A Városmarketing gyémánt védjegyekkel az előző év szakmailag legjobb városmarketing kampányait, programjait kívánja elismerni, miközben célja a legtöbb gyémántot gyűjtő városok közt megtalálni az év Marketing fővárosát és a legsikeresebb „Marketing-aktív Megyét”.
Pályázhatnak önkormányzatok, önkormányzatok szervezetei és vállalkozásai, egyesületek, non-profit szervezetek, szakmai és érdekképviseleti szervezetek, alapítványok és egyéb civil szervezetek, üzleti vállalkozások, vagy magánszemélyek, akik az adott évben meghirdetésre került kategóriák valamelyikében egy város, egy település fejlesztése, ismertségének, elismertségének, imázsának növelése, márkaépítése érdekében marketing tevékenységet végeztek, annak megbízói vagy felelős megvalósítói voltak.
„A pályázat szakmai támogatóival tökéletesen egyetértettünk abban, hogy az Országos Városmarketing Díj alapvető célja, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketing tevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére. Továbbá a sikeres, hatékony marketing-megoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, valamint segítse a tapasztalatcserét, s benne a megyék, a városok vezetői, szervezetei és a marketingesek közötti együttműködést.” – nyilatkozta a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője, Dr. Piskóti István.
Nevezni továbbra is hat kategóriában – rendezvény; külső-, belső kommunikációs megoldások, tartalom; arculattervezés; városfejlesztési projektek marketing programjai, kampányai; városmárka, városimázs építő nem marketing teljesítmények, értékek (indirekt marketing) témákban - lehet, a 2015. január 1. és 2016. február 28. között megvalósított aktivitásokkal. Egy szervezet több pályázatot is benyújthat, több Városmarketing gyémántot is szerezhet, hiszen a több elismert marketing-projekt már a szervezet egészének kiválóságát fémjelzi.
Nevezési határidő: 2016. május 9.
A pályázatok szakmai értékelését a marketingszakma – a tudomány, az oktatás és a gyakorlati megvalósítás terén dolgozó - elismert személyiségeiből álló zsűri végzi, és ítéli oda a „Városmarketing gyémánt” díjakat. A szakmai zsűri a marketingmunka szakmaiságát, hatékonyságát és hatásosságát ismeri el a Városmarketing gyémánttal, a szakmailag kiváló marketing védjegyének odaítélésével. A „Városmarketing gyémánt” díjak, védjegyek odaítélését, annak településenkénti, megyénkénti összegzését követően dönt a „Marketing fővárosa” és a „Marketingaktív megye” elismerések nyerteseiről.
A zsűri az egyes nyertes és elutasított pályázatokról - igény esetén - egyaránt rövid értékelést ad, melyet a Magyar Marketing Szövetség a pályázók felé megküld.
A díj elnyerésének részletes feltételeiről, szabályairól tájékozódni és pályázni a varosmarketingdij.hu honlapon lehet.