A lead szerepe a webshopok világában

A webáruházak világában a lead fogalma egy olyan kifejezés, amiről talán már hallottál, de miért is annyira fontos a digitális kereskedelemben? Adott esetben egy lead az a személy, aki valamilyen szinten érdeklődést mutat a termékeid iránt. Ő lesz az az érdeklődő, aki talán még csak vacillál, de már az első lépéseket megtette feléd – például megadta az e-mail címét vagy telefonszámát. 

Manapság fontosabb a lead szerepe, mint valaha, mivel napjainkban a webáruházak tömege verseng a vásárlók figyelméért. Ha téged is foglalkoztat a webshop készítés gondolata, nyugodtan nézz szét a Webáruház készítés árak oldalán!

Mi is az a lead?

A lead az a vásárló, aki önként megadja valamilyen elérhetőségét, és éppen emiatt szinte egy „modern kori kincsnek” tekíthető a kereskedelemben. A marketingesek szlengjében ezt az értékes embert különböző típusokra bontják, attól függően, honnan jön, és milyen mélységben ismertük meg. 

Léteznek úgynevezett meleg leadek, akik maguktól jönnek, mert valamelyik terméked vagy szolgáltatásod igazán felkeltette az érdeklődésüket. Az ilyen típusú leadek kezelése aranybánya lehet. A marketing célja pedig az, hogy minél több ilyen leadet generáljanak, hiszen ezek az emberek már egy lépéssel közelebb állnak a vásárlási döntéshez.

Hogyan tudod megszerezni őket?

Minél ügyesebb vagy a lead generálásban, annál nagyobb az esélyed arra, hogy végül több vásárlót szerzel, mint csak egyszerű érdeklődőt. Az online térben való érvényesülés a megfelelő stratégiával kezdődik. Tartalommarketing, PPC hirdetések, keresőoptimalizálás – ezek mind hatékony eszközök lehetnek. Nem szabad elfelejtened, hogy a közösségi média is a segítségedre lehet.

A reklámozás mesterei is rájöttek már, hogy a személyre szabott tartalom nagyon fontos: a közösségi oldalakon való megjelenés kiemelt jelentőséggel bír. Így nemcsak egy unalmas, információkkal teli üzenetet adsz át, hanem valódi megoldásokat nyújtasz az ügyfélnek. 

Mire figyelj, ha leadeket szeretnél?

Próbáld megérteni az ügyfeleid igényeit, és helyezz ki olyan tartalmat, ami körülöttük forog. Gondolj csak bele, egyszerűbb úgy halászni, hogy pontosan tudod, hol vannak a halak, nem? Az itt megszerzett tapasztalatok, információk elengedhetetlenek ahhoz, hogy hatékonyabban tudj kommunikálni a meglévő és leendő vásárlóiddal. 

Miért fontos ez neked?

A piacon maradás érdekében nem elég csak várni, hogy az érdeklődők maguktól érkezzenek. Aktívabban kell bevonnod őket, és ezt csak úgy tudod megtenni, ha pontosan tisztában vagy vele, kik ők, és mit keresnek. Ez a folyamat pedig befektetést igényel – nemcsak pénzügyileg, hanem időt és energiát is rá kell szánnod.

Egy jól megtervezett lead generálási stratégia segít nemcsak az új vásárlók szerzésében, hanem a meglévő ügyfelek megtartásában is. Az online tér folyamatosan változik, új trendek, technológiák bukkannak fel. Fontos, hogy mindig naprakész legyél, és alkalmazkodni tudj a piaci változásokhoz.

 


Zsolnay kerámiák otthona a szecessziós álomvilla – videóval

Zsolnay kerámiák otthona a szecessziós álomvilla – videóval 

Újabb Zsolnay remekművek kerültek a pesti ResoArt Villa bemutatótereibe.
Különleges témájú alkotások ezen a kiállításon

Különleges témájú alkotások ezen a kiállításon 

A most nyíló Vízhez hasonló című kiállítás gerincét azok a művek adják, amelyek Stuttgartban készültek 1993-1995 között.
További fejlesztések Szigligeten

További fejlesztések Szigligeten 

A fejlesztés a 2021-ben befejezett szigligeti várfelújításra épül, amelynek következtében immáron éves szinten több mint 200.000 látogató érkezik a szigligeti várba, így magára a településre is.
Mi köti össze Budapestet Alicantéval? – MTÜ évértékelő 2024-ről

Mi köti össze Budapestet Alicantéval? – MTÜ évértékelő 2024-ről 

Egyrészt a közvetlen légi járatok, másrészt az a tény, hogy 2024-ben Budapest és Alicante holtversenyben az első helyet szerezte meg a világon a városok közötti versenyben – vendégszám tekintetében.
Érkezik az Art and Antique

Érkezik az Art and Antique  

Idén február 6. és 9. között rendezik meg Magyarország legnagyobb klasszikus és kortárs művészeti vásárát.
Ötvenéves a Kiskunsági Nemzeti Park

Ötvenéves a Kiskunsági Nemzeti Park 

A park az elmúlt fél évszázad során a természeti értékek védelmének, az ökoturizmus fejlesztésének és a környezeti nevelésnek a szimbólumává vált, egyedülálló természeti kincseket és kulturális örökséget őrizve az utókornak.
Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák

Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette novemberi trendriportját a KSH adatai alapján.
Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz

Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz 

Az idegenhonos, különösen az inváziós állat- és növényfajok egyre nagyobb problémát jelentenek világszerte.
Új helyszínen a Zarándok Konferencia

Új helyszínen a Zarándok Konferencia 

A rendezvényre érkező hazai és külföldi előadókon túl meghatározó szakemberek is érkeznek.
Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója

Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója 

A Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.