A leggyakoribb szállodákban felejtett könyvek

A Travelodge olcsó szállodalánc listát készített arról, hogy melyek azok a könyvek, amelyeket az idei évben a leggyakrabban felejtettek ott a szállodákban. 

A Travelodge összesítése szerint vendégeik az idei évben leginkább a népszerű trilógiák egyes köteteit vitték magukkal a nyaralásra, illetve felejtették ott a szállodai szobákban. A diszkont szállodalánc, amely Nagy Britanniában, Írországban és Spanyolországban működtet több mint 500 szállodát, először készített ilyen témájú összesítést. A top tízes lista élén meglepő módon nem a népszerű sztár-biográfiák végeztek, hanem a fiktív trilógiák: E.L. James Ötven árnyalat, Suzanne Collins Éhezők viadala, valamint Stieg Larsson Millenium trilógiájának egyes kötetei. A trilógiákon kívül az egyetlen olyan könyv, ami még az első 10 közé jutott, az Kathryn Stockett A segítség című könyve volt.

A teljes lista így alakult: 

1. A szürke ötven árnyalata - E.L. James
2. A tetovált lány -  Stieg Larsson
3. A kártyavár összedől - Stieg Larsson 
4. A szabadság ötven árnyalata - E.L. James
5. Az éhezők viadala - Suzanne Collins
6. A lány, aki a tűzzel játszik - Stieg Larsson
7. A sötétség ötven árnyalata - E.L. James
8. Futótűz - Suzanne Collins
9. A kiválasztott - Suzanne Collins
10.  A segítség - Kathryn Stockett

11. Egy nap - David Nicholls
12. A Tiny Bit Marvellous - Dawn French
13. Steve Jobs életrajza
14. Egy ropi naplója -  Jeff Kinney
15. A legfényesebb csillag -  Marian Keyes
16. The Fry Chronicles - Stephen Fry
17. A szoba -  Emma Donoghue
18. StrengthsFinder 2.0 - Tom Rath 
20.  Suszter, szabó, baka, kém - John Le Carre

A Travelodge szállodákban az elmúlt 12 hónapban közel 22 ezer könyvet felejtettek a vendégek. További érdekes tény, hogy az Ötve árnyalat trilógia köteteiből megjelenésük óta 7000-et hagytak el a szállodalánc egyes házaiban. Az olimpia idején 57 sportos témájú könyvet találtak a londoni szállodákban. A legtöbb szakácskönyvet a Newcastle-i szállodák személyzete találta. A Scarborough Travelodge szállodában egy táskányi Kama Sutra kötetet találtak meg, amit egy idősebb pár hagyott el. A Dukan diétából a legtöbb példányt Essexben, Newcastle-ben és Liverpoolban hagyták el. A London belvárosi, birminghami és skóciai szállodákban találták a legtöbb üzleti könyvet. Peterborough Travelodge szállodában egy aktatáskányi szuperhősös képregényt találtak, amit egy olyan ügyvezetőigazgató hagyott ott, aki rendszeresen megszáll a hotelben. E-book olvasókat a legnagyobb arányban Londonban, Manchesterben, Birminghamben, Edinburgh-ben és Liverpoolban felejtettek ott a vendégek.

Az is érdekes, hogy a vendégek miért hagyják a szállodában a könyveiket: a felmérés szerint legtöbben véletlenségből felejtik ott, míg sokan, főként a repülővel érkezők, megpróbálnak így is könnyíteni böröndjükön, a maradék pedig tartózkodása alatt elolvasta a kötetet, és a következő vendégnek akart örömet szerezni az otthagyott könyvvel.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?