A holtszezonban is lehet turizmust generálni Budapesten

Az idén már 9. alkalommal rendezte meg a Magyar Turizmus Zrt  kiemelt stratégiai partnereivel – a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével, valamint a Budapest Hévizei és Gyógyfürdői Zrt.- vel – a Budapest Winter Invitation  akciót.

A kampány célja, hogy vendégeket csábítsanak a november elejétől március végéig tartó holtszezonban a fővárosba. Az évek múltával egyre eredményesebb a szervezők munkája, hiszen az idén a tavalyi rekorderedménynél is mintegy hétezer vendégéjszakával többet, közel 130 ezret töltöttek itt a vendégek.

A BWI 2014/15- öt egy sajtó- és szakmai tájékoztató keretében értékelte Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. marketing igazgatója, aki a siker egyik okaként jelölte meg, hogy a szervezők elmozdultak a kezdeti stratégiától. Míg az elején ötcsillagos szállodákkal indították a kampányt, ez mára alaposan megváltozott, a szállodák kétharmada négycsillagos, s vannak három- és kétcsillagos szálláshelyek is. Az idén összesen 53 budapesti szálloda és 10 egyéb szolgáltató vett részt a BWI programban, s ahogy Maráczi kiemelte, Magyarországon nincs példa hasonló mértékű és tartalmú turisztikai marketing-együttműködésre.

Extra éjszaka és kapcsolódó csomagajánlatok

A BWI nemcsak a szállodai szolgáltatásokra fókuszál. Természetesen az sem mellékes, hogy a kettő vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapták, de legalább ilyen fontos a kapcsolódó csomagajánlat. A legnépszerűbb eleme ennek a fürdőzési lehetőség. Mint azt Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója elmondta: a BWI vouchert kiváltók ingyenesen látogathatták a Gellértet, a Lukácsot vagy a Rudast, a Széchenyibe féláron mehettek, s mivel a vendégek több mint 90 százaléka igénybe vette ezt a lehetőséget, így alaposan megnőtt a fürdők forgalma, a látogatók fele pedig már külföldi.

A voucherrel igénybe vehető ún. city break szolgáltatások is népszerűek, így a buszos városnézés, a különféle kulturális és gasztronómiai programok vagy a forralt borral megízesített adventi vásár a Bazilikánál. Az idén bővült az ezirányú kínálat is: a Budapest Tuk-Tuk, a Gundel étterem és Gundel Butik, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Kárpátia Étterem, a Symbol Budapest és a Széchenyi Étterem iratkozott fel a kedvezményt nyújtók listájára. Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára elégedetten nyilatkozott, s elmondta azt is, hogy a szállodák 97,6 százalékának tetszett az akció promóciója, a tartalmával pedig mindenki egyetértett. Az is látható, hogy mára kialakult egy szállodai kör, amelynek tagja mindig csatlakoznak a BWI programhoz.

Egymillió eurós médiakampány

A 2014/2015. évi BWI-t egy egymillió euró értékű nemzetközi médiakampány is támogatta. A legtöbb vendég az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Franciaországból, Németországból, Oroszországból érkezett, de jöttek a szomszédos országokból és Magyarországról is, mert az idén először magyar nyelven is meghirdette az akciót a Magyar Turizmus Zrt.

A szakma szerint egyértelmű, hogy lehet és érdemes a holtszezonban turizmust generálni, sőt a szállodák túlnyomó többsége nyáron is részt venne hasonló, a főváros forgalmát élénkítő akcióban.


Ünnepel a Cserkeszőlői Fürdő

Ünnepel a Cserkeszőlői Fürdő  

Május 1-jén a jubileumi ünnepség keretében izgalmas programokkal és kedvezményekkel várják a látogatókat.
Előremutató tanúsítvány a Cityrama DMC-nek

Előremutató tanúsítvány a Cityrama DMC-nek 

A díj a Cityrama DMC hosszú távú erőfeszítéseit ismeri el a fenntarthatóság és a vállalati, társadalmi felelősségvállalás (CSR) terén.
Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.