Lehet egy luxusmárka üzlete turisztikai attrakció?

Hogyan lesz egy csődközeli cégből egy sikeres, nemzetközileg ismert vállalkozás? Hogyan lehet turisztikai attrakció egy bolt? Hol van helye az államnak és a turizmusnak a divat világában? Ezekre a kérdésekre a Nanushka Store & Café zártkörű bemutatóján kaptunk választ.  

Amikor a Nanushka márkát 2005-ben megalapította Sándor Szandra, még nem tudhatta, hogy egyszer globálisan 200 viszonteladónál találja majd meg a ruháit. A cég 2016 végére csőd közelébe került, de jött az EXIM Növekedési Magántőkealap, és befektetésével megmentette a vállalkozást. Baldaszti Péter a Nanushka társtulajdonosa elmondta, hogy a csődközeli állapot után az addigi működés teljes felülvizsgálatára és a hibák kiszűrésére volt szükség. Ezután - a szakmai munkatársakon kívül - egy teljesen új csapat felállításával készen álltak arra, hogy nyereségessé tegyék a céget. A 2017-es év –még nem auditált- adózott eredménye szerint 2017 még veszteséges volt, de 2018 már valószínűleg nullszaldós, de inkább nyereséges lesz.

Bár a cég bevételének jelentős hányada származik az online értékesítésből, a valódi bolt kialakítása is fontos volt: az új, Bécsi utcában nyílt üzlet előtérben nem egy halom ruha kapott helyet, hanem kanapé, kandalló és kávézó. A tulajdonosok szerint ez jobban megszólítja a Fast Fashionből kiábrándult vásárlókat. A tér célja, hogy a rohanásból kilépve lelassítsa az időt.

És hogy hogy jön ide a turizmus?

Ezt a teret turisztika attrakcióvá kívánják tenni. "Az a cél, hogy aki Budapestre jön, és érdeklődik a design, a divatkultúra-, vagy a kortárs kultúra iránt, eljöjjön a Nanushka boltba" - mondta Baldaszti Péter.

Ezen kívül is van létjogosultsága annak, hogy beszéljünk a divat és a turizmus kapcsolatáról. Február eleje óta az Magyar Turisztikai Ügynökség feladata, hogy foglalkozzon a divatiparral is: kidolgozza a magyar divat- és designipari stratégiát, koordinálja és összehangolja a belföldi és a külföldi regionális divat- és designipari megjelenéseket. Szakmai koordinációt végezzen, javaslatokat fogalmazzon meg a divat- és designipar területén működő hazai szervezetek között, az egységes szakmai módszertanok érvényesítése érdekében.

A Nanushka igyekszik a kapcsolataival és tapasztalataival segíteni az MTÜ munkáját. Baldaszti Péter elmondása szerint a világon mindenhol - ahol jelentős a ruhaipar és a design - működik állami szerepvállalás. Véleménye szerint kell a támogatás ennek a szegmensnek, hogy aztán pénzt tudjon termelni. Példaként említette, hogy Koppenhágában egy márka sikere az egész divatipart felemelte. Akár nálunk is lehet hasonló.

 


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.