A borválasztás veszélyei

Saját válogatott boraiból ad egy palacknyit kárpótlásul a Borháló borkereskedés mindenkinek, aki a www.borhalo.com oldalon elmeséli, hogyan került olyan helyzetbe, hogy rosszabb bort vásárolt, mint amire számított. A Borélmény akcióban a borkereskedés 45 boltja vesz részt országszerte.

Még a rutinosabb borfogyasztók is bajban vannak néha, ha konkrét alkalomhoz kell bort venniük, esetleg olyan helyre mennek, ahol náluk is nagyobb borszakértő a vendéglátó. Az anyagilag jobban eleresztett vevők ilyenkor valamelyik „nagy névnek” tartott pincészet borai közül választanak, de a legtöbben a címkére bízzák magukat, és a szokásosnál drágább bort vesznek. „Mindkét módszer csalódáshoz vezethet, mert a szép külső rossz bort is takarhat, a boltok pedig tele vannak túlárazott borokkal” – mondja Kathona Krisztián a Borháló borszakmai igazgatója. A kényszerű kísérletezés gyakori mellényúlással jár, a csalódás pedig szárnyát szegheti a próbálkozónak, ez pedig Magyarország borászati sokszínűségét fenyegeti, hiszen a feltörekvő pincészetek nem tudnak betörni a piacra, ha nincs értő közönség.

{youtube|id=IWnIAmoEQkc}

"Ha valóban boros nemzet akarunk lenni, akkor vissza kell adni az emberek kedvét a bor megismeréséhez, és a borválasztáshoz" - vallja az országszerte 45 üzlettel rendelkező Borháló. A borkereskedés ezért azt ígéri, hogy novemberben saját, válogatott boraiból egy palacknyit ajándékba ad mindenkinek, aki elmeséli egy korábbi negatív vásárlási élményét. "Azért hirdettük meg ezt az akciót, hogy új esélyt adjunk mindenkinek egy jó borélmény megszerzésére" – mondja a Kathona Krisztián. A hálózat célja, hogy elgondolkodtassa a vásárlókat, és ráébressze őket arra, hogy nem szabad címke alapján vásárolni. Célszerűbb olyan helyen venni a bort, ahol a jó választék mellett az eladó szakszerű tanácsokkal látja el a vevőket, akiktől nem várható el, hogy minden ételhez megfelelő bort válasszanak. "A bor természetes közegében, azaz a pincészetben erre való kóstolás és a beszélgetés, miért ne őriznénk meg ezt a jó szokásunkat az üzletekben is" - kérdi az igazgató.

Az igazgató szerint az alapvetően otthoni borozgatásra szánt középkategóriás boroknál van a legtöbb probléma, vörösben 1500, fehérben pedig 1200 forint körüli palackáron finoman szólva is vegyes a felhozatal a nagy élelmiszerboltokban. „Az akció eredményeként előálló adatok talán igazolják azt a megérzésemet, hogy ezekben az árkategóriákban lehet a leginkább mellényúlni vásárláskor, pedig ilyen áron már nagyon jó borok is elérhetők, és ezt az akcióra készített válogatással be is fogjuk bizonyítani” – mondja Kathona Krisztián. Ezek a borok a Borhálóban literenként 700-1000 forintos sávban érhetők el, mert a palackozás költsége a kereskedelmen végiggyűrűzve 5-600 forintos többletként jelenik meg a bor árában.

 A piaci problémákat látva biztosak vagyunk abban, hogy nem egy 2000-2500 forint körül vásárolt borért is kárpótolni tudjuk a rosszul járt vevőket. petpalackos, vagy bag in boxos kiszerelésű borválogatásunk egy-egy tételével - mondja Kathona Krisztián. Márpedig otthoni iszogatásra, baráti beszélgetésekre, grillpartira, de még a nagy karácsonyi vendégjárásra sem flancos üvegekre, hanem jó borra van szükség. Általában igaz, hogy az alkalomra vett bor hamar, feltehetőleg pár nap alatt elfogy, ezért pedig kár az üveges, dugós kiszerelést választani, sokkal olcsóbb ugyanis a petpalackos kiszerelés, a bort a levegőtől elzáró bag in boxos kivitel pedig akár hónapokig is friss marad. A Borháló üzleteiben amúgy is mindig frissen letöltött bort talál a vevő. "Boltjainkba hetente szállítjuk hűtött autóval a borokat közvetlenül a pincészetektől, igazi sommeliernek kell tehát lenni ahhoz, hogy valaki bármilyen eltérést észrevegyen a pincei kóstoláshoz képest" - mondja az igazgató.

A Borháló csapata hozzáteszi:

A Borélmény akció célja a magyar borfogyasztási szokások, azon belül a gyakori és a vevő által is felismert borvásárlási hibák felmérése, az ennek kapcsán keletkezett rossz élmények feloldása. Ezt a célt úgy érjük el, hogy egy palacknyi bort adunk ajándékba saját válogatásunk valamelyik tételéből mindenkinek, aki leírja HOGYAN került olyan kellemetlen helyzetbe, hogy szándékainál és elvárásainál rosszabb bort vásárolt. Nem kérjük a résztvevőktől a csalódást okozó bor vagy pincészet nevét, és ha leírja akkor sem tesszük azt közzé sehol semmilyen formában, az ilyen információkat az akció folyamán saját rendszereinkből is töröljük, és semmilyen módon nem publikáljuk.

Forrás: Borháló


Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.
Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.
Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben

Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben 

Három hónapostól a kilencvenévesig minden korosztály  részt vett a jubileumi eseményen.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.