Az első félévben több mint 15 százalékkal bővült a hazai webes és mobil hirdetési piac – derült ki az IAB Hungary tagságának bevallásaiból. Idén az első és a második negyedévben sorrendben 17,2 és 13,7 százalékkal bővült az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index. A számokból az is kiderül, hogy 2013-al összevetve gyorsuló ütemben bővül piac.
A hazai online és mobil piac legnagyobb részét lefedő IAB Hungary tagjai a bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, kereső- és listing-, azaz apróhirdetésekkel, így a NORI index az IAB közlése szerint még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban, a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google keresési bevételeket.
Noha a várkozásoknak megfelelően a mobil bevételek nagyobb ütemben bővültek, mint a webes hirdetések, mégis az is látszik, hogy lendületett vett a webes piac és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az össze költésnek. A maradékon a mobil- és emailhirdetések osztoznak.
A pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, a távközlési ágazat ugyanakkor visszafogta hirdetéseit. A szektorok között a legnagyobb három szereplő továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem, és a közlekedési eszközök. Együttesen az összes költés bő egyharmadát képviselik.
A médiatulajdonosok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját értékesítés erősítésére, a direkt hirdetések aránya negyedévről negyedévre emelkedik, habár még mindig meghatározó az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések volumene.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiac érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján az IAB közleménye szerint kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetségen belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 66 tagja van.