Sokkal inkább használják elsődleges kommunikációra a magyarok a három legnagyobb üzenetküldő alkalmazást, mint más európai uniós tagállamban – derül ki a Billkiller megbízásából készült Pulzus közvélemény-kutató reprezentatív felméréséből. A mobilszámlák csökkentése érdekében a magyarok
- 47 százaléka részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben,
- 38 százalékuk inkább e-mail-eket küld SMS-helyett
- a harmadik legnépszerűbb eszköz az ingyenes, nyilvános Wi-Fi-hálózatokra való rácsatlakozás.
Egyre gyakoribbak a Skype-nagymamák
A transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller összegzése szerint az előzetes várakozással ellentétben a 60 év felettiek körében eléri az 54 százalékot azok aránya, akik üzenetküldő applikációkkal spórolnak, harmaduk keresi az ingyenes Wi-Fi elérhetőségeket, 26 százalékuk pedig alkalmanként az adatforgalmat is kikapcsolja a költségcsökkentés miatt, idézi a kutatást az MTI.
Továbbra is relatív sokan, a magyarok ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, de nem elhanyagolható az a 11 százalékos réteg, aki megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. A megkérdezetteknek csak 15 százaléka mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel.
A spórolás érdekében többen alacsonyabb adatforgalommal próbálnak netezni, 17 százalék például nem néz videókat. A BillKiller szerint a felhasználóknak minden esetben érdemes ellenőrizniük valós adatfelhasználásukat, mert jellemző, hogy korlátlan internetért fizetnek, holott csak 1-2 GB adatra lenne szükségük.
Az EU-ban nem ekkora a spórolási kedv
Az Eurostat adatai szerint az Európai Unióban az online telefon- és videóhívások aránya nőtt a legnagyobb mértékben az internetes tevékenységek, például a hírolvasás, zenehallgatás, közösségimédia-használat között a koronavírus-járvány első évében. A felhasználók 52 százalékkal több hívást indítottak, mint egy évvel korábban.
A magyarok az európai átlagnál is nagyobb mértékben indítottak hívásokat és küldtek üzenetet online, a magyarok 68 százaléka használta ezt a csatornát a kutatást megelőző három hónapban, szemben a 60 százalékos uniós átlaggal.
A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült 2021 júliusában, az 1018 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar népességet reprezentálja nem és kor szerint.
Forrás: Pulzus / Billkiller/ MTI