Magyar szállodaipar: közepes

A magyarországi szállodák szeptemberben a többi közép-kelet-európai országhoz hasonlítva közepes teljesítményt mutattak, de a 2011 január-szeptemberi hónapok átlagát nézve az egy kiadható szobára jutó nettó bevétel (revpar) mutatóban a vizsgált öt ország között csak a 4. helyet érték el - állapította meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) a turisztikai piackutatással foglalkozó STR Global társaság legfrissebb felmérése alapján készített elemzésében - adta hírül az MTI.

Az idén szeptemberben Budapest az STR riportban szereplő 41 város között szobafoglaltságban a 22., nettó átlag szobaárban és a nettó revparban is egyaránt a 39. helyen végzett.
2011 szeptemberében Magyarországon a szállodák iránti bel- és külföldi kereslet is lassult az első félévhez képest.
A belföldi kereslet alakulásában a szállodaszövetség szerint jelentős szerepe lehetett annak, hogy az üdülési csekk felszámolására vonatkozó döntés következtében a csekkek eladása január és szeptember között 30 milliárd forintra csökkent a múlt év hasonló időszakának 39,8 milliárd forintjával szemben. A visszaesés 24,6 százalék volt.
A szállodákban beváltott csekkek volumene idén 10,67 milliárd forintot tett ki, a bázis 13,47 milliárd forinttal szemben. A szállodai felhasználásban a visszaesés 20,8 százalék volt.
A Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) piaci bevezetését az OTP mellett a K&H Bank, illetve az MKB is megkezdte, szórványosan megjelentek a szállodákban a SZÉP-kártyával fizető vendégek is. Ezek száma egyenlőre olyan alacsony, hogy az általuk generált forgalom nagyságrendje nem érzékelhető - írta az MSZÉSZ.
A hazai szállodákban január és szeptember között a vendégéjszakák számának 5,8 százalékos emelkedése ellenére a 14.104 forint bruttó szállodai átlag szobaár csupán 0,1 százalékkal magasabb a bázisnál.
Az ugyanebben az időszakban elért 6.706 forint revpar mutató 3,5 százalékkal javult, ami részben a szobafoglaltság kismértékű növekedésének, illetve annak köszönhető, hogy főleg az ötcsillagos hotelek teljesítménye javult ugrásszerűen.
A szállodai átlagárak és revpar alakulásában jelentős szerepe volt annak is, hogy január és szeptember között az euró/forint átlag árfolyam 271,21 forint volt, a múlt év hasonló időszakának 275,14 forint árfolyamával szemben.
Bár január-szeptember között a magyarországi szállodákban realizált 91,49 milliárd forint bruttó szoba árbevétel 6 százalékkal magasabb a 2010 hasonló időszakának 86,28 milliárd forint szoba árbevételénél, de ez 1,1 százalékkal elmarad a 2007. évi 92,47 milliárd forinttól. Az eltelt 4 év alatt jelentősen nőtt a hazai szállodai kapacitás, mintegy 20 százalék infláció volt, miközben a szállodai bevételek gyakorlatilag a 2007. évi szinten maradtak. Ez a fő oka a szállodák rossz jövedelmezőségi, pénzügyi helyzetének - vélekedett a szövetség.
Budapesten a szállodák teljesítménye január és szeptember között az országos átlagot meghaladóan javult. A fővárosi szállodák 10.034 forint revpar mutatója 49,6 százalékkal magasabb az 6.706 forintos országos átlagnál.
A közlemény szerint a beutazás szempontjából meghatározó, Magyarország számára a 10 legfontosabb piac közül öt esetében - orosz, román, cseh, osztrák, amerikai - növekedés, míg öt esetében - német, olasz, francia, brit, lengyel - csökkenés történt. (MTI)


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?