Ráígértek a Marriottra a kínaiak

Bár tavaly óta már megvan a Starwood Hotels & Resorts vevője - a szállodaláncot 12 milliárd dollárért veszi meg a Marriott International -, egy kínai vállalat most "kéretlen" ajánlatot tett számukra, a vételi ár pedig történetesen magasabb, mint a Marriott által kínált összeg.

A kínai gazdaság növekedésének lassuló üteme ide vagy oda, a kínai cégek az utóbbi években intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdtek Európában és az Egyesült Államokban, már ami a befektetéseket illeti.

Ennek egyik legutóbbi példája a szintén kínai, biztosítással foglalkozó vállalatcsoport, az Anbang Insurance Group lépése, amely az amerikai szállodaiparban terjeszkedik: a csupán 12 éve létező cég USA-beli luxusszállodákat vásárol Dél-Kaliforniától New Yorkig, most pedig egy 12,8 milliárd dolláros ajánlatot tett a Starwood Hotels & Resorts Worldwide részére, amely többek között a Westin és a Sheraton márkák tulajdonosa is. Mindezt tette annak ellenére, hogy a hírek szerint a Starwood már elkelt - ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk tavaly novemberben, a Marriott International mintegy 12,2 milliárd dollárért vásárolja fel riválisát, a Starwood szállodaláncot, így a Marriott megerősíti pozícióját, mint a világ legnagyobb szállodalánca. 

A kínai cég ezt rögtön azután lépte meg, miután vételi megállapodást kötött a szintén amerikai Strategic Hotels & Resorts lánccal. 2014-ben az Anbang Insurance Group volt az a vállalat, amely a New York-i Waldorf Astoria szállodát vásárolta meg közel kétmilliárd dollárért.

Nem az Anbang Insurance az egyetlen kínai vállalat egyébként, amelyik nemzetközi vizekre evez: 2015-ben a kínai beruházások Észak-Amerikában és Európában együttesen elérték a 40 milliárd dollárt, melyből a vendéglátásba invesztált pénz több mint hatmilliárd dollárt tett ki. A kínai kiutazó turizmus ugyanis rendkívüli módon fellendült az utóbbi időben, a tortából pedig a kínai cégek is szeretnének egy szeletet.

Forrás: LA Times


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?