A Ryanair korábbi terve, mely szerint álló jegyeket értékesített volna, messze nem aratott sikert az utazóközönség körében. Európa legtöbb érzelmet kiváltó légitársasága múlt hónapban rukkolt elő azzal a tervvel, hogy Boeing 737-es gépei első tíz sorát kiveszi és állóhelyeket alakít ki ugyanott. Az ír fapados arra hivatkozott, hogy utasai kétharmada támogatná az ötletet.
Ugyanakkor a Cheapflights által megkérdezett 554 utasból 112 állt ki a terv mellett. 205-n mondták: azért ódzkodnak az elképzeléstől, mert testi épségük miatt aggódnak. 237 fő viszont belefáradva a Ryanair hasonló ötletbörzéibe inkább „meg sem hallja, amit a Ryanair mond”.
A tamáskodást erősítette az a tény, hogy az állóhelyeket eredetileg kiötlő fapados Spring Airlines azóta beismerte: az ötlet nem működött. Az Európai Repülésbiztonsági Hatóság (EASA) szigorú szabályozást ír elő a repülők üléseir E szerint az üléseknek 16G túlterhelést kell kibírniuk. Mind a hatóságok, mind pedig a Boeing jelezte a Ryanair felé, hogy az állóhely nem kivitelezhető.