A kommunikációs stratégiák komfortzónáján túl

A MagyarországON Pihenés kategóriájának digitális nyertese, a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior. Cikkükben a siker kulcsát osztják meg önökkel.

Ahogy mára már elmosódtak a határok a marketing, a pr vagy akár az informatikai alapú kommunikációs ügynökségek tevékenységei között, úgy mosódtak el, és váltak ódivatúvá az egyszerű, hagyományos kampányeszközök használatára épülő stratégiák is. Túlhaladta a világ azokat a pr ügynökségeket, akik fizetett közvélemény-kutatásokkal, sajtóközleményekkel és fogyasztásra ösztönző pr cikkekkel szeretnének hatással lenni az emberek gondolkozására, termékválasztására, vagy éppen márkahűségére. Ahogy nem elegendő mélységűek a csupán láthatóságra és elérésre épülő kreatív és online marketing eszközök, és egy márka termékelőnyeiről szóló Facebook oldal sem. Ennél okosabb, szofisztikáltabb, és őszintébb megoldásokra van szükség.

A digitális információfogyasztás-alapú világban a fogyasztók, a célcsoportok vagy akár mi is tudjuk azt, hogy amit látunk a telefonunk képernyőjén, olvasunk a számítógépünkön vagy látunk a híradóban este, az a valóságnak csak egy bizonyos látószöge, és nem a valóság teljessége. A minden eddiginél hihetőbb virtuális valóság, fake news-ok, és automatikusan photoshoppolt szelfik tömegében felnövekvőben van az a generáció, akinek az internet irracionális, sajátos kultúrája már legalább annyira hétköznapi, mint az ezzel párhuzamosan futó valódi élet.

Sokan gondolhatják, hogy a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior számára nem lehetett nehéz kitalálni az év kommunikációs megoldását, hiszen egy erős, látható, jól működő márkáról, Magyarország vezető vidéki wellness szállodájáról beszélünk. A stratégia alapja azonban nem a szállodai kommunikációs iparból érkezett. Láthatóvá vált, hogy azon a szállodaipari kommunikációs terepen nem érdemes kampányt indítani, ahol az optimalizált hirdetések cunamija, az alacsony árak és a kihagyhatatlannak jellemzett akciók versenyeznek egymással.

Az év kommunikációs megoldása túl van a hagyományos szállodaipari kommunikáció komfortzónáján, és olyan eszközöket integrál a célcsoportok figyelmének felkeltésére, amelynek alapja a saját felületeken történő történetmesélés, a minőségi tartalomgyártás, ahol nem a pr és marketing üzenetektől várja senki az eredményeket. A tartalom önmagában az érték, nem a közvetlen eladást szolgálja, ezzel pedig képes bizalmat ébreszteni a leendő vendégben, akinek egyébként is van már egy erős képe a hotellel kapcsolatban.

{video|id=4050}

Természetesen minden márka, minden szolgáltatás, és minden eladásra váró termék pozíciója más. Az azonban biztos, hogy az ezredfordulóval a társadalmi nyilvánosság elérésének képessége legalább akkora változáson ment keresztül, mint a kommunikációs csatornák fejlődése, amelyek működtetik azokat. Napjainkban az információs eszközök technológiai formátuma határozza meg a kommunikáció szabályait, a műfajt, terjedelmet és a gyorsaságát. A klasszikus sajtóorgánumok mellett mintegy második nyilvánosságként jött létre a közösségi média világa, amely megjelenésével

új felületet nyitott az embereket érdeklő témák bemutatására. Ez a virtuális kultúra vált minden eddigi sajtó és kommunikációs eszköz referencia pontjává. Minden kommunikációs kampány a social média erejét és tömegelérését szeretné felhasználni, implementálni saját működésébe.

Ebben a környezetben kell olyan stratégiát felépíteni, ami illik a márkához, de nem követi, és jól megkülönböztethető a virtuális kultúra irracionalitásaitól. Egy ilyen stratégia felépítéséhez és később a működtetéséhez is kell egy külső szemlélő, aki képes tágabb értelemben szemlélni a márka, termék, szolgáltatás helyét a kommunikációs térben. Ehhez pedig kell egy okos ügynökség.

(x)


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.