Magasabb sebességbe kapcsol a tokaji

Széles körű nemzetközi marketingkampány indul 2015-ben a tokaji borok külföldi ismertségének és presztízsének erősítése érdekében. A Tokaj Kereskedőház kezdeményezésére és közreműködésével jövőre a legnevesebb tokaji pincészetek termékei rangos külföldi események egész során mutatkozhatnak be. A nemzetközi kiállítások és vásárok mellett a borászati társaság szakmai konferenciákon, valamint mesterkurzusokon és kóstolókon igyekszik majd a borszakértők, valamint a borkedvelő fogyasztók figyelmét ráirányítani a tokaji borokra. A 2015-ös kampány két legfontosabb célterülete az Egyesült Államok és Kína, amelyek az elkövetkező években a tokaji borok legfontosabb exportpiacává válhatnak. A külföldi marketingakciók mellett cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház rangos nemzetközi szakmai konferenciákat szeretne házigazdaként vendégül látni Tokajban.

Sikeresen debütáltak a tokaji borok a londoni Westminster Hall-ban december 3-án megrendezett magyar borbemutató fogadáson. A londoni magyar nagykövetség és a Tokaj Kereskedőház közös szervezésében megtartott 200 fős rendezvényen a „Circle of Wine Writers” (CWW) társaság Master of Wine képzettséggel bíró borszakértői, valamint ismert borszakírói vettek részt vendégként, akik mintegy kéttucat magyarországi – legnagyobb számban tokaji – borászat legkiválóbb bortételeivel ismerkedhettek meg.

Az esemény elsődleges célja a minőségi magyar borok presztízsének növelése és értékesítésük támogatása, valamint a magyar borkultúra és gasztronómia szakértői körben történő bemutatása volt. „A rendezvény révén sikeresen elértük, hogy a legismertebb angol borszakírók és bloggerek közvetlenül megízleljék a tokaji borokat. Ez a legbiztosabb módja annak, hogy a brit borpiac véleményvezéreit meggyőzzük arról, hogy a tokaji márkanéven piacra kerülő minőségi borok a szigetországban is megállják a helyüket a prémium termékek között” – fogalmazott Király Enikő, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

A Master of Wine képzettséggel bíró borszakértőket, legismertebb borszakírókat tömörítő CWW karácsonyi borkóstoló fogadását hagyományosan a legnagyobb bortermelő nemzetek képviseletein rendezik meg, a diplomáciai testületek meghívására. Korábban Argentína, Ausztrália, Chile, Németország, Olaszország, Spanyolország, Anglia, Portugália, Dél-Afrika, Franciaország és Svájc látta vendégül a CWW tagjait.

Múlt és jövő

A tokaji borok 2014-ban több rangos hazai és külföldi eseményen is megmutathatták értékeiket, jelezve, hogy helyük van a minőségi borok nemzetközi piacán. A sort Master of Wine szakemberek vendégül látása nyitotta meg márciusban Budapesten, majd a londoni magyar nagykövetségen megrendezett Tokaji Borvacsora és a New York-i Magyar Főkonzulátuson megtartott Cartoon Hungarikum borbemutató következett. Júliusban néhány napra az egész világ szakmai közvéleménye Magyarországra figyelt a Tokajban megrendezett X. Nemzetközi Terroir Konferenciának köszönhetően. Emellett kiemelkedő siker kísérte a tokaji borok bemutatkozását a svájci Montreux-ban október végén megtartott 7. Nemzetközi Digitális Bor Kommunikációs Konferencián is.

Azonban mindez csak a kezdet, a tokaji borok nemzetközi promóciója 2015-től vált magasabb fokozatba, a Tokaj Kereskedőháznak köszönhetően. „Jövőre rangos nemzetközi rendezvények egész során szeretnénk megmutatni a tokaji borok értékeit. A cél, hogy minden olyan eseményeken jelen lehessünk, amelyeken a nemzetközi borszakma legjelesebb képviselői, valamint a legismertebb borszakírók, borbloggerek vesznek részt. Ugyanis ők kulcsszerepet töltenek be a minőségi borokat kedvelő fogyasztók érdeklődésének és ízlésének a befolyásolásában” – fejtette ki a Tokaj Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

A társaság 2015-ben – többek között – a London Wine Fair-en, a bordeaux-i Vinexpo-n, valamint a shanghai ProWein nemzetközi kiállításon is részt vesz. Emellett nagy hangsúly kerül a külföldön megrendezendő tokaji borbemutatókra, amelyek megszervezésében a társaság a célországokban működő magyar nagykövetségekkel és konzulátusokkal is együtt kíván működni. A két legfontosabb célterület az Egyesült Államok és Kína, ahol a Tokaj Kereskedőház több nagyvárosban szakmai kóstolókat szervez majd, a szaksajtó mellett a kereskedelmi, importőr vállalatokat is megcélozva.

„A tervezett rendezvényeken, a saját termékeink bemutatása mellett, a Tokaji Borvidék többi pincészetének is szeretnénk megjelenési lehetőséget biztosítani. Ugyanis a Tokaji Borvidék egyetlen integrátor társaságaként fontos feladatunk, hogy a borvidék összes, minőségi termelésre törekvő szereplőjének segítséget nyújtsunk a külföldi piacépítésben” – hangsúlyozta Király Enikő.

Miliő

Szintén fontos cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház több ún. study tour szervezését tervezi, amelyek keretében a kiemelt célországok legismertebb véleményvezér szakíróit kívánja vendégül látni a Tokaji Borvidéken.

Mindezek mellett a Tokaj Kereskedőház vezetése célul tűzte ki, hogy a Tokaji Borvidék további rangos eseményeknek biztosíthasson helyet. Ezek a világ szakmai közvéleményének azt demonstrálják: a borvidéket nemcsak egyedülálló adottságai, hanem az itt dolgozó szakemberek tudása is feljogosítja arra, hogy helyet követeljen magának a világ legnevesebb termőhelyei között.

„A 2014-es X. Nemzetközi Terroir Konferencia kedvező visszhangján felbuzdulva szeretnénk elérni, hogy a 2016-os nemzetközi Digitális Bor Kommunikációs Konferenciát Tokaj láthassa vendégül házigazdaként” – mondta Király Enikő.

Az évente más helyszínen megtartott esemény résztvevői a nemzetközi borpiac legfontosabb véleményvezérei közül kerülnek ki. A széles körben elismert szakemberek és szakírók riportjaikon, blogbejegyzéseiken, letölthető interjúanyagain, valamit előadásaikon keresztül kulcsszerepet töltenek be a nemzetközi borpiaci trendek alakításában, illetve értékelésében.

A Tokaj Kereskedőház vezetése 2013-ban hirdette meg a „Tokaji minőségi forradalmat”, a teljes Tokaji Borvidék megújulását és minőségi termelésre történő átállását célként meghatározva. Ehhez kapcsolódva a társaság idén márciusban egy hároméves keretmegállapodást kötött a nemzetközi italpiac vezető márkatanácsadó cégei között jegyzett Claessens Internationallel a Tokaji márka új imázsának kialakításáról, illetve az ezt megalapozó felmérések és tanulmányok elkészítéséről.

„A tíz legfontosabb potenciális célpiacra kiterjedő, fogyasztói magatartást és attitűdöket vizsgáló kutatás, illetve az eddig elvégzett felmérések eredményeinek kiértékelése még folyamatban van. Azonban fontos, hogy a tokaji borok már most megmutassák magukat a világ előtt. Ugyanis több éves, kitartó munkára lesz szükség ahhoz, hogy a nemzetközi szakmai közvéleményt meggyőzzük arról: a Tokaji márkának ott van a helye az egész világon a prémium bormárkák között. Siker esetén pedig Tokaj újra fel fog kerülni a világ bortérképére” – szögezte le Tombor András, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottságának elnöke.


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről

Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről 

Manapság sokféle étrendi sajátosság merül fel, és talán még több hóbortszerű divatdiétával találkozhatunk, amelyek olykor nagyon minimális kalóriabevitelre ösztönzik az embereket. Mielőtt bármibe belevágnánk, érdemes tisztázni szervezetünk igényeit.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?