A borválasztás veszélyei

Saját válogatott boraiból ad egy palacknyit kárpótlásul a Borháló borkereskedés mindenkinek, aki a www.borhalo.com oldalon elmeséli, hogyan került olyan helyzetbe, hogy rosszabb bort vásárolt, mint amire számított. A Borélmény akcióban a borkereskedés 45 boltja vesz részt országszerte.

Még a rutinosabb borfogyasztók is bajban vannak néha, ha konkrét alkalomhoz kell bort venniük, esetleg olyan helyre mennek, ahol náluk is nagyobb borszakértő a vendéglátó. Az anyagilag jobban eleresztett vevők ilyenkor valamelyik „nagy névnek” tartott pincészet borai közül választanak, de a legtöbben a címkére bízzák magukat, és a szokásosnál drágább bort vesznek. „Mindkét módszer csalódáshoz vezethet, mert a szép külső rossz bort is takarhat, a boltok pedig tele vannak túlárazott borokkal” – mondja Kathona Krisztián a Borháló borszakmai igazgatója. A kényszerű kísérletezés gyakori mellényúlással jár, a csalódás pedig szárnyát szegheti a próbálkozónak, ez pedig Magyarország borászati sokszínűségét fenyegeti, hiszen a feltörekvő pincészetek nem tudnak betörni a piacra, ha nincs értő közönség.

{youtube|id=IWnIAmoEQkc}

"Ha valóban boros nemzet akarunk lenni, akkor vissza kell adni az emberek kedvét a bor megismeréséhez, és a borválasztáshoz" - vallja az országszerte 45 üzlettel rendelkező Borháló. A borkereskedés ezért azt ígéri, hogy novemberben saját, válogatott boraiból egy palacknyit ajándékba ad mindenkinek, aki elmeséli egy korábbi negatív vásárlási élményét. "Azért hirdettük meg ezt az akciót, hogy új esélyt adjunk mindenkinek egy jó borélmény megszerzésére" – mondja a Kathona Krisztián. A hálózat célja, hogy elgondolkodtassa a vásárlókat, és ráébressze őket arra, hogy nem szabad címke alapján vásárolni. Célszerűbb olyan helyen venni a bort, ahol a jó választék mellett az eladó szakszerű tanácsokkal látja el a vevőket, akiktől nem várható el, hogy minden ételhez megfelelő bort válasszanak. "A bor természetes közegében, azaz a pincészetben erre való kóstolás és a beszélgetés, miért ne őriznénk meg ezt a jó szokásunkat az üzletekben is" - kérdi az igazgató.

Az igazgató szerint az alapvetően otthoni borozgatásra szánt középkategóriás boroknál van a legtöbb probléma, vörösben 1500, fehérben pedig 1200 forint körüli palackáron finoman szólva is vegyes a felhozatal a nagy élelmiszerboltokban. „Az akció eredményeként előálló adatok talán igazolják azt a megérzésemet, hogy ezekben az árkategóriákban lehet a leginkább mellényúlni vásárláskor, pedig ilyen áron már nagyon jó borok is elérhetők, és ezt az akcióra készített válogatással be is fogjuk bizonyítani” – mondja Kathona Krisztián. Ezek a borok a Borhálóban literenként 700-1000 forintos sávban érhetők el, mert a palackozás költsége a kereskedelmen végiggyűrűzve 5-600 forintos többletként jelenik meg a bor árában.

 A piaci problémákat látva biztosak vagyunk abban, hogy nem egy 2000-2500 forint körül vásárolt borért is kárpótolni tudjuk a rosszul járt vevőket. petpalackos, vagy bag in boxos kiszerelésű borválogatásunk egy-egy tételével - mondja Kathona Krisztián. Márpedig otthoni iszogatásra, baráti beszélgetésekre, grillpartira, de még a nagy karácsonyi vendégjárásra sem flancos üvegekre, hanem jó borra van szükség. Általában igaz, hogy az alkalomra vett bor hamar, feltehetőleg pár nap alatt elfogy, ezért pedig kár az üveges, dugós kiszerelést választani, sokkal olcsóbb ugyanis a petpalackos kiszerelés, a bort a levegőtől elzáró bag in boxos kivitel pedig akár hónapokig is friss marad. A Borháló üzleteiben amúgy is mindig frissen letöltött bort talál a vevő. "Boltjainkba hetente szállítjuk hűtött autóval a borokat közvetlenül a pincészetektől, igazi sommeliernek kell tehát lenni ahhoz, hogy valaki bármilyen eltérést észrevegyen a pincei kóstoláshoz képest" - mondja az igazgató.

A Borháló csapata hozzáteszi:

A Borélmény akció célja a magyar borfogyasztási szokások, azon belül a gyakori és a vevő által is felismert borvásárlási hibák felmérése, az ennek kapcsán keletkezett rossz élmények feloldása. Ezt a célt úgy érjük el, hogy egy palacknyi bort adunk ajándékba saját válogatásunk valamelyik tételéből mindenkinek, aki leírja HOGYAN került olyan kellemetlen helyzetbe, hogy szándékainál és elvárásainál rosszabb bort vásárolt. Nem kérjük a résztvevőktől a csalódást okozó bor vagy pincészet nevét, és ha leírja akkor sem tesszük azt közzé sehol semmilyen formában, az ilyen információkat az akció folyamán saját rendszereinkből is töröljük, és semmilyen módon nem publikáljuk.

Forrás: Borháló


Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél

Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél 

Az Erste által kezelt befektetési alapok eszközértéke meghaladja a 2400 milliárd forintot.
Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál

Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál 

Megnyitotta kapuit a tiszafüredi Kérész Központ.
Erdők és csillagok nyomában a Zselicben

Erdők és csillagok nyomában a Zselicben 

Második alkalommal szervezi meg a Somogy Megyei Erdész és Természetvédő Egyesület a Somogyi Erdők Napja elnevezésű családi programot a zselici erdőben.
Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar

Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar 

A nyári vitorlás szezont Bujtor István emlékesttel nyitják a Budapesti Fesztiválzenekar zenészei.
Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában"

Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában" 

Csoportos kiállítás és művésztelep a SopronFest keretében.
Ha elvonulna a város zajától...

Ha elvonulna a város zajától... 

Május 17-től kinyitja kapuit a Városháza pop-up park.
Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum

Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum 

Az esztergomi vármúzeum és a zselízi Esterházy-kastély felújítására nyert pályázatot.
Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat

Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat  

Az ágazat szereplői helyzetüket pozitívnak érzékelték.
Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál

Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál 

Fazakas F. János a cégcsoport növekedéséért felel ez év május 1-től.
Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik

Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik 

Ingyenes kultúrális és családi programok június elsején és másodikán.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.