hirdetés
hirdetés

Létezik egyáltalán ideális PMS?

A Futourism 2022 konferencián terítékre került az informatikai biztonság és a digitális fejlesztések finanszírozásának kérdése is.

hirdetés

A délelőtti etapban már kiderült, hogy a dinamikus árazás egyre inkább elterjedt módja a kihasználtság javításának és a bevételek optimalizálásának, a dolog elméletét és gyakorlatát az üzemeltetés szekció ebéd utáni felvonásában Kálecz-Simon András, a Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtan Intézetének egyetemi andjunktusa ismertette meg a hallgatósággal. Az adatokra épülő döntésekről szólva természetesen az ilyen adatok egyik legfontosabb forrása, a szálloda vállalatirányítási rendszer (Property Management System, PMS) is terítékre került, ennek működéséről és a legjobb megoldás kiválasztását segítő támpontokról Kökény László kutató, a Corvinus Egyetem Turizmus tanszékének oktatója tartott előadást - írja a Bitport.

A témát egy újabb panelbeszélgetéssel zárta, amelyban arra keresték a választ, hogy meddig terjeszkedhet az adatalapú üzemeltetés. Azt ugyanis már többé-kevésbé elfogadta a szakma, hogy a hatékony marketinghez és az értékesítéshez is nélkülözhetetlenek a digitális csatornák, de most kiderült, hogy a hotelekben szinte nem is maradt olyan terület, ahol a digitalizáció (ezen belül pedig az adat) ne játszhatna kulcsszerepet. A kerekasztal moderátora ezúttal Nagy-Szász István, a Dunakavicsok turisztikai podcast társszerkesztője, CPI Hotels Hungary ügyvezető igazgatója volt, a beszélgetésben részt vett Szekula István (Macmillan Equipment Group), Kende Gábor (Kende Gastro), illetve Belán Miklós (Everguest).

Fotó: Bitport
Fotó: Bitport

 
Az ügyfélélmény szekcióban eközben az adatgyűjtésről és a GDPR alkalmazásáról volt szó. A rendszer 2018-as bevezetése óta már kialakultak azok a legjobb gyakorlatok, melyek mentén a magyar és a nemzetközi szabályoknak is megfelelő eljárásokat lehet kialakítani, ezekkel kapcsolatban Dr. Bárányos Krisztina (Smart Specialist, GDPR Specialisták) adott praktikus jogi tanácsokat a konferencia résztvevőinek. Ezt követte a hazai és nemzetközi OTA oldalak (utazási weboldalak) vendégértékelési rendszereiről és azok hatásáról Poór Judit egyetemi docens (Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem) előadása, bemutatva, hogy ezek milyen szempontrendszerek alapján működnek, és mennyire tekinthetők megbízhatónak.

Az ügyfélélmény szekciót lezáró kerekasztalt Bárány Róbert szerkesztő-műsorvezető, az idei Futourism házigazdája vezette, beszélgetőtársai pedig Gondos Kitti (Everguest), Kiss Attila (mndwrk) és Kelemen Gábor (a Danubius Hotels IT-igazgatója) voltak.

Digitalizáció és kiberbiztonság

A két szálon futó előadások után ismét a plenáris program várta a konferencia vendégeit. A cikket teljes terjedelemben ITT olvashatják.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk