.000 főt foglalkoztat ez az ágazat.
Áprilistól indul Tunézia marketingje Magyarországon
Leith Ben Zakour, a tunéziai nemzeti idegenforgalmi hivatal igazgatója elmondta, hogy idén új koncepcióval fejlesztik Tunézia arculatát és promotálják az országot, illetve mindent megtesznek azért, hogy felhívják Magyarország figyelmét Tunéziára, mint desztinációra. A promóciós médiaprojektben kreatív módon mutatják be azt, hogy hogyan lehet Tunéziában egy nap alatt kikapcsolódni. Az ország déli részében például délelőtt Djerba szigetén fürdőzhetnek az utazók, délután már a Szaharában gyalogtúrázhatnak, majd thalasso terápiával zárhatják a napot. Összesen 10 ilyen programterv készült, a tipikus üdülőprogramokon túl van például gasztronómiai és kulturális időtöltést bemutató kisfilmjük is.
Leith Ben Zakour hozzátette, tisztában vannak vele, hogy Tunéziát a charterjáratok célországaként tartják számon, ők pedig megpróbálnak ezt figyelembe véve kommunikálni. Elmondta továbbá, hogy ez az első alkalom, amikor egy konzisztens, egységes üzenetet, arculatot alakítottak ki egész Európában, csak a nyelv különbözik, illetve reklámfilmek esetén a kísérő zene.

Az igazgató elmondta, hogy már áprilistól megjelennek a színen hirdetéseikkel, mert a magyarok szeretik ilyenkor kiválasztani tengerparti úti céljukat, ezért a tévés reklámfilmet áprilisban sugározzák először, és júliusig fog futni. Emellett online reklámtevékenységet is folytatnak: a keresőoptimalizálás mellett a magyarok által kedvelt weboldalakon fog megjelenni az ország ajánlója videókkal és szöveges kedvcsinálókkal. A tunéziai nemzeti idegenforgalmi hivatal a figyelemfelkeltést követően májust a megygyőzésre szánja: hirdetni fognak a Metropolban, Győrben és Debrecenben pedig buszokon fognak megjelenni a Tunéziát ajánló kreatívok. Debrecent azért választották, mert a város és Tunézia között tervbe vették heti egy charterjárat indítását, Győr pedig az ott élők viszonylag magas életszínvonala és Bécshez való közelsége miatt került be a médiatervbe. A tévés reklámok augusztus utolsó hetében és szeptemberben is megjelennek, hogy a magyarokat tájékoztassák arról, hogy télen is érdemes az afrikai országot választani úti célként.
Abderraouf Betbaieb elmondta továbbá, hogy nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy visszaállítsák a Tunisair Budapest-Tunisz menetrendszerinti járatát, a kérdésben a tárgyalások utolsó szakaszánál tartanak, és nagy esély van arra, hogy hamarosan elindulnak ezek a járatok.