15 százalékkal nőtt a webes és a mobilos hirdetés

Kétszámjegyű növekedés volt a webes hirdetési piacon - derül ki a IAB Hungary tagságának bevallásaiból, amelyről közleményben számolt be a szervezet.

Az első félévben több mint 15 százalékkal bővült a hazai webes és mobil hirdetési piac – derült ki az IAB Hungary tagságának bevallásaiból. Idén az első és a második negyedévben sorrendben 17,2 és 13,7 százalékkal bővült az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index. A számokból az is kiderül, hogy 2013-al összevetve gyorsuló ütemben bővül piac.

A hazai online és mobil piac legnagyobb részét lefedő IAB Hungary tagjai a bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, kereső- és listing-, azaz apróhirdetésekkel, így a NORI index az IAB közlése szerint még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban, a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google keresési bevételeket.

Noha a várkozásoknak megfelelően a mobil bevételek nagyobb ütemben bővültek, mint a webes hirdetések, mégis az is látszik, hogy lendületett vett a webes piac és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az össze költésnek. A maradékon a mobil- és emailhirdetések osztoznak.

A pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, a távközlési ágazat ugyanakkor visszafogta hirdetéseit. A szektorok között a legnagyobb három szereplő továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem, és a közlekedési eszközök. Együttesen az összes költés bő egyharmadát képviselik.

A médiatulajdonosok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját értékesítés erősítésére, a direkt hirdetések aránya negyedévről negyedévre emelkedik, habár még mindig meghatározó az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések volumene.

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiac érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján az IAB közleménye szerint kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetségen belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 66 tagja van.


Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.
Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.
Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben

Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben 

Három hónapostól a kilencvenévesig minden korosztály  részt vett a jubileumi eseményen.
Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra!

Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra! 

Június 15-ig várják a mozaikterveket.
MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei

MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei 

A felhívásra országszerte 13 szakképzési intézményből, közel 50 pályaművel jelentkeztek a 3-7 fős csapatokat alkotó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.