A lead szerepe a webshopok világában

A webáruházak világában a lead fogalma egy olyan kifejezés, amiről talán már hallottál, de miért is annyira fontos a digitális kereskedelemben? Adott esetben egy lead az a személy, aki valamilyen szinten érdeklődést mutat a termékeid iránt. Ő lesz az az érdeklődő, aki talán még csak vacillál, de már az első lépéseket megtette feléd – például megadta az e-mail címét vagy telefonszámát. 

Manapság fontosabb a lead szerepe, mint valaha, mivel napjainkban a webáruházak tömege verseng a vásárlók figyelméért. Ha téged is foglalkoztat a webshop készítés gondolata, nyugodtan nézz szét a Webáruház készítés árak oldalán!

Mi is az a lead?

A lead az a vásárló, aki önként megadja valamilyen elérhetőségét, és éppen emiatt szinte egy „modern kori kincsnek” tekíthető a kereskedelemben. A marketingesek szlengjében ezt az értékes embert különböző típusokra bontják, attól függően, honnan jön, és milyen mélységben ismertük meg. 

Léteznek úgynevezett meleg leadek, akik maguktól jönnek, mert valamelyik terméked vagy szolgáltatásod igazán felkeltette az érdeklődésüket. Az ilyen típusú leadek kezelése aranybánya lehet. A marketing célja pedig az, hogy minél több ilyen leadet generáljanak, hiszen ezek az emberek már egy lépéssel közelebb állnak a vásárlási döntéshez.

Hogyan tudod megszerezni őket?

Minél ügyesebb vagy a lead generálásban, annál nagyobb az esélyed arra, hogy végül több vásárlót szerzel, mint csak egyszerű érdeklődőt. Az online térben való érvényesülés a megfelelő stratégiával kezdődik. Tartalommarketing, PPC hirdetések, keresőoptimalizálás – ezek mind hatékony eszközök lehetnek. Nem szabad elfelejtened, hogy a közösségi média is a segítségedre lehet.

A reklámozás mesterei is rájöttek már, hogy a személyre szabott tartalom nagyon fontos: a közösségi oldalakon való megjelenés kiemelt jelentőséggel bír. Így nemcsak egy unalmas, információkkal teli üzenetet adsz át, hanem valódi megoldásokat nyújtasz az ügyfélnek. 

Mire figyelj, ha leadeket szeretnél?

Próbáld megérteni az ügyfeleid igényeit, és helyezz ki olyan tartalmat, ami körülöttük forog. Gondolj csak bele, egyszerűbb úgy halászni, hogy pontosan tudod, hol vannak a halak, nem? Az itt megszerzett tapasztalatok, információk elengedhetetlenek ahhoz, hogy hatékonyabban tudj kommunikálni a meglévő és leendő vásárlóiddal. 

Miért fontos ez neked?

A piacon maradás érdekében nem elég csak várni, hogy az érdeklődők maguktól érkezzenek. Aktívabban kell bevonnod őket, és ezt csak úgy tudod megtenni, ha pontosan tisztában vagy vele, kik ők, és mit keresnek. Ez a folyamat pedig befektetést igényel – nemcsak pénzügyileg, hanem időt és energiát is rá kell szánnod.

Egy jól megtervezett lead generálási stratégia segít nemcsak az új vásárlók szerzésében, hanem a meglévő ügyfelek megtartásában is. Az online tér folyamatosan változik, új trendek, technológiák bukkannak fel. Fontos, hogy mindig naprakész legyél, és alkalmazkodni tudj a piaci változásokhoz.

 


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.