Lehet egy luxusmárka üzlete turisztikai attrakció?

Hogyan lesz egy csődközeli cégből egy sikeres, nemzetközileg ismert vállalkozás? Hogyan lehet turisztikai attrakció egy bolt? Hol van helye az államnak és a turizmusnak a divat világában? Ezekre a kérdésekre a Nanushka Store & Café zártkörű bemutatóján kaptunk választ.  

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amikor a Nanushka márkát 2005-ben megalapította Sándor Szandra, még nem tudhatta, hogy egyszer globálisan 200 viszonteladónál találja majd meg a ruháit. A cég 2016 végére csőd közelébe került, de jött az EXIM Növekedési Magántőkealap, és befektetésével megmentette a vállalkozást. Baldaszti Péter a Nanushka társtulajdonosa elmondta, hogy a csődközeli állapot után az addigi működés teljes felülvizsgálatára és a hibák kiszűrésére volt szükség. Ezután - a szakmai munkatársakon kívül - egy teljesen új csapat felállításával készen álltak arra, hogy nyereségessé tegyék a céget. A 2017-es év –még nem auditált- adózott eredménye szerint 2017 még veszteséges volt, de 2018 már valószínűleg nullszaldós, de inkább nyereséges lesz.

Bár a cég bevételének jelentős hányada származik az online értékesítésből, a valódi bolt kialakítása is fontos volt: az új, Bécsi utcában nyílt üzlet előtérben nem egy halom ruha kapott helyet, hanem kanapé, kandalló és kávézó. A tulajdonosok szerint ez jobban megszólítja a Fast Fashionből kiábrándult vásárlókat. A tér célja, hogy a rohanásból kilépve lelassítsa az időt.

És hogy hogy jön ide a turizmus?

Ezt a teret turisztika attrakcióvá kívánják tenni. "Az a cél, hogy aki Budapestre jön, és érdeklődik a design, a divatkultúra-, vagy a kortárs kultúra iránt, eljöjjön a Nanushka boltba" - mondta Baldaszti Péter.

Ezen kívül is van létjogosultsága annak, hogy beszéljünk a divat és a turizmus kapcsolatáról. Február eleje óta az Magyar Turisztikai Ügynökség feladata, hogy foglalkozzon a divatiparral is: kidolgozza a magyar divat- és designipari stratégiát, koordinálja és összehangolja a belföldi és a külföldi regionális divat- és designipari megjelenéseket. Szakmai koordinációt végezzen, javaslatokat fogalmazzon meg a divat- és designipar területén működő hazai szervezetek között, az egységes szakmai módszertanok érvényesítése érdekében.

A Nanushka igyekszik a kapcsolataival és tapasztalataival segíteni az MTÜ munkáját. Baldaszti Péter elmondása szerint a világon mindenhol - ahol jelentős a ruhaipar és a design - működik állami szerepvállalás. Véleménye szerint kell a támogatás ennek a szegmensnek, hogy aztán pénzt tudjon termelni. Példaként említette, hogy Koppenhágában egy márka sikere az egész divatipart felemelte. Akár nálunk is lehet hasonló.

 


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.