hirdetés
hirdetés

Visszavetheti Ferihegy forgalmát az extraprofitadó?

A légitársaságok döntésétől függ az extraprofitadó hatása a Budapest Airport forgalmára, de a kockázatok miatt a cég folyamatosan egyeztet partnereivel – közölte az AIRportal.hu kérdésére a Liszt Ferenc reptér üzemeltetője.

hirdetés

“A Budapest Airport folyamatosan egyeztet a légitársaságokkal, mivel úgy látjuk, fennáll a kockázat, hogy az intézkedés jelentős hatást fog gyakorolni a forgalomra” – emelte ki a cég a portál kérdésére.

A közlés hozzáteszi, hogy a Budapest Airport pénzügyi helyzete a tőkeerős tulajdonosi háttérnek köszönhetően stabil. A társaság vezetősége a repülőtér előtt álló fejlesztésekre összpontosít, így jelenleg továbbra is elsősorban az 1. Terminál újranyitására és a 3. Terminál építésére koncentrál.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos


Az extraprofit-adóról szóló rendelet a múlt hét végén jelent meg, a légitársaságok hozzájárulása címen kivetett különterhet a Magyarországról induló utasonként kell fizetni, és a földi kiszolgáló cégektől szedi be az állam. A hozzájárulás mértéke az utas úti céljától függően 3900 forint vagy 9750 forint: előbbit az EU-ba és az Európán belüli, megnevezett államokba utazóknak, a magasabbat az azon kívüli országokba indulók után kell fizetni.

Az AIRportal a Budapest Airport mellett kedden megkereste a debreceni repülőtér üzemeltetőjét, a Ferihegyen működő három földi kiszolgáló céget, valamint a Wizz Airt is az extraprofit-adóval kapcsolatban, de többségük egyelőre csak annyit reagált, hogy vizsgálják a hétvégén megjelent rendeletet és annak hatásait a működésükre.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk