Nyaralás: kétszer többen részesítik előnyben a pihenést az aktív élménykereséssel szemben

A GfK 17 országban végzett felmérése szerint tízből hatan (59 százalék) a nyaralást a pihenéssel és ellazulással azonosítják. Ezzel szemben csak 35 százalék részesíti előnyben az aktív nyaralást és vágyik arra, hogy szabadsága alatt “sokat lásson”. 

Ha nyaralásról van szó, a hölgyek és a férfiak preferenciái alig különböznek. A férfiak csak egy “hangyányit” tűnnek kényelmesebbnek: nyaraláskor 60 százalékuk az ellazulást részesíti előnyben szemben a hölgyek körében így nyilatkozó 58 százalékkal.

Ami azonban az aktív pihenésre vonatkozó vágyakat illeti, mindkét nem képviselőinek 35 százaléka szeret szabadsága alatt inkább nézelődni, mint egyszerűen csak “heverészni”.

Tinikkel a család hajlamosabb aktívan nyaralni

A hat évnél fiatalabb, illetve 6-12 éves gyermeket nevelő háztartások nem egészen kétharmada (62 százalék) részesíti előnyben pihenéskor az ellazulást szemben azzal az alig valamivel több, mint egyharmaddal, akik az aktív élménykeresést kedvelik jobban. A tinédzserkorú gyermekekkel együtt élő háztartások esetében azonban megfigyelhető elmozdulás az aktív üdülések kedvelésének irányába – itt már 39 százalékra nő azoknak az aránya, akik kevésbé az ellazulásra koncentrálnak.

Nyaraláskor a tinik feltöltődni, a negyvenesek ellazulni vágynak

Amikor nyaralásról van szó, a legnagyobb különbség a korosztályok szerinti preferenciákban figyelhető meg. A tinik 43 százaléka például inkább az aktív nyaralásra szavaz, szemben azzal az 51 százalékkal, akik inkább lustálkodnának. Az aktív kikapcsolódás iránt érdeklődők aránya azonban korosztályról korosztályra csökken és a legidősebb korcsoportokban (50-60 és 60+) már csak 33 százalékot ér el.

Az is igaz, hogy az aktív kikapcsolódással szemben a nyaraláskor a pihenést keresők aránya nem a legidősebb korosztályokban (60+ korosztályban 57 százalék), hanem a 40 éveikben járók körében a legmagasabb (64 százalék).

Az olaszok és franciák inkább aktívan, míg a brazilok és dél-koreaiak inkább pihenve nyaralnak

A nyaraláskor aktív kikapcsolódást keresők arányát illetően Olaszország (45 százalék), Franciaország (44 százalék) és Spanyolország (43 százalék) vezet. Ezzel szemben Brazília (71 százalék), Dél-Korea és Japán (66-66 százalék) online megkérdezettjei nagyobb arányban preferálják a pihenős-ellazulós nyaralást.


Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.