A borválasztás veszélyei

Saját válogatott boraiból ad egy palacknyit kárpótlásul a Borháló borkereskedés mindenkinek, aki a www.borhalo.com oldalon elmeséli, hogyan került olyan helyzetbe, hogy rosszabb bort vásárolt, mint amire számított. A Borélmény akcióban a borkereskedés 45 boltja vesz részt országszerte.

Még a rutinosabb borfogyasztók is bajban vannak néha, ha konkrét alkalomhoz kell bort venniük, esetleg olyan helyre mennek, ahol náluk is nagyobb borszakértő a vendéglátó. Az anyagilag jobban eleresztett vevők ilyenkor valamelyik „nagy névnek” tartott pincészet borai közül választanak, de a legtöbben a címkére bízzák magukat, és a szokásosnál drágább bort vesznek. „Mindkét módszer csalódáshoz vezethet, mert a szép külső rossz bort is takarhat, a boltok pedig tele vannak túlárazott borokkal” – mondja Kathona Krisztián a Borháló borszakmai igazgatója. A kényszerű kísérletezés gyakori mellényúlással jár, a csalódás pedig szárnyát szegheti a próbálkozónak, ez pedig Magyarország borászati sokszínűségét fenyegeti, hiszen a feltörekvő pincészetek nem tudnak betörni a piacra, ha nincs értő közönség.

{youtube|id=IWnIAmoEQkc}

"Ha valóban boros nemzet akarunk lenni, akkor vissza kell adni az emberek kedvét a bor megismeréséhez, és a borválasztáshoz" - vallja az országszerte 45 üzlettel rendelkező Borháló. A borkereskedés ezért azt ígéri, hogy novemberben saját, válogatott boraiból egy palacknyit ajándékba ad mindenkinek, aki elmeséli egy korábbi negatív vásárlási élményét. "Azért hirdettük meg ezt az akciót, hogy új esélyt adjunk mindenkinek egy jó borélmény megszerzésére" – mondja a Kathona Krisztián. A hálózat célja, hogy elgondolkodtassa a vásárlókat, és ráébressze őket arra, hogy nem szabad címke alapján vásárolni. Célszerűbb olyan helyen venni a bort, ahol a jó választék mellett az eladó szakszerű tanácsokkal látja el a vevőket, akiktől nem várható el, hogy minden ételhez megfelelő bort válasszanak. "A bor természetes közegében, azaz a pincészetben erre való kóstolás és a beszélgetés, miért ne őriznénk meg ezt a jó szokásunkat az üzletekben is" - kérdi az igazgató.

Az igazgató szerint az alapvetően otthoni borozgatásra szánt középkategóriás boroknál van a legtöbb probléma, vörösben 1500, fehérben pedig 1200 forint körüli palackáron finoman szólva is vegyes a felhozatal a nagy élelmiszerboltokban. „Az akció eredményeként előálló adatok talán igazolják azt a megérzésemet, hogy ezekben az árkategóriákban lehet a leginkább mellényúlni vásárláskor, pedig ilyen áron már nagyon jó borok is elérhetők, és ezt az akcióra készített válogatással be is fogjuk bizonyítani” – mondja Kathona Krisztián. Ezek a borok a Borhálóban literenként 700-1000 forintos sávban érhetők el, mert a palackozás költsége a kereskedelmen végiggyűrűzve 5-600 forintos többletként jelenik meg a bor árában.

 A piaci problémákat látva biztosak vagyunk abban, hogy nem egy 2000-2500 forint körül vásárolt borért is kárpótolni tudjuk a rosszul járt vevőket. petpalackos, vagy bag in boxos kiszerelésű borválogatásunk egy-egy tételével - mondja Kathona Krisztián. Márpedig otthoni iszogatásra, baráti beszélgetésekre, grillpartira, de még a nagy karácsonyi vendégjárásra sem flancos üvegekre, hanem jó borra van szükség. Általában igaz, hogy az alkalomra vett bor hamar, feltehetőleg pár nap alatt elfogy, ezért pedig kár az üveges, dugós kiszerelést választani, sokkal olcsóbb ugyanis a petpalackos kiszerelés, a bort a levegőtől elzáró bag in boxos kivitel pedig akár hónapokig is friss marad. A Borháló üzleteiben amúgy is mindig frissen letöltött bort talál a vevő. "Boltjainkba hetente szállítjuk hűtött autóval a borokat közvetlenül a pincészetektől, igazi sommeliernek kell tehát lenni ahhoz, hogy valaki bármilyen eltérést észrevegyen a pincei kóstoláshoz képest" - mondja az igazgató.

A Borháló csapata hozzáteszi:

A Borélmény akció célja a magyar borfogyasztási szokások, azon belül a gyakori és a vevő által is felismert borvásárlási hibák felmérése, az ennek kapcsán keletkezett rossz élmények feloldása. Ezt a célt úgy érjük el, hogy egy palacknyi bort adunk ajándékba saját válogatásunk valamelyik tételéből mindenkinek, aki leírja HOGYAN került olyan kellemetlen helyzetbe, hogy szándékainál és elvárásainál rosszabb bort vásárolt. Nem kérjük a résztvevőktől a csalódást okozó bor vagy pincészet nevét, és ha leírja akkor sem tesszük azt közzé sehol semmilyen formában, az ilyen információkat az akció folyamán saját rendszereinkből is töröljük, és semmilyen módon nem publikáljuk.

Forrás: Borháló


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.